Otkazuje se izvedba predstave "Ispočetka"
15. 12. 2014.
Predstava "Ispočetka" Mislava Brečića, u režiji Mislava Brečića i produkciji Teatra Exit, koja se trebala odigrati u četvrtak, 18. prosinca 2014. otkazana je zbog bolesti glumca.Umjesto nje, na sceni kazališta "Gavella" igrat će predstava Teatra Exit "Njuške"."Njuške" nisu dio odabira Nataše Govedić te će se odigrati izvan konkurencije za nagrade. Kupljene ulaznice za "Ispočetka" možete vratiti na blagajni ili zamijeniti za "Njuške". Više informacija možete dobiti na blagajni ili na broj telefona 4864 616.
Započinju 29. "Gavelline večeri"
13. 12. 2014.
U kazalištu "Gavella" će se od 13. do 23. prosinca 2014. održati 29. "Gavelline večeri". Iz obrazloženja izbornice, teatrologinje Nataše Govedvić: "Posebno mi je važno naglasiti da se selekcija koju zagovaram bavi gledateljicom i gledateljem koji također od kazališta žele neki oblik "privremenog" ili trajnog prijateljstva - ili bar neskrenutog pogleda. Čini mi se da kazalište ne može "pobijediti" suvremene medije služeći se njihovim tehnologijama, ali čim se vrati u neponovljivost i rizik živog ljudskog susreta, ponovno postaje modelno snažna umjetnost. Svaka od navedenih predstava slijedi Gavellino geslo iz eseja "O govornoj umjetnosti": Glumac govori svoj tekst kao da je njegov vlastiti, on nastoji dočarati situaciju kao da je on pomoću danih tekstova iznio vlastite doživljaje. Glumac na taj način posvaja svog pisca i svog redatelja, samo zato da bi u konačnici posvojio i publiku. Nigdje ne živimo tako intimno i tako javno kao u glumcima. Nije tu u pitanju, da se opet poslužimo Gavellinim terminima, ni "građanska iskrenost" ni "glumačka iskrenost" histrionske vokacije, već sposobnost glumice i glumca da se "samih sebe ne boje", pa da se onda ni publika ne boji vlastitih strahova, vlastitih usamljenosti, vlastitih žudnji.
O toj vrsti prisnosti piše Gavella. Recimo nešto i o izabranim predstavama i njihovim peterostrukim razmjenama pogleda s okupljenom publikom. Predstava Kako smo preživjele istražuje ženski otpor različitim političkim ideologijama, čuvajući iskustveni glumački govor u prvom licu i dinamiku dijaloga s predloškom Slavenke Drakulić. Ko rukom odneseno je u cijelosti glumački tekst, posvećen istraživanju bolnih dimenzija otuđenja u ljubavnim vezama. Ispočetka je potraga za spisateljskim, redateljskim i glumačkim mogućnostima iscrtavanja "kruga" oko vlastitih gubitaka, u čijem središtu ne nalazimo prazninu, već partnerski odnos sa zajednicom kojoj pripadamo. Logično mjesto za susret je istraživanje teme divljine koja nam svima nedostaje i čiji su izazovi istovremeno i zazorni i zaslužni za intimni vitalizam naših snova. Amerika je studija ljudskog sloma, u kojoj upravo publika preuzima ulogu "posljednjeg" empatijskog svjedoka. Program Gavellinih večeri predstavlja i nagrađene predstave Borštnikovog srečanja (Šeligovu Svadbu u režiji Jerneja Lorencija), Sterijinog pozorja (Vegelovu Neoplantu redatelja Andrasa Urbana) te središnju nagrađenu predstava Festivala bosanskohercegovačkih pozorišta / kazališta u Brčkom, ove godine je to predstva "Mali mi je ovaj grob" Biljane Srbljanović, u režiji Dine Mustafića i koprodukciji Kamernog teatra 55, Hartefakt fonda, Bitef teatra, MESS-a, Kazališta Ulysses i Testament filmsa . Osim službene selekcije, "Gavelline večeri" ove godine prvi puta prikazuju tri iznimne studentske produkcije, upravo zato da bismo bismo vrednovali i njegovali pedagoški aspekt Gavellina rada, kao i činjenicu da kazalište može trajati samo kao kuća stalnog, doživotnog učenja te neprekidnog prijenosa znanja među različitim generacijama. U tom smislu organiziramo i program dvosmjernog međusobnog gledanja, uvažavanja, praćenja, pod nazivom "Su/glednici". Tijekom festivala, različiti će kazališni umjetnici