Slijedi na repertoaru
Prosjačka opera
Utorak, 03. prosinca
Sokol ga nije volio
Četvrtak, 05. prosinca
11. 10. 2016.
Večeras su dodjelom nagrada zatvorene 31. "Gavelline večeri".
Obuhvatile su 11 predstava, od čega je osam prikazano u konkurenciji za nagrade, jedna izvan konkurencije, na zatvaranju festivala, a vidjeli smo i dvije izuzetne produkcije Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. Tijekom 9 večeri gledatelji, kojih je bilo više od 3.000, su mogli usporediti kazališne uspješnice iz Novog Sada, Ljubljane, Rijeke, Beograda, Sarajeva, Zenice i Zagreba, predstave narodnih i gradskih kazališnih kuća iz regije, s nizom izuzetnih glumačkih ostvarenja i u poetikama koje se kreću od klasičnih pristupa, do smionih autorskih postupaka i projekata.
Nakon svake predstave, u atriju kazališta razgovarali smo sa gostujućim i zagrebačkim ansamblima o predstavi, na razgovorima koje je moderirala dramaturginja Mira Muhoberac i glumac –domaćin iz kazališta "Gavella". Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Linda Begonja, Vito Taufer i Tomislav Zajec koji su donijeli odluku o nagradama - nagrada za najbolju predstavu, najbolju režiju, najbolju žensku i najbolju mušku ulogu.
Iz obrazloženja:
"NAJBOLJA ŽENSKA ULOGA - JANA ZUPANČIČza ulogu Maše Kos od 45 godina i od 66 godina u predstavi "Tri zime" Tene Štivičić u režiji Barbare Hieng Samobor i izvedbi Mestnog gledališča ljubljanskog iz LjubljaneNevjerojatnom lakoćom glumačke igre, Jana Zupančič vješto je otključala jezik kojim dramatičarka Tena Štivičić oblikuje svoje likove, načinom koji na površini možda ostavlja dojam prividne jednostavnosti, ali istovremeno uvijek traži potpunu posvećenost i dubinsko razumijevanje. Također, uvjetno rečeno, "dvostrukom" ulogom iste žene u srednjim četrdesetim i srednjim šezdesetim godinama, Jana Zupančič je s minimalnim kazališnim sredstvima postigla začudnu transformaciju, s velikim razumijevanjem strpljivo i toplo gradeći svoju Mašu Kos. U njezinoj interpretaciji, žena je to koja samozatajnom tugom ali i blagim humorom promatra vrijeme koje ju je preraslo, ali sasvim sigurno ne i porazilo.
NAJBOLJA MUŠKA ULOGA - OZREN GRABARIĆza ulogu Majstora ceremonije u predstavi "Hinkemann" po drami "Njemački Hinkeman" Ernsta Tollera u režiji Igora Vuka Torbice, i izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih iz Zagreba,i za ulogu Daniela Dareusa u predstavi "Kao na nebu" Kay Pollaka u režiji Renea Medvešeka i izvedbi Gradskog dramskog kazališta "Gavella" iz ZagrebaU širokom rasponu od dijaboličnog Majstora ceremonije koji tuđu smrtnost promatra kao dobru šalu, do glazbenog genija koji istinski smisao pronalazi tek u susretu s vlastitom smrtnošću, Ozren Grabarić pokazao je dosljedan, precizan glumački jezik začudne unutarnje koncentracije i snage. I dok u Hinkemannu kompleksna Grabarićeva izvedba oštro i beskompromisno grabi po rubu ironiziranja društva ali vlastite pozicije u njemu, uloga dirigenta Daniela Dareusa ona je koja iz prostora tišine traži suglasje i harmoniju zajedništva, koja mu kao pojedincu vječno i tragično izmiče. Grabarić pritom, zahvaljujući dubinski osviještenom izvedbenom izrazu, obje uloge donosi podjednako uvjerljivo, dojmljivo i do kraja autentično.
