Radno vrijeme blagajne

16. 01. 2015.

Iznimno, zbog bolesti, u subotu, 17. siječnja 2015. blagajna kazališta "Gavella" će raditi od 14 do 19,30 sati.

Njemačka izvedba "Ich befürchte, jetzt kennen wir uns" (Bojim se da se sada poznajemo) u kazalištu "Gavella"

16. 01. 2015.

U subotu, 17. siječnja na sceni teatra u Frankopanskoj gostovat će predstava "Ich befürchte, jetzt kennen wir uns" (Bojim se da se sada poznajemo) Ivora Martinića, u režiji Miriam Horwitz, koja je premijerno izvedena u Theater und Orchester Heidelberg 16. studenog 2014. Umijeće starenja (The Art of Ageing) je projekt Europske unije koji se putem Europske kazališne konvencije (etc-a) ostvaruje u osam kazališta iz Njemačke, Rumunjske, Hrvatske i Slovačke, a koja zajedno sudjeluju u bilateralnim partnerstvima. U suradnji s piscima, redateljima i glumcima ta se kazališta posvećuju umjetničkom istraživanju novih oblika (dokumentarnog) kazališnog djelovanja, koje se želi obratiti gledateljima svih generacija. Iz istraživanja nastaju nove europske kazališne predstave i inscenacije, usredotočene i okupljene oko teme starenja – sociološki, ekonomski, filozofski, povijesno i politički.
Prevoditeljica je Renata Britvec, redateljica i scenografkinja: Miriam Horwitz, kostimografkinja: Pia Dederichs a dramaturg: Jürgen Popig. U predstavi igraju: Fabian Oehl, Lisa Förster, Josepha Grünberg i Andreas Seifert.

Premijera predstave "Bojim se da se sada poznajemo"

12. 01. 2015.

U petak, 16. siječnja 2015. u kazalištu "Gavella" premijerno će se izvesti predstava "Bojm se da se sada poznajemo" Ivora Martinića u režiji Dominiquea Schnizera. U središte svoje radnje predstava postavlja prekid ljubavnog odnosa, kako bi govorila o novoj generaciji koja teško pronalazi razloge pobune. Prošlost jednom zaljubljenih promatrana je iz sadašnjosti, s ciljem da se dođe do razloga zašto se dogodio upravo takav kraj i je li se mogao spriječiti. Drama je to koja govori o sjećanju, o pokušaju definiranja istine, o povijesti koja je uvijek drugačija, ovisno o trenutku iz kojega ju promatramo... Martinićev tekst postavlja pitanja poput "Od čega se sastoji naša osobna povijest? Kako formiramo prošlost? Kakve to posljedice
ima za naš identitet?" Katastrofalnu situaciju pojedinac će pokušati prebroditi okupljajući oko sebe grupu ljudi, znajući da sam ne može preživjeti; u toj
grupi pokušat će ostvariti misiju življenja u "onome što se već dogodilo", protestirajući protiv svega što donosi budućnost. U međunarodnom projektu "The Art of Aging", čiji je "Bojim se da se sada poznajemo" dio,a sve pod pokroviteljstvom ETC-a, sudjeluje osam kazališta, koja će zajedno napraviti pet predstava. Hrvatsku predstavu je režirao Dominique Schnizer, scenografkinja i kostimografkinja je Christin Treunert, suradnik za scenski pokret Pravdan Devlahović, a u predstavi igraju: Filip Križan, Ivana Bolanča, Natalija Đorđević i Irena Tereza Prpić.

Otkazuje se izvedba predstave "Fine mrtve djevojke"

07. 01. 2015.

Otkazuje se izvedba predstave "Fine mrtve djevojke" koja se trebala održati u petak, 9. siječnja 2015. Ulaznice se mogu zamijeniti za izvedbu u subotu, 7. veljače 2015.

Završene 29. "Gavelline večeri"

23. 12. 2014.