dobiti priliku odzrcaliti i komentirati rad jedni drugih, a tim će povodom biti organizirana i publici otvorena dva okrugla stola. Tri studentske predstave vodimo pod zajedničkim imenom "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak" (sintagma je preuzeta iz Gavellina teksta "Materijal glumačkog stvaranja"), s nadom da će se taj uvodni dio programa "Gavellinih večeri" posebno obratiti publici između dvadesete i tridesete godine, koja se na tržištu profesionalnog rada možda osjeća najranjivije, jer više ne pripada ni sigurnosti obiteljskog doma, ni takozvanoj ekonomskoj i svakoj drugoj samostalnosti. Višestruko je prezadužena tek političkim krizama koje je dobila u naslijeđe. U sklopu programa "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak" bit će uvrštene produkcije: Tihi obrt redatelja Bobe Jelčića, u izvedbi studenata zagrebačke ADU, Sluškinje Staše Zurovca u izvedbi Šerbedžinije glase riječkog studija "Gluma, mediji, kultura" te Tartuffe redatelja Krešimira Dolenčića i studenata glume zagrebačke ADU. Svaka se od ovih predstava bavi nadilaženjem tjeskobe oko traganja za vlastitim izričajem, gradeći i osobno i političko povjerenje u metodologiju što većeg, a ne što manjeg osobnog rizika. Ljubavlju prema riziku i završavam tekst. Dobro došli u prvo lice Gavelline množine."Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Goran Grgić, Samo M. Strelec i Mira Muhoberac koji će donijeti odluku o pet nagrada koliko će se ove godine dodijeliti. Kazalište čiju predstavu koju proglase najboljom, ponijet će nagradu, - bistu dr. Branka Gavelle, rad akademika Ivana Sabolića. Nagrada za najbolju predstavu u produkciji kazališta iz Republike Hrvatske dodjeljuje se najboljoj predstavi "Gavellinih večeri" u produkciji kazališta iz Republike Hrvatske.Nagrade za najbolju režiju, žensku i mušku ulogu dodjeljuju se umjetnicima koji su u navedenim kategorijama polučili najbolja ostvarenja, odabrana u konkurenciji svih predstava koje sudjeluju na "Gavellinim večerima", osim predstave koja se prikazuje izvan konkurencije na završnoj večeri Festivala. Pobjednika 29. "Gavellinih večeri" saznat ćemo u utorak, 23. prosinca 2014., a Festival ćemo zatvoriti, već tradicionalno, gostovanjem predstave izvan konkurencije, ove godine je to predstava "Misterij Buffo" Vladimira Vladimiroviča Majakovskog, u režiji Aleksandra popovskog i produkciji Drame Slovenskog narodnog gledališča iz Ljubljane.
Popratni program 29. "Gavellinih večeri" - program "su/glednici"
12. 12. 2014.
Izbornica 29. "Gavellinih večeri", teatrologinja Nataša Govedićosmislila je program Su/glednika ili S/uglednika, mahom ljudi iz izvedbene struke (glumci, plesači, dramaturzi, redatelji, kritičari, teatrolozi, ljubitelji teatra), koje je pozvala odgovoriti na predstave ovogodišnjih "Gavellinih večeri. "Suglednik je osoba koja pogleda predstavu i zatim pristane o njoj razgovarati s publikom i kolegama. Ozvuči predstavu, da tako kažem (pokloni joj svoj glas). Pokloni joj ne samo odgovor, nego i mogućnost daljnjeg rasta. Htjela bih, naime, oživjeti moć Gavelline osobne hrabrosti kad je u pitanju blizina poštovanja prema glumcima, otvorivši scenu međusobnim dijalozima i susretima struke. "Svi su pozvani pridružiti nam se na dva susreta koja spremamo u sklopu 29. "Gavellinih večeri", a čija je namjera prokrčiti puteve između glumaca, kazališne struke i publike. Prvi susret ili feed-back zbiva se u subotu, 13. prosinca u 12,00 sati, u prostoru kazališta "Gavella", a drugi 23. prosinca - također u podne - na istom mjestu. Na susretima sudjeluju: Lada Čale Feldman, Nina Gojić, Lidija Zozoli, Igor Ružić, Mislav Brečić, Vjeran Zuppa, Katarina Kolega, Goran Sergej Pristaš, Vedrana Klepica, Sibila Petlevski, Dubravko Mihanović, Nataša Govedić...Ulaz je slobodna i svi su dobrodošli!
