Nagrada Anji Šovagović Despot

31. 10. 2015.

Na 4. Bobijevim danima smijeha, završenima u petak, 30. listopada 2015., Anja Šovagović Despot proglašena je najboljom glumicom za ulogu Toinette u predstavi "Umišljeni bolesnik" J.B. P. Molierea u režiji Krešimira Dolenčića. Predstava je premijerno izvedena 19. rujna, a pogledati je možete 3., 4. i 5. studenog u kazalištu "Gavella".

Otkazuje se večerašnja izvedba predstave "Othello"

30. 10. 2015.

Izvedba predstave "Othello" Williama Shakespearea, u režiji Franke Perković, koja se trebala odigrati, večeras, u petak, 30. listopada 2015., otkazuju se zbog bolesti glumca. Kupljene ulaznice možete zamijeniti na blagajni kazališta, ili se za sve informacije raspitati na broj telefona blagajne - 01 4864 616.

Objavljene su nominacije za Teatar.hr nagradu publike

20. 10. 2015.

U utorak, 20. listopada 2015. objavljene su nominacije za četvrtu Teatar.hr nagradu publike. Kazalište "Gavella" ima nominacije u tri kategorije. U kategriji novog dramskog teksta nominiran je Ivor Martinić za tekst "Bojim se da se sada poznajemo" premijerno izveden u siječnju 2015.4 u koprodukciji s Theater und Orchester Heidelberg, a kao dio međunarodnog projekta "The Art of Aging". Predstava "Kolovoz u okrugu Osage" Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde nominirana je u kategoriji najbolje predstave sezone. Anja Šovagović Despot je za ulogu Violet Weston, u predstavi "Kolovoz u okrugu Osage", nominirana za izvođačicu godine. Drugi krug glasovanja započinje 20. listopada i traje do 18. studenog 2015. Imena dobitnika bit će objavljena na već tradicionalnoj dodjeli 19. studenoga 2015.

Završene 30."Gavelline večeri"

13. 10. 2015.

