Posljednje izvedbe predstava "Četvrta sestra" i "San Ivanjske noći"

22. 09. 2015.

U petak, 25. rujna 2015. u kazalištu "Gavella" odigrat će se posljednja izvedba predstave "Četvrta sestra" Januza Glowackog, u režiji Same M. Streleca, a u ponedjeljak, 28. rujna posljednja izvedba predstave "San Ivanjske noći" Williama Shakespearea, u režiji Aleksandra Popovskog. Predstava "Četvrta sestra" od svoje premijere u travnju 2007. proglašena je najboljom predstavom na 15. Festivalu glumca, na 32. Danima satire nagrađena je Zlatnim smijehom za najbolju predstavu, kao i glavnom nagradom za žensku ulogu, dodijeljenom Nataši Janjić, vidjela ju je, osim zagrebačke, i publika u Ljubljani, Novom Sadu, Beogradu, Puli, Virovitici, Slavonskom Brodu, Zadru, Čakovcu, Vinkovcima, Vukovaru, Osijeku, Splitu, Celju, Tivtu. Kriminal, prostitucija, alkoholizam i bijeda s jedne, odnosno brz uspjeh ostvaren primamljivom, ali lako potrošivom medijskom slavom s druge strane, Glowacki vješto olakšava humorom, kao i tipičnom slavenskom toplinom te žudnjom za drugim i drugačijim. Slovenski redatelj Samo M. Strelec na pozornici kazališta "Gavella" oblikuje "Četvrtu sestru" kao predstavu u kojoj prizorište i gledalište ne žele biti razdvojeni, predstavu gdje iluzija i stvarnost žive jedan, zajednički život. Tri sestre igraju Jelena Miholjević, Nataša Janjić i Bojana Gregorić Vejzović, a "naslovnu", četvrtu Nenad Cvetko, kojima će se na sceni pridružiti i Dragoljub Lazarov, Dubravka Miletić, Boris Svrtan, Siniša Ružić, Pero Kvrgić, Ozren Grabarić, Hrvoje Klobučar i Franjo Dijak. Dramaturg je Dubravko Mihanović, scenograf Samo M. Strelec, a kostimograf Leo Kulaš.
"San Ivanjske noći" je, nakon premijere u prosincu 2007., osim zagrebačke, oduševio i publiku u Ljubljani, Osijeku, Puli, Rijeci, Slavonskom Brodu, Zadru, Beogradu, Novom Sadu, Užicama, Karlovcu, Tivtu, i Rimu, a gledatelji se s povjerenjem prepuštaju uplesti u tri osnovne niti priče, koje se u Shakespeareovom "Snu Ivanjske noći" spajaju i prepliću nadahnuto, slobodno i razbarušeno, pozivajući redatelja i glumce da sami otkriju i oblikuju svoj put kroz predstavu, kao i njen put do publike. "Dvorski zaplet", s nekoliko ljubavnih odnosa, nudi, uvjetno rečeno, melodramu, svijet zanatlija ključa začudnim humorom, a onostranost vilinskog carstva zavodi svojom snovitošću. Takav eklektični sklop i njegove nemirne rukavce na pozornici kazališta u Frankopanskoj, u prijevodu Milana Bogdanovića, oživjeli su Hrvoje Klobučar, Ksenija Pajić, Janko Rakoš, Franjo Dijak, Sven Šestak, Ivana Roščić, Nataša Janjić, Nenad Cvetko, Ozren Grabarić, Đorđe Kukuljica, Filip Šovagović, Siniša Ružić i doajen hrvatskog glumišta, Pero Kvrgić. U režiji gosta iz Makedonije, Aleksandra Popovskog, već udomaćenog na mnogobrojnim europskim pozornicama, ali i na daskama kazališta "Gavella", čudesni bi nas "San Ivanjske noći" trebao podsjetiti kako "...su ludi, / Gospode, ti smrtni ljudi!". Dramaturg predstave je Dubravko Mihanović, scenografiju potpisuje NUMEN, kostimografkinja je Jelena Proković, autor glazbe Kiril Džajkovski, a koreografkinja Daša Rashid.Od premijere u prosincu 2007. "San Ivanjske noći" osvojio je mnoge nagrade na prestižnim domaćim i inozemnim festivalima: na 15. Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci 2008., na 13. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu "Festivalu bez prijevoda" u Užicama 2008., na 4. festivalu Mediteranskog teatra "Purgatorije" u Tivtu 2009.; nagrađen je Nagradom hrvatskog glumišta 2008., te proglašen najboljim predstavom na 23. "Gavellinim večerima".

