Izvedba predstave "Kolovoz u okrugu Osage" prilagođena osobama oštećenog vida
28. 10. 2016.
U petak, 28. listopada 2016. izvedba predstave "Kolovoz u okrugu Osage" Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde, bit će prilagođena osobama oštećenog vida. Ovo je nastavak projekta "Slušam, dakle vidim" i suradnje udruge "Zamisli" i kazališta "Gavella" kojim se izvedbe predstave prilagođavaju osobama oštećenog vida putem naracije. Zvučni opis radnje na sceni, između dijaloga, odnosno sve ono što osoba oštećenog vida ne može sama shvatiti iz onoga što čuje, prepričava se, uživo, iz tonske kabine kazališta, a članovi udruge "Zamisli" predstavu prate pomoću slušalica i prijamnika. Kazalište "Gavella" je otvoreno za sve mogućnosti kojima bi slijepe i slabovidne osobe ravnopravno mogle uživati u sadržajima kazališta, te se društveno i kulturno razvijati bez obzira na nedostatak vida!
Prenosimo sa web-stranice Udruge "Zamisli":
"Sa zadovoljstvom možemo najaviti još jednu predstavu Gradskog dramskog kazališta "Gavella" koja će biti popraćena naracijom, opisivanjem za osobe oštećena vida. Šesta je ovo Gavellina predstava u nizu, sedma sveukupno, koju će gledatelji oštećena vida moći pratiti samostalno. Riječ je o predstavi "Kolovoz u okrugu Osage", redateljice Slađane Kilibarde, a predstava prati zamršene odnose unutar obitelji Weston. "Gavella postaje već dio Martine i mene," kaže Antonio Pavlović, urednik naracije. "Čini mi se da je ova predstava najzahtjevnija do sada, što zbog samog trajanja predstave, što zbog zamršenih odnosa koji se trebaju dočarati slijepima. Predstava kao takva je odlična, meni jedna od boljih na kojima sam radio naracije. Nadam se da će se svidjeti i slijepima." "Predstava Kolovoz u okrugu Osage jedna je od složenijih predstava na kojoj smo radili prilagodbu, no svojom će se dinamikom i zanimljivošću svidjeti našoj publici. Ovoga petka organiziramo šesti po redu posjet Gradskom dramskom kazalištu Gavella te pozivamo sve da nam se pridruže na još jednoj prilagođenoj kazališnoj predstavi koju je naš tim kreirao uz pomoć Gavellina ansambla." Dakle, vidimo se 28. listopada s početkom u 19:30 sati u Gavelli! Slijepe pozivamo da donesu dobru volju, a mi ćemo donijeti naraciju!"
"Filumena Marturano" na 5. "Bobijevim danima smijeha"
24. 10. 2016.
Izvedba predstave "Filumena Marturano" u četvrtak, 27. listopada 2016. bit će odigrana u sklopu 5. Bobijevih dana smijeha. Festival komedije "Bobijevi dani smijeha" održava se od 18. do 29. listopada i bit će izvedeno će čak trinaest predstava, među kojima i jedna praizvedba. "Filumena Marturano" rasna melodrama, ili "dramska komedija Eduarda De Filippa, u svoje središte postavlja lik žene čija dvojnost karaktera zbunjuje i opčinjava. Grešnica i pokajnica, divlja i nježna, strastvena i ranjiva, Filumena Marturano izmiče klasičnom poimanju "moralnog", a drama čiji je glavni lik, provocira nas svojom neuhvatljivošću i odbijanjem da stvari proglasi točnima ili ispravnima, dobrima ili zlima.
Predstavu je režirao Dražen Ferenčina, dramaturginja je Ana Prolić, scenografiju potpisuje Stefano Katunar, kostime Marita Ćopo, autor glazbe je Renato Švorinić a oblikovatelj svjetla Zdravko Stolnik. Filumenu Marturano igra Anja Šovagović Despot, Domenica Soriana Dražen Kühn a uz njih na sceni teatra u Frankopanskoj su i Zoran Gogić, Perica Martinović, Anja Đurinović, Natalija Đorđević, Nenad Cvetko, Amar Bukvić, Nikola Baće i Đorđe Kukuljica.