Večeras su dodjelom nagrada zatvorene 30. "Gavelline večeri". Imali smo priliku pogledati devet predstava, osam u konkurenciji te jednu, onu na zatvaranju Festivala, izvan konkurencije. 30. "Gavelline večeri" zatvorene su izvedbom predstave "Kolovoz u okrugu Osage" Tracyja Lettsa, u režiji Ljiljane Todorović i izvedbi Ateljea 212 iz Beograda.
Ovo izdanje Festivala tijekom devet večeri okupilo je isto toliko predstava iz Splita, Rijeke, Sarajeva, Beograda, Maribora i Zagreba, osam u konkurenciji za nagrade, u odabiru Borisa Svrtana, Sonje Kovačić i Dubravka Mihanovića, ravnatelja, izvršne producentice i dramaturga Gradskog dramskog kazališta "Gavella", te jednu izvan konkurencije, na zatvaranju festivala, čiji je zajednički nazivnik "ljekovitost ansambl-igre". Tijekom trajanja festivala, u suradnji s Ogrankom mladih HDDU-a, održali smo i koncertna čitanja mladih hrvatskih dramatičara Lane Šarić, Dine Pešuta, Mile Pavičević i Rone Žulj te koncert Mate Matišića.Nakon svake predstave, u atriju kazališta razgovarali smo sa gostujućim i zagrebačkim glumcima o predstavi.Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Dora Delbianco, Igor Vuk Torbica i Siniša Popović koji su donijeli odluku o nagradama - nagrada za najbolju predstavu, najbolju režiju, najbolju žensku i najbolju mušku ulogu.Iz obrazloženja: "Nagrada za najbolju predstavu Gavellinih večeri 2015. dodjeljuje se ˝Heddi Gabler˝ Henrika Ibsena u režiji Mateje Koležnik i produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz MariboraOva inscenacija jedne od najpoznatijih drama 20. stoljeća originalna je, britka i snažna te prenosi emociju i ostavlja žestok dojam još dugo nakon gledanja. Analiza je to raspada osobnosti i svijeta jedne žene u sudaru malograđanskih okvira i njezinih poriva. U ovom sretnom čitanju klasika redateljska motivacija, dramaturške intervencije i i simboličan scenski prostor stvorili su preduvjete za oblikovanje karakternih uloga. Ansambl ˝Hedde Gabler˝ iskoristio je u potpunosti baš sve ponuđene prilike. Nagrada za najbolju režiju Gavellinih večeri 2015.Dodjeljuje se ravnopravno Mateji Koležnik za režiju predstave ˝Hedda Gabler˝ u produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora i Renati Caroli Gatici za režiju predstava ˝#radninaslovantigona˝ Zagrebačkog kazališta mladih iz Zagreba. Obje autorice predstavile su se s predstavama bitno različitih autorskih rukopisa. Mateja Koležnik, kao zrela autorica u Ibsenovoj ˝Heddi Gabler˝ donosi sav sjaj svoje redateljske poetike i rukopisa, savršeno pročišćene od bilo kakvih viškova te maksimalno koncentrirane na glumačku igru, pokret i kompoziciju. Renata Carola Gatica vješto i jedinstveno gradi svoju poetiku fuzijom žanrova i načinom iznošenja priče. Mogli smo vidjeti elemente kazališta apsurda, kazališta lutaka i kazališta objekta koji istovremeno i ravnopravno egzistiraju s osnovnom igrom glumaca. Nagrada za najbolju žensku ulogu Gavellinih večeri 2015.dodjeljuje se Anji Šovagović Despot Za ulogu Violet Weston u predstavi ˝Kolovoz u okrugu Osage˝ Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde i produkciji Dramskoga kazališta "Gavella" iz Zagreba. Svojom energijom i uvjerljivošću argumentirala je i prisvojila svaki aspekt uloge, ali i izašla iz njezinih okvira. Njezina je igra nepredvidiva, humorna i temperamentna; oslanja se na partnere te ih svojom vertikalom provocira da i oni izraze svoj maksimum. Portretirala je spektar emocija; ljutnju, tugu, bijes, ogorčenost te ženu koja se bori s neumoljivim okolnostima i svim svojim emotivnim stanjima. Nagrada za najbolju mušku ulogu Gavellinih večeri 2015.dodjeljuje se Erminu Sijamiji za ulogu Simona u ˝Divljem mesu˝ Gorana Stefanovskog, u režiji Dina Mustafića i produkciji Narodnog pozorišta iz Sarajeva. On fascinira točnom glumačkom impostacijom, ne samo u odnosu na svoj zadatak i na dramski tekst, već i u odnosu na ansambl, čime pruža temelj i čvrst oslonac unutar prostora suigre. potresnih unutarnjih stanja Ermin Sijamija portretira minuciozno i maestralno."

30. "Gavelline večeri"

30. 09. 2015.

Od 3. do 13. listopada 2015. u kazalištu "Gavella" održat će su jubilarne, 30. "Gavelline večeri". Predstave su odabrali Boris Svrtan, ravnatelj kazališta, Sonja Kovačić, producentica i Dubravko Mihanović, dramaturg kazališta "Gavella". Nakon svake predstave, u atriju kazališta razgovarat ćemo sa zainteresiranom publikom o predstavi, a razgovore će voditi dramaturginja Mira Muhoberac i glumci kazališta "Gavella" - Jelena Miholjević, Barbara Nola, Nela Kocsis, Hrvoje Klobučar, Sven Šestak, Nataša Janjić, Ksenija Pajić...

Tijekom trajanja festivala, u suradnji s Ogrankom mladih HDDU-a, održat ćemo i koncertna čitanja mladih hrvatskih dramatičara Lane Šarić, Dine Pešuta, Mile Pavičević i Rone Žulj (od 9. do 12. 10. u 17,30 sati u atriju kazališta) te u ponedjeljak, 12.10. koncert Mate Matišića s bendom.
Ovo izdanje Festivala tijekom devet večeri okupit će isto toliko predstava iz Splita, Rijeke, Sarajeva, Beograda, Maribora i Zagreba, osam u konkurenciji
za nagrade, u odabiru Borisa Svrtana, Sonje Kovačić i Dubravka Mihanovića, ravnatelja, izvršne producentice i dramaturga Gradskog dramskog kazališta "Gavella", te jednu izvan konkurencije, na zatvaranju festivala, čiji je zajednički nazivnik "ljekovitost ansambl-igre". Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Dora Delbianco, Igor Vuk Torbica i Siniša Popović koji će donijeti odluku o četiri nagrade koliko će se ove godine dodijeliti - nagrada za najbolju predstavu, najbolju režiju, najbolju žensku i najbolju mušku ulogu.