Premijera "Umišljenog bolesnika"

17. 09. 2015.

U subotu, 19. rujna 2015. premijerno će se izvesti predstava "Umišljeni bolesnik" J.B. P. Molierea, u režiji Krešimira Dolenčića. "Umišljeni bolesnik" ("La Malade imaginaire"), komedija-balet u tri čina, posljednje je Moliereovo djelo, premijerno izvedeno 1673. godine. Veliki komediograf i glumac, dugo bolestan od tuberkuloze, kolabirao je na četvrtoj izvedbi, u ulozi Argana, te je ubrzo preminuo... Njegov je tekst nastavio živjeti, pa je ova bespoštedna satira na temu liječnika i medicine, njihove prijetvornosti i pohlepnosti, do danas ostala stalnim gostom kazališnih pozornica, neprestano provocirajući nove pristupe. Bezobrazan i anarhističan, ironičan i zajedljiv - ovo je Moliere koji propituje ne samo svoj i onodoban, već i naš, ovodobni svijet, koristeći humor kao oruđe za dinamičan dramski obračun s onim što mu smeta... Režiju potpisuje Krešimir Dolenčić, dramaturginja predstave je Ana Tonković Dolenčić, scenografkinja Tanja Lacko, kostimografkinja je Tea Bašić a autor glazbe Matija Antolić. Neobuzdanu satiru na pozornicu donose Enes Vejzović, Barbara Nola, Anja Đurinović, Anja Šovagović Despot, Sven Šestak, Igor Kovač, Siniša Ružić, Đorđe Kukuljica, Filip Šovagović, Natalija Đorđević, Iva Peter Dragan i Matija Antolić /Vjekoslav Babić.

Najava sezone 2015./16. u kazalištu "Gavella"

30. 07. 2015.

U sezoni 2015./16. u kazalištu "Gavella" Vas očekuje:

J. B. P. Moliere
Umišljeni bolesnik
Redatelj: Krešimir Dolenčić
Premijera: 19. rujna 2015.

"Umišljeni bolesnik", komedija-balet u tri čina, posljednje je Molie`reovo djelo; veliki komediograf i glumac, dugo bolestan od tuberkuloze, kolabirao je na četvrtoj izvedbi, u ulozi Argana, te je ubrzo preminuo... Njegov tekst, međutim, nastavio je živjeti, pa je ova bespoštedna satira na temu liječnika i medicine, njihove prijetvornosti i pohlepnosti, do danas ostala stalnim gostom kazališnih pozornica, neprestano provocirajući nove pristupe. Ovo glazbeno-scensko djelo proizvod je Molie`reove drske manirističke imaginacije, svjesno oslobođeno potrebe za umjerenošću i pokušaja da se oblikuje formalno besprijekoran materijal. Prići mu, stoga znači s jedne strane pronaći odgovarajući ključ za ponuđenu teatralnost i izvedbenu neobuzdanost, a s druge, ne otupiti mu satiričku oštricu koja bez sumnje pogađa u srž nekih problema s kojima se i danas susrećemo. Bezobrazan i anarhističan, ironičan i zajedljiv – u režiji dugogodišnjeg redateljskog suradnika kazališta "Gavella" Krešimira Dolenčića – ovo je Molie`re koji zapisuje: "...dobro se zabavljaju na račun vašeg tijela; našli su u vama izvrsnu kravu muzaru, i baš bih voljela da mi kažu od čega vi to bolujete kad vas moraju liječiti na toliko načina. / Šutite, neznalice; nećete valjda vi kontrolirati kako doktori ordiniraju!"

Ante Kovačić / Dario Harjaček
U registraturi
Redatelj: Dario Harjaček
Premijera: 27. studenog 2015.