Premijera predstave je bila 7. svibnja 2016. a predstavu možete pogledati 31. listopada te 17. i 19. studenog 2016.
Izvedba predstave "Filumena Marturano" u četvrtak, 27. listopada 2016. bit će odigrana u sklopu 5. Bobijevih dana smijeha. Festival komedije "Bobijevi dani smijeha" održava se od 18. do 29. listopada i bit će izvedeno će čak trinaest predstava, među kojima i jedna praizvedba. "Filumena Marturano" rasna melodrama, ili "dramska komedija Eduarda De Filippa, u svoje središte postavlja lik žene čija dvojnost karaktera zbunjuje i opčinjava. Grešnica i pokajnica, divlja i nježna, strastvena i ranjiva, Filumena Marturano izmiče klasičnom poimanju "moralnog", a drama čiji je glavni lik, provocira nas svojom neuhvatljivošću i odbijanjem da stvari proglasi točnima ili ispravnima, dobrima ili zlima.
Predstavu je režirao Dražen Ferenčina, dramaturginja je Ana Prolić, scenografiju potpisuje Stefano Katunar, kostime Marita Ćopo, autor glazbe je Renato Švorinić a oblikovatelj svjetla Zdravko Stolnik. Filumenu Marturano igra Anja Šovagović Despot, Domenica Soriana Dražen Kühn a uz njih na sceni teatra u Frankopanskoj su i Zoran Gogić, Perica Martinović, Anja Đurinović, Natalija Đorđević, Nenad Cvetko, Amar Bukvić, Nikola Baće i Đorđe Kukuljica.
Premijera predstave je bila 7. svibnja 2016. a predstavu možete pogledati 31. listopada te 17. i 19. studenog 2016.
Završene 31. "Gavelline večeri"
11. 10. 2016.
Večeras su dodjelom nagrada zatvorene 31. "Gavelline večeri".
Obuhvatile su 11 predstava, od čega je osam prikazano u konkurenciji za nagrade, jedna izvan konkurencije, na zatvaranju festivala, a vidjeli smo i dvije izuzetne produkcije Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. Tijekom 9 večeri gledatelji, kojih je bilo više od 3.000, su mogli usporediti kazališne uspješnice iz Novog Sada, Ljubljane, Rijeke, Beograda, Sarajeva, Zenice i Zagreba, predstave narodnih i gradskih kazališnih kuća iz regije, s nizom izuzetnih glumačkih ostvarenja i u poetikama koje se kreću od klasičnih pristupa, do smionih autorskih postupaka i projekata.
Nakon svake predstave, u atriju kazališta razgovarali smo sa gostujućim i zagrebačkim ansamblima o predstavi, na razgovorima koje je moderirala dramaturginja Mira Muhoberac i glumac –domaćin iz kazališta "Gavella". Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Linda Begonja, Vito Taufer i Tomislav Zajec koji su donijeli odluku o nagradama - nagrada za najbolju predstavu, najbolju režiju, najbolju žensku i najbolju mušku ulogu.
Iz obrazloženja:
"NAJBOLJA ŽENSKA ULOGA - JANA ZUPANČIČza ulogu Maše Kos od 45 godina i od 66 godina u predstavi "Tri zime" Tene Štivičić u režiji Barbare Hieng Samobor i izvedbi Mestnog gledališča ljubljanskog iz LjubljaneNevjerojatnom lakoćom glumačke igre, Jana Zupančič vješto je otključala jezik kojim dramatičarka Tena Štivičić oblikuje svoje likove, načinom koji na površini možda ostavlja dojam prividne jednostavnosti, ali istovremeno uvijek traži potpunu posvećenost i dubinsko razumijevanje. Također, uvjetno rečeno, "dvostrukom" ulogom iste žene u srednjim četrdesetim i srednjim šezdesetim godinama, Jana Zupančič je s minimalnim kazališnim sredstvima postigla začudnu transformaciju, s velikim razumijevanjem strpljivo i toplo gradeći svoju Mašu Kos. U njezinoj interpretaciji, žena je to koja samozatajnom tugom ali i blagim humorom promatra vrijeme koje ju je preraslo, ali sasvim sigurno ne i porazilo.