Večeras su dodjelom nagrada zatvorene 29. "Gavelline večeri". Od ove sezone koncepcija festivala u Frankopanskoj je promijenjena, a izmijenjen je i termin održavanja "Gavellinih večeri", koje odsad pratimo u prosincu. Dosadašnji festival najboljih hrvatskih predstava postao je regionalnim festivalom, pritom ostajući i pregledom najkvalitetnijih ostvarenja hrvatskog kazališta u protekloj sezoni, koje smo ove godine gledali u odabiru teatrologinje Nataše Govedić.Najboljim naslovima hrvatskih kazališta pridodane su tri regionalne uspješnice, dobitnice nagrada za najbolju predstavu na festivalima Borštnikovo srečanje (Slovenija), Sterijino pozorje (Srbija) i Susreti kazališta / pozorišta (Bosna i Hercegovina), a tu su i tri ponajbolje studentske produkcije, prikazane izvan konkurencije, uoči festivala, pod zajedničkim nazivom "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak". Dobitnike pet nagrada - za najbolju žensku i najbolju mušku ulogu te režiju, za najbolju predstavu u produkciji kazališta iz Republike Hrvatske i za najbolju predstavu festivala - odabralo je prosudbeno povjerenstvo, u kojem su ove godine Mira Muhoberac, Samo M. Strelec i Goran Grgić. Nagradu za najbolju predstavu Gavellinih večeri 2014. i nagradu za najbolju predstavu u produkciji kazališta iz Republike Hrvatske 2014. ove godine osvaja predstava "Amerika" Franza Kafke u režiji Janusza Kice i koprodukciji GDK "Gavella" i HNK Ivna pl. Zajca iz Rijeke.Nagradu za najbolju režiju Gavellinih večeri 2014. osvaja Janusz Kica za režiju predstave "Amerika", najbolji glumac je Živko Anočić za ulogu Karla Rossmana u predstavi "Amerika", a najbolja glumca je Nina Ivanišin za ulogu Lenke u predstavi "Svadba" Rudija Šeliga, u režiji Jerneja Lorencija i produkciji SNG Drama iz Ljubljane.U obrazloženju prosudbenog povjerenstva između ostalog stoji: "Zahvaljujući tekstu, režiji i izvrsnoj glumi cijelog ansambla i glumačkom pothvatu Živka Anočića, "Amerika" postaje emotivna, topla predstava koja promiče temeljno Gavellino redateljsko i pedagoško načelo: suigru. Suigrom između sebe, u trenutku kad je velik broj predstava u hrvatskom glumištu prepoznatljiv kao en face sučeljavanje na prosceniju s gledateljima, glumci i stvaraoci realiziraju blagu suigru između vrhunskoga teksta i publike istražujući arhetipske mogućnosti kazališne umjetnosti. Od početka do kraja, s početkom u brodskoj utrobi, a završnicom u utrobi Oklahomskoga kazališta, "Amerika" traktat o samoći u kontekstu otuđenosti pretvara u traktat o samoći u prisnosti koji otvara nove mogućnosti kazališne suigre i potpunu posvećenost vlastitu pozivu kao izazovu ispitivanja dubine kuće bitka." Imali smo priliku pogledati osam predstava, sedam u konkurenciji te jednu, onu na zatvaranju Festivala, izvan konkurencije. 29. "Gavelline večeri" zatvorene su izvedbom predstave "Misterij buffo" Vladimira Vladimiroviča Majakovskog, u režiji Aleksandra Popovskog i izvedbi Slovenskog narodnog gledališča Drama iz Ljubljane.

Živko Anočić dobtnik nagrade "Raniero Brumini" za ulogu Karla Rossmana

19. 12. 2014.

U petak, 19. prosinca 2014. u atriju HNK Ivana pl. Zajca Rijeka dodijeljene su nagrade za najbolja ostvarenja u dramskom i opernom programu tog kazališta. Nagradu "Raniero Brumini" za najbolju mušku ulogu u dramskom programu dobio je Živko Anočić za ulogu Karla Rossmanna u predstavi "Amerika" Franza Kafke ostvarenoj u koprodukciji GDK "Gavella" i HNK Ivana pl. Zajca. O nagradama za najbolja ostvarenja u dramskom programu u sezoni 2013/2014 riječkog HNK Ivana pl. Zajca odlučila prosudbena komisija u sastavu: Bruno Bontempo, dr.sc. Adriana Car Mihec, Svjetlana Hribar, dr.sc. Iva Rosanda Žigo te Davor Schopf.

Otkazuje se izvedba predstave "Ispočetka"

15. 12. 2014.

Predstava "Ispočetka" Mislava Brečića, u režiji Mislava Brečića i produkciji Teatra Exit, koja se trebala odigrati u četvrtak, 18. prosinca 2014. otkazana je zbog bolesti glumca.Umjesto nje, na sceni kazališta "Gavella" igrat će predstava Teatra Exit "Njuške"."Njuške" nisu dio odabira Nataše Govedić te će se odigrati izvan konkurencije za nagrade. Kupljene ulaznice za "Ispočetka" možete vratiti na blagajni ili zamijeniti za "Njuške". Više informacija možete dobiti na blagajni ili na broj telefona 4864 616.

Započinju 29. "Gavelline večeri"

13. 12. 2014.