NAJBOLJI REDATELJ - IGOR VUK TORBICAza režiju predstave "Hinkemann" po drami "Njemački Hinkemann" Ernsta Tollera u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih iz ZagrebaPronašavši u ansamblu Zagrebačkog kazališta mladih hrabrog i vrlo raspoloženog sugovornika, redatelj Igor Vuk Torbica odvažio se na istraživanje zahtjevnog materijala, pokazavši pritom hrabrost i vještinu u vođenju protagonista Tollerove drame širokim prostorom bezbrojnih manifestacija društvene okrutnosti. Fizička kastracija pojedinca, koji u vlastitoj nemoći svoju izgubljenost prenosi na imanentnu okolinu, u Torbičinoj interpretaciji nailazi na podjednako tragičnu kastriranost društva, pri čemu je Torbica podjednako režijski uvjerljiv u intimnijim scenama obiteljske traume, kao i kolektivnim slikama društvenog rasapa. Razvedena režija Igora Vuka Torbice sugerira da je riječ o redatelju propulzivnog talenta, koji mladenački hrabro otvara autentičan svijet, s kojim se, pa i onda kad to nije osobito ugodno, jednostavno moramo identificirati. NAJBOLJA PREDSTAVA - "HINKEMANN""Hinkemann" po drami "Njemački Hinkemann" Ernsta Tollera u režiji Igora Vuka Torbice, i izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih iz ZagrebaZamislivši svog i Tollerovog Hinkemanna kao istinski kolektivni poduhvat, od fingiranja pastorale koju naglo zamjenjuju ratna stradanja na početku, pa sve do pasivnog pristajanja na gušenje u vlastitim traumama, promašajima i sljepilima na samome kraju, Igor Vuk Torbica sa svojom je autorskom ekipom vješto i precizno iskoristio predložak o osakaćenom vojniku negdje na obroncima 1. svjetskog rata, kako bi ispričao priču o vremenu u kojem živimo i ideologijama koje neprestano manifestiramo, a da pritom nismo baš ništa naučili o sebi i svijetu koji nas okružuje. Hinkemann je hrabra, sirova i nebrušena studija društva, promatrana očima onoga kojeg je to isto društvo iskoristilo i na najgrublji mogući način odbacilo, i koja pritom nudi jasan odgovor na pitanje koje sama postavlja – u kojem trenutku pojedinac više ne može zacijeliti. Međutim, odgovor je to koji je malo tko od nas zaista spreman i čuti."
31. "Gavelline večeri" zatvorene su izvedbom predstave "Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravli" Tanje Šljivar, u režiji Mirjane Karanović i izvedbi Bosanskog narodnog pozorišta Zenica.
29. 09. 2016.
U kazalištu "Gavella" će se od 01. do 11. listopada 2016. održati 31. "Gavelline večeri". Prvi puta održane 1973., a zbog ratnih okolnosti ugašene 1991., nakon revitaliziranja 2005.godine, ovo su već dvanaeste u nizu."Gavelline večeri" u svom ovogodišnjem programu, u odabiru Borisa Svrtana, Sonje Kovačić i Dubravka Mihanovića, ravnatelja, producentice i dramaturga Gradskog dramskog kazališta "Gavella", obuhvaćaju 11 predstava, od čega je 8 u konkurenciji za nagrade, jedna će biti prikazana izvan konkurencije, na zatvaranju festivala, a tu su i dvije izuzetne produkcije Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. Tijekom 9 večeri gledatelji će moći vidjeti i usporediti kazališne uspješnice iz Novog Sada, Ljubljane, Rijeke, Beograda, Sarajeva, Zenice i Zagreba, predstave narodnih i gradskih kazališnih kuća iz regije, s nizom izuzetnih glumačkih ostvarenja i u poetikama koje se kreću od klasičnih pristupa, do smionih autorskih postupaka i projekata. Zajednički im je dramski tekst kao polazište, s izuzetkom naslova kazališta domaćina, "Kao na nebu", nastalog iz filmskog scenarija pretočenog u dramatizaciju. "Gavelline večeri" otvara "Duh koji hoda (Prometejev put)" koprodukcija Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada i Centra za razvoj vizuelne kulture, nastala u spisateljsko – redateljskoj suradnji makedonskog dvojca Dejan Dukovski – Aleksandar Popovski, koji nam se predstavljaju svojim zrelim radom, scenskom pričom polemično zagledanom u pitanje "Kako jedan individualac može funcionirati u svijetu kakav smo stvorili u posljednjih petnaestak godina?". Slijedi "Hinkemann" Zagrebačkog kazališta mladih, Ernsta Tollera i Igora