Roman "U registraturi" Ante Kovačića s jedne strane zauzima centralan položaj među kanonskim djelima hrvatskog književnog realizma, a s druge se preko istoimene kultne TV-serije usjekao u kolektivnu memoriju širokog sloja gledatelja. Ivica Kičmanović, nadareni dječak koji iz sirotinjskog seoskog okruženja odlazi u grad - prostor naoko nebrojenih mogućnosti i mogućeg boljeg života; Laura, jedna od najpoznatijih "fatalnih žena" cjelokupne naše književnosti; Kumordinar Žorž, "pogospođeni čankoliz koji se nekritično divi gradskoj gospodi"; ili Mecena, razbludni starac i "dobrotvor", doimaju nam se kao likovi koje dobro poznajemo, pa će ovaj novi susret s njima na pozornici kazališta "Gavella" biti tim zanimljiviji. Riječima redatelja i autora dramatizacije: ""U registraturi" je roman krcat strastima, krcat slikama koje očituju najprimarnije ljudske nagone. (...) Predstavu "U registraturi" vidim kao vehementni spoj ritualnih prizora pomiješanih sa suhom građanskom suzdržanošću, predstavu u kojoj se bajka i realizam, mitsko i banalno spajaju u nedjeljivo jedinstvo, predstavu koja će redefinirati Kovačićevu umjetničku snagu i dati potpuno novi kontekst dobro poznatim prizorima koje, možda baš zbog toga što su nam tako neposredno blizu u kolektivnom sjećanju, propuštamo vidjeti."

Mislav Brečić
Malena
Redatelj: Mislav Brečić
Premijera: 22. siječnja 2016.

Radijski i kazališni redatelj Mislav Brečić "Malenom" se na pozornici kazališta "Gavella" predstavlja i kao dramski pisac, autor teksta koji istodobno možemo čitati kao razigranu komediju, sjetnu melodramu, modernu bajku za odrasle i partituru jasno artikulirane te nedvosmisleno usmjerene društvene kritičnosti. Sin i Malena, centralni likovi ove ljupke urbane epopeje, lutaju zbiljskim i izmaštanim prostorima, praćeni Zborom kao predstavnikom naroda koji, tražeći rješenje svog nezadovoljstva, upire prstom, zahtjeva, nameće i odbacuje, različite ideje i koncepte. Jedna od njih je i terorizam, s čijim metodama i učincima Brečić vodi originalnu, otvorenu polemiku, lišenu optužbe, i možda upravo zato toliko humanu. Posrijedi je obrat u orijentaciji same oštrice društvene kritike: "Uzrok našeg nezadovoljstva trebamo potražiti u nama samima.", misao je upisana u temelje ovog scenskog tkiva. U tom smislu, "Malena" je i poziv na promjenu, ali ne izvanjsku, već unutrašnju, i to promjenu koja se postiže – romantično, reći će neki – ljubavlju. U središtu Brečićeve drame upravo je ljubav, lišena ukalupljenosti (malo)građanskih formi i nametnutnih stereotipa; ona je ovdje kreativna i pokretačka snaga, uz njenu se pomoć imamo snage mijenjati.

Kay Pollak
Kao na nebu
Redatelj: Rene Medvešek
Autori adaptacije: Dubravko Mihanović i Rene Medvešek
Premijera: ožujak 2016.

Švedski kino-hit, "Kao na nebu" Kaya Pollaka, priča je o Danielu, međunarodno uspješnom dirigentu koji se, zasićen i izmoren dugogodšnjim napetostima kakve donosi život vrhunskog glazbenika, vraća u svoje rodno mjesto, u potrazi za mirom i izolacijom. Njih bi vjerojatno i pronašao, no voditelj lokalnog crkvenog zbora zamoli ga za pomoć u radu s pjevačima-amaterima i Daniel prihvati ponudu koja će mu promijeniti život na neočekivan način. Kroz rad s njim zbor će se razvijati i rasti, ali novostečena sloboda njegovih članova i nastojanje da "pronađu svoj glas" neće odgovarati svima, ponajprije pastoru koji u takvom pristupu vidi prijetnju uspostavljenim vrijednostima i poretku. "Kao na nebu", čija je režija povjerena Reneu Medvešeku, pripovijeda o zajedništvu i stvaranju homogene grupe ljudi / izvođača iz naoko posve raznorodnih i nepovezivih jedinki (među njima su i žrtva obiteljskog nasilja, mladić s posebnim potrebama, pastorova supruga, korpulentni usamljenik, djevojka kojoj predbacuju promiskuitet...), o moći glazbe i umjetnosti općenito da mijenja ljude i liječi ih, o potrebi za izražavanjem, o tišini i slušanju. "Ja sam ovdje samo došao slušati.", reći će Daniel svojim pjevačima, podsjećajući ih na jednu od zaboravljenih vrijednosti u ovom mnogoglasnom, ponekad tako bučnom vremenu...