U kazalištu "Gavella" će se od 13. do 23. prosinca 2014. održati 29. "Gavelline večeri". Iz obrazloženja izbornice, teatrologinje Nataše Govedvić: "Posebno mi je važno naglasiti da se selekcija koju zagovaram bavi gledateljicom i gledateljem koji također od kazališta žele neki oblik "privremenog" ili trajnog prijateljstva - ili bar neskrenutog pogleda. Čini mi se da kazalište ne može "pobijediti" suvremene medije služeći se njihovim tehnologijama, ali čim se vrati u neponovljivost i rizik živog ljudskog susreta, ponovno postaje modelno snažna umjetnost. Svaka od navedenih predstava slijedi Gavellino geslo iz eseja "O govornoj umjetnosti": Glumac govori svoj tekst kao da je njegov vlastiti, on nastoji dočarati situaciju kao da je on pomoću danih tekstova iznio vlastite doživljaje. Glumac na taj način posvaja svog pisca i svog redatelja, samo zato da bi u konačnici posvojio i publiku. Nigdje ne živimo tako intimno i tako javno kao u glumcima. Nije tu u pitanju, da se opet poslužimo Gavellinim terminima, ni "građanska iskrenost" ni "glumačka iskrenost" histrionske vokacije, već sposobnost glumice i glumca da se "samih sebe ne boje", pa da se onda ni publika ne boji vlastitih strahova, vlastitih usamljenosti, vlastitih žudnji.

O toj vrsti prisnosti piše Gavella. Recimo nešto i o izabranim predstavama i njihovim peterostrukim razmjenama pogleda s okupljenom publikom. Predstava Kako smo preživjele istražuje ženski otpor različitim političkim ideologijama, čuvajući iskustveni glumački govor u prvom licu i dinamiku dijaloga s predloškom Slavenke Drakulić. Ko rukom odneseno je u cijelosti glumački tekst, posvećen istraživanju bolnih dimenzija otuđenja u ljubavnim vezama. Ispočetka je potraga za spisateljskim, redateljskim i glumačkim mogućnostima iscrtavanja "kruga" oko vlastitih gubitaka, u čijem središtu ne nalazimo prazninu, već partnerski odnos sa zajednicom kojoj pripadamo. Logično mjesto za susret je istraživanje teme divljine koja nam svima nedostaje i čiji su izazovi istovremeno i zazorni i zaslužni za intimni vitalizam naših snova. Amerika je studija ljudskog sloma, u kojoj upravo publika preuzima ulogu "posljednjeg" empatijskog svjedoka. Program Gavellinih večeri predstavlja i nagrađene predstave Borštnikovog srečanja (Šeligovu Svadbu u režiji Jerneja Lorencija), Sterijinog pozorja (Vegelovu Neoplantu redatelja Andrasa Urbana) te središnju nagrađenu predstava Festivala bosanskohercegovačkih pozorišta / kazališta u Brčkom, ove godine je to predstva "Mali mi je ovaj grob" Biljane Srbljanović, u režiji Dine Mustafića i koprodukciji Kamernog teatra 55, Hartefakt fonda, Bitef teatra, MESS-a, Kazališta Ulysses i Testament filmsa . Osim službene selekcije, "Gavelline večeri" ove godine prvi puta prikazuju tri iznimne studentske produkcije, upravo zato da bismo bismo vrednovali i njegovali pedagoški aspekt Gavellina rada, kao i činjenicu da kazalište može trajati samo kao kuća stalnog, doživotnog učenja te neprekidnog prijenosa znanja među različitim generacijama. U tom smislu organiziramo i program dvosmjernog međusobnog gledanja, uvažavanja, praćenja, pod nazivom "Su/glednici". Tijekom festivala, različiti će kazališni umjetnici dobiti priliku odzrcaliti i komentirati rad jedni drugih, a tim će povodom biti organizirana i publici otvorena dva okrugla stola. Tri studentske predstave vodimo pod zajedničkim imenom "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak" (sintagma je preuzeta iz Gavellina teksta "Materijal glumačkog stvaranja"), s nadom da će se taj uvodni dio programa "Gavellinih večeri" posebno obratiti publici između dvadesete i tridesete godine, koja se na tržištu profesionalnog rada možda osjeća najranjivije, jer više ne pripada ni sigurnosti obiteljskog doma, ni takozvanoj ekonomskoj i svakoj drugoj samostalnosti. Višestruko je prezadužena tek političkim krizama koje je dobila u naslijeđe. U sklopu programa "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak" bit će uvrštene produkcije: Tihi obrt redatelja Bobe Jelčića, u izvedbi studenata zagrebačke ADU, Sluškinje Staše Zurovca u izvedbi Šerbedžinije glase riječkog studija "Gluma, mediji, kultura" te Tartuffe redatelja Krešimira Dolenčića i studenata glume zagrebačke ADU. Svaka se od ovih predstava bavi nadilaženjem tjeskobe oko traganja za vlastitim izričajem, gradeći i osobno i političko povjerenje u metodologiju što većeg, a ne što manjeg osobnog rizika. Ljubavlju prema riziku i završavam tekst. Dobro došli u prvo lice Gavelline množine."Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Goran Grgić, Samo M. Strelec i Mira Muhoberac koji će donijeti odluku o pet nagrada koliko će se ove godine dodijeliti. Kazalište čiju predstavu koju proglase najboljom, ponijet će nagradu, - bistu dr. Branka Gavelle, rad akademika Ivana Sabolića. Nagrada za najbolju predstavu u produkciji kazališta iz Republike Hrvatske dodjeljuje se najboljoj predstavi "Gavellinih večeri" u produkciji kazališta iz Republike Hrvatske.Nagrade za najbolju režiju, žensku i mušku ulogu dodjeljuju se umjetnicima koji su u navedenim kategorijama polučili najbolja ostvarenja, odabrana u konkurenciji svih predstava koje sudjeluju na "Gavellinim večerima", osim predstave koja se prikazuje izvan konkurencije na završnoj večeri Festivala. Pobjednika 29. "Gavellinih večeri" saznat ćemo u utorak, 23. prosinca 2014., a Festival ćemo zatvoriti, već tradicionalno, gostovanjem predstave izvan konkurencije, ove godine je to predstava "Misterij Buffo" Vladimira Vladimiroviča Majakovskog, u režiji Aleksandra popovskog i produkciji Drame Slovenskog narodnog gledališča iz Ljubljane.