NAJBOLJA MUŠKA ULOGA - OZREN GRABARIĆza ulogu Majstora ceremonije u predstavi "Hinkemann" po drami "Njemački Hinkeman" Ernsta Tollera u režiji Igora Vuka Torbice, i izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih iz Zagreba,i za ulogu Daniela Dareusa u predstavi "Kao na nebu" Kay Pollaka u režiji Renea Medvešeka i izvedbi Gradskog dramskog kazališta "Gavella" iz ZagrebaU širokom rasponu od dijaboličnog Majstora ceremonije koji tuđu smrtnost promatra kao dobru šalu, do glazbenog genija koji istinski smisao pronalazi tek u susretu s vlastitom smrtnošću, Ozren Grabarić pokazao je dosljedan, precizan glumački jezik začudne unutarnje koncentracije i snage. I dok u Hinkemannu kompleksna Grabarićeva izvedba oštro i beskompromisno grabi po rubu ironiziranja društva ali vlastite pozicije u njemu, uloga dirigenta Daniela Dareusa ona je koja iz prostora tišine traži suglasje i harmoniju zajedništva, koja mu kao pojedincu vječno i tragično izmiče. Grabarić pritom, zahvaljujući dubinski osviještenom izvedbenom izrazu, obje uloge donosi podjednako uvjerljivo, dojmljivo i do kraja autentično.
NAJBOLJI REDATELJ - IGOR VUK TORBICAza režiju predstave "Hinkemann" po drami "Njemački Hinkemann" Ernsta Tollera u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih iz ZagrebaPronašavši u ansamblu Zagrebačkog kazališta mladih hrabrog i vrlo raspoloženog sugovornika, redatelj Igor Vuk Torbica odvažio se na istraživanje zahtjevnog materijala, pokazavši pritom hrabrost i vještinu u vođenju protagonista Tollerove drame širokim prostorom bezbrojnih manifestacija društvene okrutnosti. Fizička kastracija pojedinca, koji u vlastitoj nemoći svoju izgubljenost prenosi na imanentnu okolinu, u Torbičinoj interpretaciji nailazi na podjednako tragičnu kastriranost društva, pri čemu je Torbica podjednako režijski uvjerljiv u intimnijim scenama obiteljske traume, kao i kolektivnim slikama društvenog rasapa. Razvedena režija Igora Vuka Torbice sugerira da je riječ o redatelju propulzivnog talenta, koji mladenački hrabro otvara autentičan svijet, s kojim se, pa i onda kad to nije osobito ugodno, jednostavno moramo identificirati. NAJBOLJA PREDSTAVA - "HINKEMANN""Hinkemann" po drami "Njemački Hinkemann" Ernsta Tollera u režiji Igora Vuka Torbice, i izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih iz ZagrebaZamislivši svog i Tollerovog Hinkemanna kao istinski kolektivni poduhvat, od fingiranja pastorale koju naglo zamjenjuju ratna stradanja na početku, pa sve do pasivnog pristajanja na gušenje u vlastitim traumama, promašajima i sljepilima na samome kraju, Igor Vuk Torbica sa svojom je autorskom ekipom vješto i precizno iskoristio predložak o osakaćenom vojniku negdje na obroncima 1. svjetskog rata, kako bi ispričao priču o vremenu u kojem živimo i ideologijama koje neprestano manifestiramo, a da pritom nismo baš ništa naučili o sebi i svijetu koji nas okružuje. Hinkemann je hrabra, sirova i nebrušena studija društva, promatrana očima onoga kojeg je to isto društvo iskoristilo i na najgrublji mogući način odbacilo, i koja pritom nudi jasan odgovor na pitanje koje sama postavlja – u kojem trenutku pojedinac više ne može zacijeliti. Međutim, odgovor je to koji je malo tko od nas zaista spreman i čuti."
31. "Gavelline večeri" zatvorene su izvedbom predstave "Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravli" Tanje Šljivar, u režiji Mirjane Karanović i izvedbi Bosanskog narodnog pozorišta Zenica.