Ususret 29. "Gavellinim večerima"
09. 12. 2014.
Od 10. do 12. prosinca 2014. u kazalištu "Gavella", u sklopu programa Ususret 29."gavellinim večerima" - "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak" zagrebačkoj ćemo publici omogućiti da pogledaju tri studenstske produkcije: "Tihi obrt" redatelja Bobe Jelčića, u izvedbi studenata zagrebačke ADU, "Sluškinje" Jeana Geneta, redatelja Staše Zurovca u izvedbi klase Rade Šerbedžije riječkog studija "Gluma, mediji, kultura" te "Tartuffe" redatelja Krešimira Dolenčića i studenata glume zagrebačke ADU.Tri studentske predstave vodimo pod zajedničkim imenom "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak" (sintagma je preuzeta iz Gavellina teksta "Materijal glumačkog stvaranja"), s nadom da će se taj uvodni dio programa "Gavellinih večeri" posebno obratiti publici između dvadesete i tridesete godine, koja se na tržištu profesionalnog rada možda osjeća najranjivije, jer više ne pripada ni sigurnosti obiteljskog doma, ni takozvanoj ekonomskoj i svakoj drugoj samostalnosti. Višestruko je prezadužena tek političkim krizama koje je dobila u naslijeđe. Cijena ulaznica za studentske produkcije je 20 kuna.
Umjesto "Sna Ivanjske noći" večeras na rasporedu "Amadeus"
03. 12. 2014.
Umjesto predstave "San Ivanjske noći" koja se trebala odigrati večeras, na sceni teatra u Frankopanskoj večeras možete pogledati predstavu "Amadeus" Petera Shaffera, u režiji Dore Ruždjak Podolski. Ulaznice kupljene za "San Ivanjske noći"možete zamijeniti za večerašnju izvedbu "Amadeusa", ili za bilo koju drugu izvedbu. Više informacija možete dobiti na blagajni, na broj telefona 01 4864 616.
Otkazuje se izvedba "Amerike"
27. 11. 2014.
Izvedba predstave "Amerika" Franza Kafke, u režiji Janusza Kice, zakazana za petak, 28. studenog 2014., otkazuje se zbog bolesti glumca. Kupljene ulaznice možete zamijeniti na blagajni kazališta, ili se za sve informacije raspitati na broj telefona blagajne - 01 4864 616.
Nagrade hrvatskog glumišta 2014.
25. 11. 2014.
Na sinoćnjoj dodjeli Nagrada hrvatskog glumišta, održanoj u HNK u Zagrebu, najbojom predstavom u cjelini, u 2014. godini, proglašena je predstava "Tri sestre" A. P. Čehova, u režiji Slobodana Unkovskog. Janusz Kica osvojio je nagradu za najbolju režiju, Goran Ferčec za najbolju dramatizaciju, a Živko Anočić za najbolju glavnu mušku ulogu i sve to za predstavu "Amerika" Franza Kafke, nastalu u koprodukciji HNK Ivana pl. zajca Rijeka i kazališta "Gavella". "Ameriku" na sceni u Frankopanskoj 10 možete pogledati u petak, 28. studenog, a najbolju predstavu u cjelini - "Tri sestre" u ponedjeljak, 1. prosinca 2014.
Predstavljanje knjige drama Dubravka Mihanovića
25. 11. 2014.
U srijedu, 26. studenog 2014. u 17,30 sati u Atriju balkona kazališta "Gavella" održat će se predstavljanje knjige drama Dubravka Mihanovića "Bijelo, Žaba, Marjane, Marjane, Prolazi sve" u izdanju Biblioteke Mansioni Hrvatskog centra ITI. O knjizi će govoriti teatrolog Matko Botić,kazališna redateljica Franka Perković i Željka Turčinović, urednica knjige. Ulomke iz Dubravkovih drama izvest će Jelena Miholjević, Sven Medvešek i Sreten Mokrović, uz glazbenu suradnju Stanislava Kovačića, Mate Matišića i Filipa Šovagovića, u odabiru i postavi Mislava Brečića. Drama "Prolazi sve" praizvedena je u kazalištu "Gvaella", u siječnju 2012. u režiji Olivera Frljića.