Eduardo De Filippo
Filumena Marturano
Redatelj: Dražen Ferenčina
Premijera: travanj 2016.

Rasna melodrama, ili "dramska komedija", glumca i dramskog pisca, scenarista i pjesnika, Eduarda De Filippa, jedne od ključnih osobnosti talijanskog teatra 20. stoljeća, u svoje središte postavlja lik žene čija dvojnost karaktera zbunjuje i opčinjava. Lik Filumene, na pozornici i na filmu, igrale su mnoge velike glumice, a gledateljima je vjerojatno najpoznatija filmska interpretacija Sofije Loren u "Braku na talijanski način", gdje joj je partner bio Marcello Mastroianni. Pored samog De Filippa, "Filumenu Marturano" režirali su Vittorio de Sica, Franco Zeffirelli, Laurence Olivier i mnogi drugi, vraćajući se tekstu iz kojeg ključa "neiscrpna životna energija i vječna iskonska snaga Mediterana". Grešnica i pokajnica, divlja i nježna, strastvena i ranjiva, Filumena Marturano izmiče klasičnom poimanju "moralnog", a drama čijim je glavnim likom provocira nas svojom neuhvatljivošću i odbijanjem da stvari proglasi točnima ili ispravnima, dobrima ili zlima. Za De Filippa sadržaj je važniji od forme, a srce snažnije od razuma, pa bi i ova "Filumena", u režiji Dražena Ferenčine, ponajprije trebala biti predstava jakih osobnosti, usredotočena na odnose i emocije, zaronjena u oprečnosti jednog "suludo životnog podneblja"...

Prihvaćen program 30. "Gavellinih večeri"

03. 07. 2015.

Kazališno vijeće GDK "Gavella" je na sjednici održanoj u petak, 3. srpnja 2015. prihvatilo program 30. "Gavellinih večeri" koje će se održati od 3. do 13. listopada 2015. u Gradskom dramskom kazalištu "Gavella". Ovo izdanje Festivala tijekom devet večeri okupit će isto toliko predstava iz Splita, Rijeke, Sarajeva, Beograda, Maribora i Zagreba, osam u konkurenciji za nagrade, u odabiru Borisa Svrtana, Sonje Kovačić i Dubravka Mihanovića, ravnatelja, izvršne producentice i dramaturga Gradskog dramskog kazališta "Gavella", te jednu izvan konkurencije, na zatvaranju festivala, čiji je zajednički nazivnik "ljekovitost ansambl-igre". 30. "Gavelline večeri" otvaramo "Idomenejem" Hrvatskog narodnog kazališta iz Splita, po tekstu Rolanda Schimmelpfenniga, vjerojatno najznačajnijeg suvremenog njemačkog dramatičara, na čijoj je partituri Rene Medvešek stvorio predstavu dirljivu u svojoj jednostavnosti i povjerenju u moć priče i glumca. Slijedi Zagrebačko kazalište mladih i "#radninaslovantigona", čiji su autori Jazmin Sequeira i Luciano Delprato, dok režiju potpisuje Renata Carola Gatica. Zatim je tu "Divlje meso", makedonskog dramatičara Gorana Stefanovskog i Narodnog pozorišta Sarajevo, u režiji Dine Mustafića, predstava koja nas pita jesu li ovi prostori doista "prostori zaostalosti", a Europa prostor napretka i uspjeha, ili tako uspostavljena relacija ima i svoje naličje. Slijedi "Daleka zemlja", Arthura Schnitzlera i Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, u režiji Anice Tomić. Ova tragikomedija o "nepodnošljivoj lakoći postojanja" jednog svijeta koji izumire i koji će ubrzo zauvijek nestati u ratu, govori o licemjerju kao društveno prihvaćenom ponašanju te njegovim posljedicama i razdirućem učinku na svijest i moral pojedinca. Nakon zagrebačkog HNK, na redu je Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca iz Rijeke, sa "Životinjskom farmom" Georgea Orwella, u režiji Andrása Urbána. "Životinjska farma" predstava je izuzetne kolektivne energije, jakih simbola i naglašene političnosti, glasna i direktna, satkana od "buke i bijesa", pokreta i pjesme. Slijedi kazalište domaćin s "Kolovozom u okrugu Osage" Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde, gdje je oko Pulitzerom nagrađene drame okupljena vrsna glumačka ekipa, u čijem su središtu žene nekoliko generacija. Nakon predstave GDK "Gavella", zagrebačka će publika na 30. "Gavellinim večerima" moći pogledati Ibsenovu "Heddu Gabler", u produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora, u režiji Mateje Koležnik. Očišćena do srži sukoba upisanih u vlastito tkivo, u scenografskom rješenju koje uvelike uvjetuje i način igre, ova "Hedda Gabler" prati se kao triler, a doživljava kao egistencijalna drama s elementima tragedije. Pretposljednja predstava Festivala najbolja je predstava ovogodišnjeg "Sterijinog pozorja", gdje je osvojila i glumačke nagrade, kao i nagrade za režiju i scenografiju - "Kazimir i Karolina" Ödön von Horvátha i beogradskog Ateljea 212, u režiji Snežane Trišić. I za kraj, na svečanom zatvaranju Festivala, nakon dodjele nagrada, bit će prikazana još jedna predstava beogradskog Ateljea 212, ponovno Lettsov "Kolovoz u okrugu Osage", u režiji Ljiljane Todorović. Kako je taj naslov i tamošnja uspješnica, s izuzetnom glumačkom podjelom, bit će zanimljivo usporediti dva "Osagea", nastala u dvije kazališne kuće, te tako zatvoriti još jedno, nadamo se uspješno i za gledatelje zanimljivo i poticajno, izdanje "Gavellinih večeri".