Vuka Torbice, moćna antiratna dramska poema što nas vodi u samo srce intimnog košmara, opet uz pitanje: "Koja je točka loma u čovjeku, koja više ne može zacijeliti?" Preko studentskog Shakespeareovog "Julija Cezara", glumačkog ispita vođenog profesorima Krešimirom Dolenčićem, Ivicom Boban i Brankom Šturbejom, dolazimo do trećeg dana i slovenske "3 zime", predstave nastale po drami naše spisateljice Tene Štivičić, u režiji Barbare Hieng Samobor i produkciji Mestnog gledališča ljubljanskog. Freska povijesnih referenci i suvremenog bila, "3 zime" su naslov kojim je Štivičić na pozornicu dovela nekoliko generacija jedne obitelji, čiju intimu, tako tipično za ove nemirne prostore, uvelike oblikuju politički prevrati i šamaranja mahnitajućih ideologija. Potom je tu riječka rapsodija nadahnuta Krležom, s kojim je u suglasju, ali i kritičkom dijalogu spremnom na osporavanje. Sebastijan Horvat i Milan Marković Matthis, u "Nad grobom glupe Europe" na intrigantan način izvrću europsku izvanjsku umivenost i korektnost, pokazujući nam što se događa kad se "poslije stoljetnog sna "glembajevska Europa" budi u trenutku, dok brodovi davljenika isplivavaju na njenim obalama". Iduća predstava u konkurenciji festivala je "Mriješćenje šarana" beogradskog Ateljea 212, po tekstu jednog od najznačajnijih srpskih dramatičara, Aleksandra Popovića, u režiji Milana Neškovića. Komad je ovo o "prijelomnim povijesnim trenucima, političkim previranjima i velikim društvenim promjenama koje se paralelno događaju u jednoj kući", a bit će zanimljivo vidjeti njegovo novo, hvaljeno čitanje. Iza Popovićevog naslova na redu je iznimna sarajevska "Prosjačka opera" Kokana Mladenovića i Kornélie Góli, satirična komedija na temu Johna Gaya, o izvorno "najkorumpiranijoj vladi u engleskoj povijesti". U ovoj verziji materijal iz 1728. godine (is)korišten je kao predložak za analizu suvremenog raslojavanja društva, njegovih evidentnih nepravdi i vrištećeg nesklada. Slijedi "Kao na nebu" Kaya Pollaka, u režiji Renea Medvešeka i produkciji GDK "Gavella", scenski rad o moći glazbe i umjetnosti općenito da mijenja ljude i liječi ih, o potrebi za izražavanjem, o tišini i slušanju. Zatim je tu još jedna studentska produkcija, "Proletio je tihi anđeo", po motivima "Galeba" A. P. Čehova, u režiji Tamare Damjanović. Taj ispit o "prolaženju života mimo nas", otvoreni razgovor s ruskim klasikom, uvest će nas u svijet još jedne "Tri zime", ovaj put u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu. U usporedbi s ljubljanskom, predstava naše središnje nacionalne kuće, u režiji Ivice Buljana, dopušta si veći odmak od teksta, kao i razlikovnost u stilovima glumačke igre, sve to u dojmljivom rješenju scenskog prostora Aleksandra Denića. Nakon svake predstave, u atriju kazališta razgovarat ćemo sa zainteresiranom publikom o predstavi, a razgovore će voditi dramaturginja Mira Muhoberac i glumci kazališta "Gavella" – Antonija Stanišić Šperanda, Ozren Grabarić, Igor Kovač, Anja Šovagović Despot, Amar Bukvić, Perica Martinović i Slavica Knežević.I na kraju, na svečanom zatvaranju festivala, publika 31. "Gavellinih večeri" moći će pogledati naslov "Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali", praizvedbu teksta Tanje Šljivar, jedne od najzanimljivih mladih dramskih spisateljica s ovih prostora, u režiji i glumačkoj kreaciji Mirjane Karanović, s kojom pozornicu dijeli Enes Salković. Jednostavna premisa – "kako vlastiti život ispričati nepoznatoj osobi tijekom jedne večeri" – poligon je za inventivna dramaturška rješenja i spremnost izvođača da zarone u emotivnu mapu lica i sebe samih, u potrazi za humanošću i pulsirajućim kazalištem, što je i zajednički nazivnik predstavama okupljenim na ovogodišnjim, 31. "Gavellinim večerima". Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Linda Begonja, Vito Taufer i Tomislav Zajec, koji će donijeti odluku o najboljoj predstavi, najboljoj režiji, najboljoj ženskoj te muškoj ulozi. Pobjednike 31. "Gavellinih večeri" saznat ćemo u utorak, 11. listopada 2016.