Popratni program 29. "Gavellinih večeri" - program "su/glednici"

12. 12. 2014.

Izbornica 29. "Gavellinih večeri", teatrologinja Nataša Govedićosmislila je program Su/glednika ili S/uglednika, mahom ljudi iz izvedbene struke (glumci, plesači, dramaturzi, redatelji, kritičari, teatrolozi, ljubitelji teatra), koje je pozvala odgovoriti na predstave ovogodišnjih "Gavellinih večeri. "Suglednik je osoba koja pogleda predstavu i zatim pristane o njoj razgovarati s publikom i kolegama. Ozvuči predstavu, da tako kažem (pokloni joj svoj glas). Pokloni joj ne samo odgovor, nego i mogućnost daljnjeg rasta. Htjela bih, naime, oživjeti moć Gavelline osobne hrabrosti kad je u pitanju blizina poštovanja prema glumcima, otvorivši scenu međusobnim dijalozima i susretima struke. "Svi su pozvani pridružiti nam se na dva susreta koja spremamo u sklopu 29. "Gavellinih večeri", a čija je namjera prokrčiti puteve između glumaca, kazališne struke i publike. Prvi susret ili feed-back zbiva se u subotu, 13. prosinca u 12,00 sati, u prostoru kazališta "Gavella", a drugi 23. prosinca - također u podne - na istom mjestu. Na susretima sudjeluju: Lada Čale Feldman, Nina Gojić, Lidija Zozoli, Igor Ružić, Mislav Brečić, Vjeran Zuppa, Katarina Kolega, Goran Sergej Pristaš, Vedrana Klepica, Sibila Petlevski, Dubravko Mihanović, Nataša Govedić...Ulaz je slobodna i svi su dobrodošli!

Ususret 29. "Gavellinim večerima"

09. 12. 2014.

Od 10. do 12. prosinca 2014. u kazalištu "Gavella", u sklopu programa Ususret 29."gavellinim večerima" - "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak" zagrebačkoj ćemo publici omogućiti da pogledaju tri studenstske produkcije: "Tihi obrt" redatelja Bobe Jelčića, u izvedbi studenata zagrebačke ADU, "Sluškinje" Jeana Geneta, redatelja Staše Zurovca u izvedbi klase Rade Šerbedžije riječkog studija "Gluma, mediji, kultura" te "Tartuffe" redatelja Krešimira Dolenčića i studenata glume zagrebačke ADU.Tri studentske predstave vodimo pod zajedničkim imenom "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak" (sintagma je preuzeta iz Gavellina teksta "Materijal glumačkog stvaranja"), s nadom da će se taj uvodni dio programa "Gavellinih večeri" posebno obratiti publici između dvadesete i tridesete godine, koja se na tržištu profesionalnog rada možda osjeća najranjivije, jer više ne pripada ni sigurnosti obiteljskog doma, ni takozvanoj ekonomskoj i svakoj drugoj samostalnosti. Višestruko je prezadužena tek političkim krizama koje je dobila u naslijeđe. Cijena ulaznica za studentske produkcije je 20 kuna.