"Noć bogova" u kazalištu "Gavella"

18. 06. 2015.

U petak, 19. lipnja 2015. u kazalištu "Gavella" izvest će se predstava "Noć bogova" Mire Gavrana u režiji Marka Manojlovića.Gavranov dinamičan komad o ljubavi, prijateljstvu i vladanju, pun neočekivanih obrata, u proteklih 25 godina imao je 19 premijera širom svijeta, od Sarajeva, Maribora, Podgorice i Mostara do Washingtona, Melbournea, Sofije i Praga… Nakon izvanrednih kritika poslije beogradske premijere 27.travnja u rasprodanoj velikoj dvorani Doma omladine Beograda, predstava dolazi i u Zagreb u sklopu promocije "send2pay" usluge. Trojica glumaca, našoj su publici poznata iz niza popularnih filmova i serija, prikazivanih na hrvatskim televizijama - "Sva ta ravnica", Bela lađa", "Jagodići" (Lutkić), "Montevideo, bog te video" (Ilić), "Vratiće se rode", "Kao rani mraz" (Ćetković), da spomenemo samo neke. Radnja predstave događa se u noći pijanstva kada kralj Luj XIV (Ćetković), dvorska luda (Lutkić) i pisac Moliere (Ilić) evociraju uspomene na prohujala vremena. Osim redovne kupnje na blagajni ili web stranici gavella.hr, u sklopu prezentacije "send2pay" usluge , karte je moguće kupiti slanjem sms poruke sadržaja "1906#ime i prezime"20" na broj 700007 (npr "1906#Ivan Horvat#20"), te ulaznice kupiti po povlaštenoj cijeni od 20 kn i iste podići na blagajni kazališta "Gavella" predočenjem povratne poruke od strane operatera. "Send2pay" usluga omogućava plaćanje računa svim HT i VIP korisnicima na odabranim prodajnim mjestima. Više informacija o načinu kupovine karata i o samoj usluzi možete pročitati na facebook.com/send2pay .

Dodjeljene glumačke nagrada "Gavella Faira" 2015.

16. 06. 2015.