09. 09. 2016.
U petak, 16. rujna 2016. u kazalištu "Gavella" premijerno će biti izvedena predstava "Gospođa Bovary" Ivane Sajko prema Gustaveu Flaubertu, u režiji Saše Božića.
"Sadržaj je poznat i ironičan. On je volio nju, ona nekog drugog. On je ipak volio nju, a ona nekog trećeg. On je i dalje volio nju, no ona nekog četvrtog. A taj nije ni postojao.", riječi su kojima mladi Justin, nesretno zaljubljen u gospođu Bovary, otvara dramu Ivane Sajko, nastalu prema klasičnom romanu Gustavea Flauberta. Preuzimajući likove, situacije i odnose iz velikog naslova francuske i europske književnosti, naša suvremena autorica ispisala je za kazalište "Gavella" novi dramski tekst o poznatoj priči i poznatim licima, nudeći redatelju i glumcima kompleksnu strukturu čiji su motor(i), kao i kod Flauberta, potraga za strašću i ljubavlju, pokušaji da se ispuni emotivna praznina, žudnja da se "udahne zrak" izvan sapetosti malograđanskih konvencija te suoćenje s financijskim posrnućem. Skandal koji je "Gospođa Bovary" izazvala po objavljivanju 1856. godine, možda više nema jurišni efekt na porozni društveni moral i njegovo naličje – licemjerje, ali pitanje "Bože, zašto sam se udala?" i dalje odjekuje polemički i glumstveno. Redatelj Saša Božić "Gospođom Bovary" ukazuje na "suvremenost njenog slučaja", stvarajući predstavu kojoj su "dug i dosada u središtu interesa", kostime potpisuje Marita Ćopo, scenografiju Zdravka Ivandija, a scenski pokret Petra Hrašćanec. Emmu Bovary igra Jelena Miholjević, a s njom su na sceni i Igor Kovač, Sven Medvešek, Filip Križan, Nikola Baće, Ivan Grčić i Franjo Dijak.
U petak, 16. rujna 2016. u kazalištu "Gavella" premijerno će biti izvedena predstava "Gospođa Bovary" Ivane Sajko prema Gustaveu Flaubertu, u režiji Saše Božića.
"Sadržaj je poznat i ironičan. On je volio nju, ona nekog drugog. On je ipak volio nju, a ona nekog trećeg. On je i dalje volio nju, no ona nekog četvrtog. A taj nije ni postojao.", riječi su kojima mladi Justin, nesretno zaljubljen u gospođu Bovary, otvara dramu Ivane Sajko, nastalu prema klasičnom romanu Gustavea Flauberta. Preuzimajući likove, situacije i odnose iz velikog naslova francuske i europske književnosti, naša suvremena autorica ispisala je za kazalište "Gavella" novi dramski tekst o poznatoj priči i poznatim licima, nudeći redatelju i glumcima kompleksnu strukturu čiji su motor(i), kao i kod Flauberta, potraga za strašću i ljubavlju, pokušaji da se ispuni emotivna praznina, žudnja da se "udahne zrak" izvan sapetosti malograđanskih konvencija te suoćenje s financijskim posrnućem. Skandal koji je "Gospođa Bovary" izazvala po objavljivanju 1856. godine, možda više nema jurišni efekt na porozni društveni moral i njegovo naličje – licemjerje, ali pitanje "Bože, zašto sam se udala?" i dalje odjekuje polemički i glumstveno. Redatelj Saša Božić "Gospođom Bovary" ukazuje na "suvremenost njenog slučaja", stvarajući predstavu kojoj su "dug i dosada u središtu interesa", kostime potpisuje Marita Ćopo, scenografiju Zdravka Ivandija, a scenski pokret Petra Hrašćanec. Emmu Bovary igra Jelena Miholjević, a s njom su na sceni i Igor Kovač, Sven Medvešek, Filip Križan, Nikola Baće, Ivan Grčić i Franjo Dijak.
