30. "Gavelline večeri"
30. 09. 2015.
Od 3. do 13. listopada 2015. u kazalištu "Gavella" održat će su jubilarne, 30. "Gavelline večeri". Predstave su odabrali Boris Svrtan, ravnatelj kazališta, Sonja Kovačić, producentica i Dubravko Mihanović, dramaturg kazališta "Gavella". Nakon svake predstave, u atriju kazališta razgovarat ćemo sa zainteresiranom publikom o predstavi, a razgovore će voditi dramaturginja Mira Muhoberac i glumci kazališta "Gavella" - Jelena Miholjević, Barbara Nola, Nela Kocsis, Hrvoje Klobučar, Sven Šestak, Nataša Janjić, Ksenija Pajić...
Tijekom trajanja festivala, u suradnji s Ogrankom mladih HDDU-a, održat ćemo i koncertna čitanja mladih hrvatskih dramatičara Lane Šarić, Dine Pešuta, Mile Pavičević i Rone Žulj (od 9. do 12. 10. u 17,30 sati u atriju kazališta) te u ponedjeljak, 12.10. koncert Mate Matišića s bendom.
Ovo izdanje Festivala tijekom devet večeri okupit će isto toliko predstava iz Splita, Rijeke, Sarajeva, Beograda, Maribora i Zagreba, osam u konkurenciji
za nagrade, u odabiru Borisa Svrtana, Sonje Kovačić i Dubravka Mihanovića, ravnatelja, izvršne producentice i dramaturga Gradskog dramskog kazališta "Gavella", te jednu izvan konkurencije, na zatvaranju festivala, čiji je zajednički nazivnik "ljekovitost ansambl-igre". Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Dora Delbianco, Igor Vuk Torbica i Siniša Popović koji će donijeti odluku o četiri nagrade koliko će se ove godine dodijeliti - nagrada za najbolju predstavu, najbolju režiju, najbolju žensku i najbolju mušku ulogu.
30. "Gavelline večeri" otvaramo "Idomenejem" Hrvatskog narodnog kazališta iz Splita, po tekstu Rolanda Schimmelpfenniga, vjerojatno najznačajnijeg
suvremenog njemačkog dramatičara, na čijoj je partituri Rene Medvešek stvorio predstavu dirljivu u svojoj jednostavnosti i povjerenju u moć priče i glumca. Slijedi Zagrebačko kazalište mladih i "#radninaslovantigona", čiji su autori Jazmin Sequeira i Luciano Delprato, dok režiju potpisuje Renata Carola Gatica. Zatim je tu "Divlje meso", makedonskog dramatičara Gorana Stefanovskog i Narodnog pozorišta Sarajevo, u režiji Dine Mustafića, predstava koja nas pita jesu li ovi prostori doista "prostori zaostalosti", a Europa prostor napretka i uspjeha, ili tako uspostavljena relacija ima i svoje naličje. Slijedi "Daleka zemlja", Arthura Schnitzlera i Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, u režiji Anice Tomić. Ova tragikomedija o "nepodnošljivoj lakoći postojanja" jednog svijeta koji izumire i koji će ubrzo zauvijek nestati u ratu, govori o licemjerju kao društveno prihvaćenom ponašanju te njegovim posljedicama i razdirućem učinku na svijest i moral pojedinca. Nakon zagrebačkog HNK, na redu je Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca iz Rijeke, sa "Životinjskom farmom" Georgea Orwella, u režiji Andrása Urbána. "Životinjska farma" predstava je izuzetne kolektivne energije, jakih simbola i naglašene političnosti, glasna i direktna, satkana od "buke i bijesa", pokreta i pjesme. Slijedi kazalište domaćin s "Kolovozom u okrugu Osage" Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde, gdje je oko Pulitzerom nagrađene drame okupljena vrsna glumačka ekipa, u čijem su središtu žene nekoliko generacija. Nakon predstave GDK "Gavella", zagrebačka će publika na 30. "Gavellinim večerima" moći pogledati Ibsenovu "Heddu Gabler", u produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora, u režiji Mateje Koležnik. Očišćena do srži sukoba upisanih u vlastito tkivo, u scenografskom rješenju koje uvelike uvjetuje i način igre, ova "Hedda Gabler" prati se kao triler, a doživljava kao egistencijalna drama s elementima tragedije. Pretposljednja predstava Festivala najbolja je predstava ovogodišnjeg "Sterijinog pozorja", gdje je osvojila i glumačke nagrade, kao i nagrade za režiju i scenografiju - "Kazimir i Karolina" Ödön von Horvátha i beogradskog Ateljea 212, u režiji Snežane Trišić. I za kraj, na svečanom zatvaranju Festivala, nakon dodjele nagrada, bit će prikazana još jedna predstava beogradskog Ateljea 212, ponovno Lettsov "Kolovoz u okrugu Osage", u režiji Ljiljane Todorović. Kako je taj naslov i tamošnja uspješnica, s izuzetnom glumačkom podjelom, bit će zanimljivo usporediti dva "Osagea", nastala u dvije kazališne kuće, te tako zatvoriti još jedno, nadamo se uspješno i za gledatelje zanimljivo i poticajno, izdanje "Gavellinih večeri".