Njemačka praizvedba teksta Ivora Martinića
15. 11. 2014.
Najnoviji Martinićev komad "Bojim se da se sada poznajemo" svoju će praizvedbu imati u nedjelju, 16. studenog 2014. u Theater und Orchester u Heidelbergu, a u sklopu velikog međunarodnog projekta pod pokroviteljstvom ETC-a - Europske teatarske konvencije, najjače europske kazališne mreže, čiji je GDK "Gavella" član od 2011. godine. U međunarodnom projektu "The Art of Aging", čiji je "Bojim se da se sada poznajemo" dio, sudjeluje osam kazališta, koja će zajedno napraviti pet predstava. Suradnja teatra "Gavella" i kazališta iz Heidelberga počela je fazom istraživanja na temu "Ratna sjećanja", koja je trajala od 4. do 19. prosinca 2013. godine. "Bojim se da se sada poznajemo", u režiji Miriam Horwitz te usporednoj izvedbi hrvatskih i njemačkih glumaca, u središte svoje radnje postavlja prekid ljubavnog odnosa, kako bi govorila o novoj generaciji koja teško pronalazi razloge pobune. Prošlost jednom zaljubljenih promatrana je iz sadašnjosti, s ciljem da se dođe do razloga zašto se dogodio upravo takav kraj i je li se mogao spriječiti. Drama je to koja govori o sjećanju, o pokušaju definiranja istine, o povijesti koja je uvijek drugačija, ovisno o trenutku iz kojega ju promatramo... Martinićev tekst postavlja pitanja poput "Od čega se sastoji naša osobna povijest? Kako formiramo prošlost? Kakve to posljedice ima za naš identitet?" Katastrofalnu situaciju pojedinac će pokušati prebroditi okupljajući oko sebe grupu ljudi, znajući da sam ne može preživjeti; u toj grupi pokušat će ostvariti misiju življenja u "onome što se već dogodilo", protestirajući protiv svega što donosi budućnost... U veljači 2014. održana je radionica u trajanju od tjedan dana, na kojoj su sudjelovali hrvatski i njemački glumci. Nastavak (ko)produkcije razdvojio je dvije glumačke ekipe, pa svaka radi u svom teatru, na istom tekstu, s istom redateljicom.
Kazalište "Gavella" u Noći kazališta 2014.
13. 11. 2014.
I ove godine, kazalište "Gavella" sudjeluje u Noći kazališta. Ovogodišnja, šesta Noć kazališta održat će se 15. studenoga u 43 grada, pod motom "Nisu izbori, a svi se trgaju za stolicu", na ukupno 77 lokacija u Hrvatskoj moći ćete pogledati 148 predstava od 95 različitih institucija, kazališta, udruga. Teatar u Frankopanskoj svojim sugrađanima nudi izvedbu svoje posljednje premijere, predstavu "Amadeus" Petera Shaffera, u režiji Dore Ruždjak Podolski, čija je premijera bila 24. listopada ove godine. Ulaznice za predstavu po cijeni od 10 kuna, mogu se kupiti, isključivo u subotu 15.11., na blagajni kazališta.U kazalištu "Gavella" Shafferov "Amadeus" postavljen je s velikim uspjehom 1981. godine, u režiji Želimira Mesarića, s Perom Kvrgićem i Božidarom Bobanom u ulogama Salierija i Mozarta. Ovaj put režija je povjerena Dori Ruždjak Podolski, redateljici podjednako udomaćenoj u dramskom i glazbenom teatru, a dvojicu skladatelja pozvani su oživjeti Enes Vejzović kao Salieri i Filip Križan kao Mozart. "Ako sve ostalo prođe i nestane, ovo mora ostati.", reći će u jednom trenutku Salieri za Mozartovu glazbu. Shafferova drama briljantan je kazališni pogled u kompleksan odnos dvojice ljudi koji su jedan drugome zauvijek izmijenili živote, a s njima i čitavu glazbenu povijest... Riječima Salierija: "Ja više nisam bio u svađi s Mozartom, nego kroz njega s Bogom koji ga je toliko volio. Amadeus... Amadeus!"