18. 07. 2016.
"Umišljeni bolesnik" J.B. Molierea, u režiji Krešimira Dolenčića, gostuje na 67. Dubrovačkim ljetnim igrama u sklopu kojih će ansambl kazališta "Gavella" odigrati dvije predstave, 19. i 20. srpnja, u Parku Umjetničke škole. Ova bespoštedna satira na temu liječnika i medicine, njihove prijetvornosti i pohlepnosti, naskon Dubrovnika nastavlja turneju, pa tako 22. srpnja gostuje na Festivalu "Purgatorije" u Tivtu. Bezobrazan i anarhističan, ironičan i zajedljiv - ovo je Moliere koji propituje ne samo svoj i onodoban, već i naš, ovodobni svijet, koristeći humor kao oruđe za dinamičan dramski obračun s onim što mu smeta... Režiju potpisuje Krešimir Dolenčić,dramaturginja predstave je Ana Tonković Dolenčić, scenografkinja Tanja Lacko, kostimografkinja je Tea Bašić a autor glazbe Matija Antolić. Neobuzdanu satiru na pozornicu donose Enes Vejzović, Barbara Nola, Anja Đurinović, Anja Šovagović Despot, Sven Šestak, Igor Kovač, Siniša Ružić, Đorđe Kukuljica, Filip Šovagović, Natalija Đorđević, Iva Peter Dragan i Matija Antolić.
05. 07. 2016.
Programsko vijeće Festivala "Gavelline večeri" kojeg sačinjavaju ravnatelj kazališta "Gavella" Boris Svrtan, dramaturg Dubravko Mihanović te producentica Sonja Kovačić, predložilo je program 31. "Gavellinih večeri" a Festivalsko vijeće kazališta "Gavella" ga je prihvatilo.Od 2014. godine "Gavelline večeri" pred zagrebačku publiku dolaze u izmijenjenom obliku, pa Festival postaje regionalnim, pritom ostajući pregledom najkvalitetnijih ostvarenja hrvatskog kazališta u protekloj sezoni. Na kraju Festivala tročlano prosudbeno povjerenstvo, sastavljeno od dvoje istaknutih kazališnih djelatnika iz Hrvatske i jednog iz inozemstva, dodjeljuje četiri nagrade: za najbolju žensku, odnosno mušku ulogu, za najbolju režiju te za najbolju predstavu "Gavellinih večeri".
31. "Gavelline večeri" održat će se od 1. do 11. Listopada 2016.
17. 06. 2016.
Večeras se, prije izvedbe predstave "Osmi povjerenik" Renata Baretića, održala ceremonija dodjele nagrada "Gavella faira" u sezoni 2015./2016. Ove godine dodijelili smo čak tri nagrade, novost je nagrada portala Studentski.hr za najbolju predstavu. Prosudbeno povjerenstvo sastavljeno od kreativnih i motiviranih čitatelja portala Studentski.hr, kritičkim je okom biralo između pet ovosezonskih premijernih naslova kazališta "Gavella", a to su: "Umišljeni bolesnik", "U registraturi", "Malena", "Kao na nebu" i "Filumena Marturano". Članice povjerenstva su Ana Marasović i Ana Vlah sa Studentskog.hr, te Karolina Zelenika, Nikolina Golec, Marija Roca, Tea Balta i Anja Tomljenović. Njihova nagrada autorski je rad Mirele Držaić.Portal Studentski.hr nagradio je toplu, emotivnu i čarobnu predstavu "Kao na nebu", a nagradu je primio Darko Milas.Dvoje najboljih glumaca u ovoj sezoni po mišljenju publike, odabralo je prosudbeno povjerenstvo sastavljeno od naših najvjernijih gledatelja. Kristina Blaslov, Svetlana Hrvojčec, Nadica Jus, Ljerka Krmpotić, Filip Kučeković, Nevenka Makek i Marija Cahunek, predsjednica povjerenstva. Najbolja glumica kazališta "Gavella" u sezoni 2015./16. – Jelena Miholjević" Pokazujući svoju glumačku veličinu i osobnost, Jelena Miholjević odigrala je opsegom možda nevelike, ali dometom značajne uloge u dvije posve različite predstave, čime je plijenila pozornost publike i još jednom dokazala da za vrhunsku izvedbu nije važno je li uloga glavna ili sporedna, već je bitno kako joj glumac pristupi!"Najbolji glumac kazališta "Gavella" u sezoni 2015./16. – Ozren Grabarić" Svakom predstavom u kojoj igra, ovaj glumac pomiče granice svoje transformativnosti, pa tako i u "Malenoj", odnosno u "Kao na nebu", odlazi u dva posve različita smjera, stvarajući lica koja su tako udaljena jedno od drugog, a opet su on – Ozren Grabarić."Nagrade je uručio Boris Svrtan, ravnatelj kazališta "Gavella".