U utorak, 16. lipnja 2015., u 19,30 sati, prije izvedbe predstave "Candide ili Optimizam" Voltairea, održala se ceremonija dodjele nagrade najboljoj glumici i najboljem glumcu u premijernim predstavama kazališta "Gavella" u sezoni 2014./2015.Dvoje najboljih glumaca u ovoj sezoni po mišljenju publike, odabralo je prosudbeno povjerenstvo sastavljeno od naših najvjernijih gledatelja. Marija Cahunek, Goran Korica, Leon Žganec - Brajša, Mladen Vojvodić, Diana Stinčić, Vanja Fogel i Ljiljana Rukavina, predsjednica povjerenstva, najbolje su tako trebali pronaći u pet naših ovosezonskih premijernih naslova, a to su: "Amadeus", "Hrvatski bog Mars", "Bojim se da se sada poznajemo", "Kolovoz u okrugu Osage" i "Othello".

Najbolja glumica kazališta "Gavella" u sezoni 2014./15. - "Kompleksnost lika alkoholičarke i tabletomanke Violet omogućila je ovoj glumici da pokaže svu raskoš svog talenta. Skladnim prijelazima iz različitih emotivnih i fizičkih stanja, od introvertne šutnje preko samosažalnog kajanja do odrješite dominantnosti i prkosa, vješto izbjegava opasnost karikaturalnosti te uspješno kreira vrlo plastičan lik. Najbolja glumica u premijernim predstavama je ANJA ŠOVAGOVIĆ DESPOT!"
Najbolji glumac kazališta "Gavella" u sezoni 2014./15. - "Jasnom dikcijom, dramatičnim ali odmjerenim gestama te sugestivnošću pogleda i svojom iznimno vještom moći fizičke transformacije uvjerljivo nam donosi lik u različitim razdobljima njegova života: mladi Salieri, zadovoljan sobom, bahat i slavan, zatim intimno razočaran u svoj talent, ljubomoran, zavidan, ogorčen zbog osuđenosti na mediokritetstvo unatoč marljivom radu i iskrenoj predanosti umjetnosti, te Salieri kao starac - nakon Mozartove smrti - razdrt je suprotnošću osjećaja: zadovoljstvo zbog fizičkog odstranjivanja konkurenta ali i grižnja savjesti otežana estetskim žaljenjem zbog nestanka genijalnog glazbenika. Najbolji glumac u premijernim predstavama je ENES VEJZOVIĆ!Nagrade je uručio Boris Svrtan, ravnatelj kazališta "Gavella".
Na ovogodišnjem "Gavella Fairu", od 29. svibnja prikazano je čak 13 naslova te je publika, ove godine, kao i prethodnih, izuzetnom popunjenošću gledališta dokazala značaj, i potrebu, "Gavella Faira"!

U utorak, 16. lipnja 2015., u 19,30 sati, prije izvedbe predstave "Candide ili Optimizam" Voltairea, održala se ceremonija dodjele nagrade najboljoj glumici i najboljem glumcu u premijernim predstavama kazališta "Gavella" u sezoni 2014./2015.Dvoje najboljih glumaca u ovoj sezoni po mišljenju publike, odabralo je prosudbeno povjerenstvo sastavljeno od naših najvjernijih gledatelja. Marija Cahunek, Goran Korica, Leon Žganec - Brajša, Mladen Vojvodić, Diana Stinčić, Vanja Fogel i Ljiljana Rukavina, predsjednica povjerenstva, najbolje su tako trebali pronaći u pet naših ovosezonskih premijernih naslova, a to su: "Amadeus", "Hrvatski bog Mars", "Bojim se da se sada poznajemo", "Kolovoz u okrugu Osage" i "Othello".

Jelena Miholjević dobitnica "Nagrade Vladimir Nazor"

01. 06. 2015.

Godišnju nagradu "Vladimir Nazor" za kazališnu umjetnost za 2014. dobila je Jelena Miholjević za ulogu Olge u predstavi "Tri sestre" kazališta "Gavella". Odlučilo je to Odbor "Nagrade Vladimir Nazor" pod predsjedanjem akademika Milivoja Solara na sjednici održanoj 28. svibnja 2015. "Nagradu Vladimir Nazor" dodjeljuje Republika Hrvatska za najbolja umjetnička ostvarenja na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma u Republici Hrvatskoj.Godišnja nagrada dodjeljuje se umjetnicima za najbolja umjetnička ostvarenja koja su bila objavljena, izložena, prikazana ili izvedena tijekom protekle godine.Nagrade će dobitnicima biti uručene 19. lipnja 2015. godine u 20,00 sati u Muzeju Mimara u Zagrebu.Jelenu Miholjević kao Olgu u predstavi "Tri sestre" možete pogledati već sutra, u utorak, 2. lipnja 2015.