Predstava "George Kaplan" Play Drame gostuje u kazalištu "Gavella"
25. 09. 2015.
U utorak, 29. rujna 2015. u kazalištu "Gavella", u sklopu "Randez-vous" festivala, gostuje kazalište "Play Drama" iz Splita s predstavom "George Kaplan" Frederica Sonntaga, u režiji Cintije Ašperger. George Kaplan drama je u tri dijela s različitim narativnim pristupima i poveznicama. To je tekst koji govori o političkim izazovima današnjice, o utjecaju Hollywooda na današnju geopolitičku situaciju, o Alfredu Hitchcocku kao aktivnom sudioniku velikih svjetskih zavjera, ali i o ulozi kave (ili piva) prilikom održavanja sastanaka ili o kokoši koja može spasiti čitav ljudski rod. Želite li saznati koja je poveznica između grupe lutajućih aktivista, ekipe scenarista u potrazi za konceptom nove tv-serije ili nevidljivih vladinih organizacija s velikim političkim moćima koji rješavaju pitanje nacionalne sigurnosti u zemlji? Sve njih povezuje jedno ime: George Kaplan.Redateljica je Cintija Ašperger, prevoditeljica Dora Slakoper, scenograf Ozren Bakotić, kostimograf i oblikovatelj videa Mario Leko, a skladatelj glazbe Eduard Botrić. U predstavi igraju Stipe Radoja, Petra Kovačić Pavlina, Elvis Bošnjak, Bojan Brajčić i Sara Ivelić.
Posljednje izvedbe predstava "Četvrta sestra" i "San Ivanjske noći"
22. 09. 2015.
U petak, 25. rujna 2015. u kazalištu "Gavella" odigrat će se posljednja izvedba predstave "Četvrta sestra" Januza Glowackog, u režiji Same M. Streleca, a u ponedjeljak, 28. rujna posljednja izvedba predstave "San Ivanjske noći" Williama Shakespearea, u režiji Aleksandra Popovskog. Predstava "Četvrta sestra" od svoje premijere u travnju 2007. proglašena je najboljom predstavom na 15. Festivalu glumca, na 32. Danima satire nagrađena je Zlatnim smijehom za najbolju predstavu, kao i glavnom nagradom za žensku ulogu, dodijeljenom Nataši Janjić, vidjela ju je, osim zagrebačke, i publika u Ljubljani, Novom Sadu, Beogradu, Puli, Virovitici, Slavonskom Brodu, Zadru, Čakovcu, Vinkovcima, Vukovaru, Osijeku, Splitu, Celju, Tivtu. Kriminal, prostitucija, alkoholizam i bijeda s jedne, odnosno brz uspjeh ostvaren primamljivom, ali lako potrošivom medijskom slavom s druge strane, Glowacki vješto olakšava humorom, kao i tipičnom slavenskom toplinom te žudnjom za drugim i drugačijim. Slovenski redatelj Samo M. Strelec na pozornici kazališta "Gavella" oblikuje "Četvrtu sestru" kao predstavu u kojoj prizorište i gledalište ne žele biti razdvojeni, predstavu gdje iluzija i stvarnost žive jedan, zajednički život. Tri sestre igraju Jelena Miholjević, Nataša Janjić i Bojana Gregorić Vejzović, a "naslovnu", četvrtu Nenad Cvetko, kojima će se na sceni pridružiti i Dragoljub Lazarov, Dubravka Miletić, Boris Svrtan, Siniša Ružić, Pero Kvrgić, Ozren Grabarić, Hrvoje Klobučar i Franjo Dijak. Dramaturg je Dubravko Mihanović, scenograf Samo M. Strelec, a kostimograf Leo Kulaš.