Na ovogodišnjem "Gavella Fairu", od 01. lipnja prikazano je čak 14 naslova te je publika, ove godine, kao i prethodnih, izuzetnom popunjenošću gledališta dokazala značaj, i potrebu, "Gavella Faira"!
16. 06. 2016.
Večerašnja izvedba predstave "Candide ili Optimizam" Voltairea, u režiji Krešimira Dolenčića, bit će prilagođena osobama oštećenog vida. Nakon izvedbi predstava "Umišljeni bolesnik" u travnju i "Malena" u ožujku, ovo je nastavak projekta "Slušam, dakle vidim" i suradnje udruge "Zamisli" i kazališta "Gavella" kojim se izvedbe predstave prilagođavaju osobama oštećenog vida putem naracije. Zvučni opis radnje na sceni, između dijaloga, odnosno sve ono što osoba oštećenog vida ne može sama shvatiti iz onoga što čuje, prepričava se, uživo, iz tonske kabine kazališta, a članovi udruge "Zamisli" predstavu prate pomoću slušalica i prijamnika.
08. 06. 2016.
Poznati britanski pisac Sir Peter Shaffer, nagrađivani autor dramskih djela od kojih je najpoznatija "Amadeus" preminuo je 6. lipnja 2016. u 91. godini. U više postava dugogodišnji kazališni hit "Amadeus" usredotočen je na kompleksan, gotovo mitski odnos dvojice skladatelja, Wolfganga Amadeusa Mozarta i Antonija Salierija. Između ostalih priznanja ovaj tekst ovjenčan je i nagradom "Tony" za najbolju dramu, a Shaffer, adaptiravši svoj komad, osvaja i "Oscara" za najbolji scenarij, po kojem je Miloš Forman snimio film ukupno nominiran za 53 nagrade, od čega ih je osvojio čak 40. Shafferova je drama dva puta oživjela na daskama teatra u Frankopanskoj - prvi put 1981. u režiji Želimira Mesarića, a drugi put 2014. u režiji Dore Ruždjak Podolski, s Filipom Križanom i Enesom Vejzovićem u glavnim ulogama. Koristeći elemente filozofske drame, satire i detekcijskog zapleta, Shaffer "Amadeusa" premrežuje i čudesnom Mozartovom glazbom, pa gledatelj biva uvučen u prizore s praizvedbi "Otmice iz saraja", "Figarovog pira", "Don Giovannija" ili "Čarobne frule", vođen Salierijem, istodobnim Mozartovim najvećim neprijateljem i obožavateljem. Predstavu koja je pogled u svijet dvojice ljudi koji su jedan drugome zauvijek izmijenili živote, a s njima i čitavu, ne samo glazbenu povijest, još večeras možete pogledati u kazalištu "Gavella".
07. 06. 2016.
Anja Šovagović Despot dobitnica je godišnje nagrade "Vladimir Nazor" za kazališnu umjetnost za 2015. za ulogu Violet Weston u predstavi "Kolovoz u okrugu Osage" kazališta "Gavella". Odlučilo je to Odbor "Nagrade Vladimir Nazor" pod predsjedanjem akademika Zvonka Kusića na sjednici održanoj 24. svibnja 2016. Nakon nagrade na "Gavella fairu" 2015., nagrade za najbolju žensku ulogu na 30. "Gavellinim večerima", na 23. "Festivalu glumca" te nakon Nagrade hrvatskog glumišta 2015., ovo je već peta nagrada za ulogu Violet Weston."Nagradu Vladimir Nazor" dodjeljuje Republika Hrvatska za najbolja umjetnička ostvarenja na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma u Republici Hrvatskoj. Godišnja nagrada dodjeljuje se umjetnicima za najbolja umjetnička ostvarenja koja su bila objavljena, izložena, prikazana ili izvedena tijekom protekle godine. Nagrade će dobitnicima biti uručene 19. lipnja 2016. godine.
