Slijedi na repertoaru
Sokol ga nije volio
Srijeda, 13. studenog
Četvrtak, 03. ožujka 2016.
U nedjelju, 6. ožujka 2016. u 19,30 sati, u kazalištu "Gavella" a uoči nove Držićeve godišnjice (Dubrovnik, 1508. – Mleci, 1567. – Svijet, 2017.), u 2016. godini, kad cijeli svijet slavi Williama Shakespearea, u godini proslave 1700 godina svetoga Vlaha, dramaturginja Mira Muhoberac, zajedno sa studentima Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, odlučila je prikazati Držićevu petočinu, genijalnu hrvatsku komediju "Dundo Maroje" onako kako ju je Marin Držić mogao prikazati 1551. u Vijećnici u Dubrovniku!
Iz teksta prof. Mire Muhoberac prenosimo: " Odabrala sam šest mladih glumaca s kojima stalno surađujem, šest svojih studenata, šest Pometnika, tri djevojke i tri mladića, članove Teatra M&M (koji smo Vesna Muhoberac i ja utemeljile 2000. godine) i Studentske glumačke družine Negromanti i Pometnici (koju sam utemeljila 2015. godine), i kao dramaturginja i redateljica te profesorica napravila križaljku uloga: i zaista, šest Pometnika, Antonia Ćosić, Ivana Ćurić, Janko Debeljak, Ivan Igić, Vinko Jažo, Ena Mutapčić, izvodi trideset Držićevih uloga, prikazuje trideset dramskih osoba u Dundu Maroju. Njima se pridružuje Ana Baturina kao Prolog, držićevski voditelj Pomet-družine, i dvije Pjevačice-glazbenice, moje studentice i glumice Jelena Dragan i Anela Jukić, koje u Rimu, koji „iz Dubrovnika gledamo“, izvode renesansne pjesme iz cijele Europe, u skladu s proštenjem, tj. hodočašćem ljudi iz cijeloga svijeta 1550. godine na koje misli Marin Držić dovodeći našijence u Rim. Pometnicima sam pridružila Negromante, točnije Negromantice Barbaru Dorotić, Patriciju Jakšić, Draganu Levarda, Nikolinu Ozimec, Rebeku Polak, Valentinu Sertić, Teu Trumbić koje izvode slavni tekst Negromanta Dugoga Nosa u svojevrsnu glumačkom, plesnom, glazbenom i pjevačkom prologu predvođeni Tinom Marušić i Marijem Šimudvarcem kao konkretizacijom velike pokladne negromantske maske-lutke dugoga nosa briljantnoga umjetničkog kazališnoga tkanja. Na početku i kraju predstave Negromantice izvode kratke monologe iz svih Držićevih djela koji se rađaju u glavi Marina Držića Vidre – Negromanta Dugoga Nosa, Pometa.... Odostražnim Negromantovim tekstom i okončavam ovu petočinu komediju umjesto nadopisivanja nesačuvana završetka. Osim što se prvi put (nakon Vidrina vremena, za što ne postoji arhivska potvrda) događa da šest Pometnika prikazuje svih pet činova i sve uloge iz Držićeva Dunda Maroja, prvi se put događa da Negromant(i) i Pometnici nisu razdvojeni: negromantske figure u crnom prate sva događanja u Rimu i svojevrsni su mistični ili čarobnjački, kazališni, iluzijski animatori Pometnicima u renesansnim kostimima, a Pometnici i Negromanti ujedno su stavljeni u položaj ega i alter ega, autora i redatelja, glumca i dramske osobe, Dubrovnika i Rima, mnogostrukih identiteta, ljudi nazbilj i ljudi nahvao. „I ne drugo! Na vašu sam zapovijed, stav'te pamet na komediju!“
Mira Muhoberac, dramaturginja i redateljica predstave Dundo Maroje