"San Ivanjske noći" je, nakon premijere u prosincu 2007., osim zagrebačke, oduševio i publiku u Ljubljani, Osijeku, Puli, Rijeci, Slavonskom Brodu, Zadru, Beogradu, Novom Sadu, Užicama, Karlovcu, Tivtu, i Rimu, a gledatelji se s povjerenjem prepuštaju uplesti u tri osnovne niti priče, koje se u Shakespeareovom "Snu Ivanjske noći" spajaju i prepliću nadahnuto, slobodno i razbarušeno, pozivajući redatelja i glumce da sami otkriju i oblikuju svoj put kroz predstavu, kao i njen put do publike. "Dvorski zaplet", s nekoliko ljubavnih odnosa, nudi, uvjetno rečeno, melodramu, svijet zanatlija ključa začudnim humorom, a onostranost vilinskog carstva zavodi svojom snovitošću. Takav eklektični sklop i njegove nemirne rukavce na pozornici kazališta u Frankopanskoj, u prijevodu Milana Bogdanovića, oživjeli su Hrvoje Klobučar, Ksenija Pajić, Janko Rakoš, Franjo Dijak, Sven Šestak, Ivana Roščić, Nataša Janjić, Nenad Cvetko, Ozren Grabarić, Đorđe Kukuljica, Filip Šovagović, Siniša Ružić i doajen hrvatskog glumišta, Pero Kvrgić. U režiji gosta iz Makedonije, Aleksandra Popovskog, već udomaćenog na mnogobrojnim europskim pozornicama, ali i na daskama kazališta "Gavella", čudesni bi nas "San Ivanjske noći" trebao podsjetiti kako "...su ludi, / Gospode, ti smrtni ljudi!". Dramaturg predstave je Dubravko Mihanović, scenografiju potpisuje NUMEN, kostimografkinja je Jelena Proković, autor glazbe Kiril Džajkovski, a koreografkinja Daša Rashid.Od premijere u prosincu 2007. "San Ivanjske noći" osvojio je mnoge nagrade na prestižnim domaćim i inozemnim festivalima: na 15. Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci 2008., na 13. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu "Festivalu bez prijevoda" u Užicama 2008., na 4. festivalu Mediteranskog teatra "Purgatorije" u Tivtu 2009.; nagrađen je Nagradom hrvatskog glumišta 2008., te proglašen najboljim predstavom na 23. "Gavellinim večerima".
Premijera "Umišljenog bolesnika"
17. 09. 2015.
U subotu, 19. rujna 2015. premijerno će se izvesti predstava "Umišljeni bolesnik" J.B. P. Molierea, u režiji Krešimira Dolenčića. "Umišljeni bolesnik" ("La Malade imaginaire"), komedija-balet u tri čina, posljednje je Moliereovo djelo, premijerno izvedeno 1673. godine. Veliki komediograf i glumac, dugo bolestan od tuberkuloze, kolabirao je na četvrtoj izvedbi, u ulozi Argana, te je ubrzo preminuo... Njegov je tekst nastavio živjeti, pa je ova bespoštedna satira na temu liječnika i medicine, njihove prijetvornosti i pohlepnosti, do danas ostala stalnim gostom kazališnih pozornica, neprestano provocirajući nove pristupe. Bezobrazan i anarhističan, ironičan i zajedljiv - ovo je Moliere koji propituje ne samo svoj i onodoban, već i naš, ovodobni svijet, koristeći humor kao oruđe za dinamičan dramski obračun s onim što mu smeta... Režiju potpisuje Krešimir Dolenčić, dramaturginja predstave je Ana Tonković Dolenčić, scenografkinja Tanja Lacko, kostimografkinja je Tea Bašić a autor glazbe Matija Antolić. Neobuzdanu satiru na pozornicu donose Enes Vejzović, Barbara Nola, Anja Đurinović, Anja Šovagović Despot, Sven Šestak, Igor Kovač, Siniša Ružić, Đorđe Kukuljica, Filip Šovagović, Natalija Đorđević, Iva Peter Dragan i Matija Antolić /Vjekoslav Babić.