Kazalište "Gavella" osnovano prije 62 godine

29. 05. 2015.

Na današnji dan, 29. svibnja 1953., osnovano je Zagrebačko dramsko kazalište današnje Gradsko dramsko kazalište "Gavella". Skupština grada osnovala je novo kazalište a za direktora imenovala dramatičara, glumca i redatelja Peru Budaka. Okupljanje umjetničkog i administrativnog osoblja trajalo je do 1. rujna 1953. a novo kazalište otvorilo je svoja vrata publici premijernom izvedbom "Golgote" Miroslava Krleže, u režiji dr. Branka Gavelle, 30. studenog 1953.

Započinje "Gavella Fair 2015"

29. 05. 2015.

U petak, 29. svibnja 2015. izvedbom predstave "Othello" Williama Shakespearea, u režiji Franke Perković započinje "Gavella Fair", festival svih predstava koje su trenutno na repertoaru teatra u Frankopanskoj 10, a koje će publika, tijekom dva i pol tjedna, moći pogledati za jedinstvenu cijenu ulaznice od 20 kuna!Na kraju i ove sezone dodijelit ćemo dvije nagrade - i to najboljem glumcu i najboljoj glumici u premijerno izvedenim predstavama ove sezone u kazalištu "Gavella", a koje odabiru naši najvjerniji gledatelji. U konkurenciji su glumci iz ansambala predstava: "Hrvatski bog Mars" Miroslava Krleže, u režiji Sebastijana Horvata; "Amadeus" Petera Shaffera, u režiji Dore Ruždjak Podolski, predstava nastala u koprodukciji kazališta "Gavella" i festivala Grad teatar Budva; "Bojim se da se sada poznajemo" Ivora Martinića, u režiji Dominiqua Schinzera, nastala u koprodukciji s Theater und Orchester Heidelberg, a kao dio međunarodnog projekta "The Art of Aging"; "Kolovoz u okruguOsage" Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde te ''Othello'' Williama Shakespearea, u režiji Franke Perković. Nagrađene će izabrati prosudbeno povjerenstvo koje se sastoji od 7 članova - pretplatnika kazališta "Gavella".Festival traje do 16. lipnja, a zatvorit ćemo ga izvedbom predstave "Candide ili Optimizam", u režiji Krešimira Dolenčića. Cijena ulaznica za sve predstave je 20 kuna!
Očekujemo vas na "Gavella Fairu"!

Izvedba predstave "Fine mrtve djevojke" prilagođena osobama s invaliditetom

20. 05. 2015.

U subotu, 23. svibnja 2015. izvedba predstave "Fine mrtve djevojke" Mate Matišića, u režiji Dalibora Matanića, u potpunosti će biti prilagođena osobama s invaliditetom. Rezultat je to suradnje kazališta "Gavella", udruge "Zamisli" i udruge "Dlan".Kazalište "Gavella" je već niz godina, od adaptacije početkom 90.-tih, u potpunosti prilagođeno osobama u invalidskim kolicima. Glumica Ankica Dobrić bit će narator te će predstavu pratiti iz tonske kabine kazališta "Gavella" odakle će tijekom predstave na mikrofon, putem odašiljača, prenositi što se događa na sceni, dok će slijepe osobe sve to moći čuti putem prijamnika i slušalica. Tako će, uz takozvanu naraciju za slijepe osobe, ova izvedba predstave u potpunosti biti prilagođena slijepim osobama. Za gluhe osobe bit će osiguran tumač koji će dijaloge prevoditi na znakovni jezik. Udruga "Zamisli" je osnovana s ciljem poticanja mladih s invaliditetom na uključivanje u sustav obrazovanja, pružanja informacija, osiguravanja pomoći u svakodnevnom životu te podizanja kvalitete života i obrazovanja mladih s invaliditetom u Republici Hrvatskoj.Udruga "Dlan" osnovana je na inicijativu gluhih osoba, s osnovnim ciljem promoviranja kulture, kazališne i vizualne umjetnosti gluhih u Hrvatskoj i inozemstvu, omogućavanja veće dostupnosti umjetničkih i kulturnih događaja zajednici gluhih i nagluhih te prihvaćanja gluhih kao manjinske kulturalne grupe.