Večeras su dodjelom nagrada zatvorene 30. "Gavelline večeri". Imali smo priliku pogledati devet predstava, osam u konkurenciji te jednu, onu na zatvaranju Festivala, izvan konkurencije. 30. "Gavelline večeri" zatvorene su izvedbom predstave "Kolovoz u okrugu Osage" Tracyja Lettsa, u režiji Ljiljane Todorović i izvedbi Ateljea 212 iz Beograda.
Ovo izdanje Festivala tijekom devet večeri okupilo je isto toliko predstava iz Splita, Rijeke, Sarajeva, Beograda, Maribora i Zagreba, osam u konkurenciji za nagrade, u odabiru Borisa Svrtana, Sonje Kovačić i Dubravka Mihanovića, ravnatelja, izvršne producentice i dramaturga Gradskog dramskog kazališta "Gavella", te jednu izvan konkurencije, na zatvaranju festivala, čiji je zajednički nazivnik "ljekovitost ansambl-igre".
Tijekom trajanja festivala, u suradnji s Ogrankom mladih HDDU-a, održali smo i koncertna čitanja mladih hrvatskih dramatičara Lane Šarić, Dine Pešuta, Mile Pavičević i Rone Žulj te koncert Mate Matišića.
Nakon svake predstave, u atriju kazališta razgovarali smo sa gostujućim i zagrebačkim glumcima o predstavi.
Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Dora Delbianco, Igor Vuk Torbica i Siniša Popović koji su donijeli odluku o nagradama - nagrada za najbolju predstavu, najbolju režiju, najbolju žensku i najbolju mušku ulogu.
Iz obrazloženja:
"Nagrada za najbolju predstavu Gavellinih večeri 2015. dodjeljuje se ˝Heddi Gabler˝ Henrika Ibsena u režiji Mateje Koležnik i produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz MariboraOva inscenacija jedne od najpoznatijih drama 20. stoljeća originalna je, britka i snažna te prenosi emociju i ostavlja žestok dojam još dugo nakon gledanja. Analiza je to raspada osobnosti i svijeta jedne žene u sudaru malograđanskih okvira i njezinih poriva. U ovom sretnom čitanju klasika redateljska motivacija, dramaturške intervencije i i simboličan scenski prostor stvorili su preduvjete za oblikovanje karakternih uloga. Ansambl ˝Hedde Gabler˝ iskoristio je u potpunosti baš sve ponuđene prilike.
Nagrada za najbolju režiju Gavellinih večeri 2015. dodjeljuje se ravnopravno Mateji Koležnik za režiju predstave ˝Hedda Gabler˝ u produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora i Renati Caroli Gatici za režiju predstava ˝#radninaslovantigona˝ Zagrebačkog kazališta mladih iz Zagreba. Obje autorice predstavile su se s predstavama bitno različitih autorskih rukopisa. Mateja Koležnik, kao zrela autorica u Ibsenovoj ˝Heddi Gabler˝ donosi sav sjaj svoje redateljske poetike i rukopisa, savršeno pročišćene od bilo kakvih viškova te maksimalno koncentrirane na glumačku igru, pokret i kompoziciju. Renata Carola Gatica vješto i jedinstveno gradi svoju poetiku fuzijom žanrova i načinom iznošenja priče. Mogli smo vidjeti elemente kazališta apsurda, kazališta lutaka i kazališta objekta koji istovremeno i ravnopravno egzistiraju s osnovnom igrom glumaca.
Nagrada za najbolju žensku ulogu Gavellinih večeri 2015. dodjeljuje se Anji Šovagović Despot za ulogu Violet Weston u predstavi ˝Kolovoz u okrugu Osage˝ Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde i produkciji Dramskoga kazališta "Gavella" iz Zagreba. Svojom energijom i uvjerljivošću argumentirala je i prisvojila svaki aspekt uloge, ali i izašla iz njezinih okvira. Njezina je igra nepredvidiva, humorna i temperamentna; oslanja se na partnere te ih svojom vertikalom provocira da i oni izraze svoj maksimum. Portretirala je spektar emocija; ljutnju, tugu, bijes, ogorčenost te ženu koja se bori s neumoljivim okolnostima i svim svojim emotivnim stanjima.
Nagrada za najbolju mušku ulogu Gavellinih večeri 2015. dodjeljuje se Erminu Sijamiji za ulogu Simona u ˝Divljem mesu˝ Gorana Stefanovskog, u režiji Dina Mustafića i produkciji Narodnog pozorišta iz Sarajeva. On fascinira točnom glumačkom impostacijom, ne samo u odnosu na svoj zadatak i na dramski tekst, već i u odnosu na ansambl, čime pruža temelj i čvrst oslonac unutar prostora suigre. potresnih unutarnjih stanja Ermin Sijamija portretira minuciozno i maestralno."