06. 06. 2016.
U utorak, 7. lipnja 2016. u kazalištu "Gavella" odigrat će se svečana 50. izvedba predstave "Tri sestre" A.P. Čehova, u režiji Slobodana Unkovskog. Vječna drama o čežnji za srećom i drugačijim životom, slojeviti klasik o neuzvraćenim ljubavima, potisnutim emocijama i neizgovorenim mislima, odbija moralizirati, optuživati ili propovijedati, već radije nastoji razumjeti čovjeka, nepostojanog u svojim slabostima i vrlinama. Oživjeti na sceni Čehovljevu prisnost, toplinu, duhovitost i svakodnevnu tugu, ni redateljski nije nimalo lak zadatak, a ovaj put "za kormilom broda" makedonski je redatelj Slobodan Unkovski, koji je tijekom svoje izuzetno bogate karijere postavio stotinjak predstava, te je jedan od najuspješnijih i, nedvojbeno, najnagrađivanijih redatelja u regiji. U predstavi čiju scenografiju potpisuje Branko Hojnik, kostimografiju Marita Ćopo igraju: Ozren Grabarić, Bojana Gregorić Vejzović, Jelena Miholjević, Dijana Vidušin, Anja Đurinović, Sven Šestak, Ranko Zidarić, Hrvoje Klobučar, Živko Anočić, Filip Šovagović, Biserka Ipša, Ingeborg Appelt, Filip Vidović i Matija Čigir.Predstavu je, od premijere u siječnju 2014. pogledalo više od 14.000 gledatelja te publika u Puli, Ljubljani, na festivalu MOT u Skopju te u Užicama na "Festivalu bez prijevoda". Predstava "Tri sestre" proglašena je najboljom predstavom hrvatskog glumišta 2014. godine, Jelena Miholjević je za ulogu Olge osvojila nagradu "Vladimir Nazor" te je proglašena najboljojm glumicom kazališta "Gavella" u sezoni 2013/14., u odabiru žirija "Gavella i Europlakat Faira"."Iako smo posljednjih desetljeća vidjeli različite inscenacije Čehova, nikada do ove izvedbe nismo se susreli s komikom koja neprestano titra na rubu tako velike ranjivosti izvođača da može izazvati suze... (...) Ansambl Dramskog kazališta "Gavella" izvanredno je uspješno surađivao s makedonskim redateljem Slobodanom Unkovskim oko kompleksnosti Čehovljevih situacija. (...) Fenomenalan je Filip Šovagović kao vojni liječnik Čebutikin... Sjajan je i Ranko Zidarić kao ledeno miran, pristojan i odmjeren Veršinin..." (Nataša Govedić, Novi list)""Gavella" opet ima sjajnu predstavu. (...) ...cijela je protkana toplim humorom, onim koji često skriven leži u Čehovu samom." (Bojana Radović, Večernji list)"Unkovski se, naravno, vodio Čehovljevom i dalje problematičnom procjenom svojih drama kao komedija. Plač nije mogao suzbiti, ali je zato maksimalno pojačao smijeh i potrudio se od ansambla dobiti točne i jasne, na trenutke maestralno odigrane razloge za njega. (...) Svaki je član ansambla (...) u ovoj režiji dobio priliku da odigra najbolje što može i zna." (Igor Ružić, T-portal)"Unkovski rabi tekst kao da je jučer napisan, Čehova ponajprije nalazi u sadašnjosti. (...) Vidjeli smo, dakle, "Tri sestre" sa četrnaest uloga, svaku izbrušenu individualno i oblikovanu u razvedenu shemu odnosa." (Tomislav Čadež, Jutarnji list) - Samo je dio medijskih natpisa nakon premijere.
Svečana 50. izvedba predstave "Tri sestre" je u utorak, 6. lipnja 2016. u uobičajenih 19,30 sati.
Utorak, 03. prosinca
Četvrtak, 05. prosinca