30. "Gavelline večeri" otvaramo "Idomenejem" Hrvatskog narodnog kazališta iz Splita, po tekstu Rolanda Schimmelpfenniga, vjerojatno najznačajnijeg
suvremenog njemačkog dramatičara, na čijoj je partituri Rene Medvešek stvorio predstavu dirljivu u svojoj jednostavnosti i povjerenju u moć priče i glumca. Slijedi Zagrebačko kazalište mladih i "#radninaslovantigona", čiji su autori Jazmin Sequeira i Luciano Delprato, dok režiju potpisuje Renata Carola Gatica. Zatim je tu "Divlje meso", makedonskog dramatičara Gorana Stefanovskog i Narodnog pozorišta Sarajevo, u režiji Dine Mustafića, predstava koja nas pita jesu li ovi prostori doista "prostori zaostalosti", a Europa prostor napretka i uspjeha, ili tako uspostavljena relacija ima i svoje naličje. Slijedi "Daleka zemlja", Arthura Schnitzlera i Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, u režiji Anice Tomić. Ova tragikomedija o "nepodnošljivoj lakoći postojanja" jednog svijeta koji izumire i koji će ubrzo zauvijek nestati u ratu, govori o licemjerju kao društveno prihvaćenom ponašanju te njegovim posljedicama i razdirućem učinku na svijest i moral pojedinca. Nakon zagrebačkog HNK, na redu je Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca iz Rijeke, sa "Životinjskom farmom" Georgea Orwella, u režiji Andrása Urbána. "Životinjska farma" predstava je izuzetne kolektivne energije, jakih simbola i naglašene političnosti, glasna i direktna, satkana od "buke i bijesa", pokreta i pjesme. Slijedi kazalište domaćin s "Kolovozom u okrugu Osage" Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde, gdje je oko Pulitzerom nagrađene drame okupljena vrsna glumačka ekipa, u čijem su središtu žene nekoliko generacija. Nakon predstave GDK "Gavella", zagrebačka će publika na 30. "Gavellinim večerima" moći pogledati Ibsenovu "Heddu Gabler", u produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora, u režiji Mateje Koležnik. Očišćena do srži sukoba upisanih u vlastito tkivo, u scenografskom rješenju koje uvelike uvjetuje i način igre, ova "Hedda Gabler" prati se kao triler, a doživljava kao egistencijalna drama s elementima tragedije. Pretposljednja predstava Festivala najbolja je predstava ovogodišnjeg "Sterijinog pozorja", gdje je osvojila i glumačke nagrade, kao i nagrade za režiju i scenografiju - "Kazimir i Karolina" Ödön von Horvátha i beogradskog Ateljea 212, u režiji Snežane Trišić. I za kraj, na svečanom zatvaranju Festivala, nakon dodjele nagrada, bit će prikazana još jedna predstava beogradskog Ateljea 212, ponovno Lettsov "Kolovoz u okrugu Osage", u režiji Ljiljane Todorović. Kako je taj naslov i tamošnja uspješnica, s izuzetnom glumačkom podjelom, bit će zanimljivo usporediti dva "Osagea", nastala u dvije kazališne kuće, te tako zatvoriti još jedno, nadamo se uspješno i za gledatelje zanimljivo i poticajno, izdanje "Gavellinih večeri".

Predstava "George Kaplan" Play Drame gostuje u kazalištu "Gavella"

25. 09. 2015.

U utorak, 29. rujna 2015. u kazalištu "Gavella", u sklopu "Randez-vous" festivala, gostuje kazalište "Play Drama" iz Splita s predstavom "George Kaplan" Frederica Sonntaga, u režiji Cintije Ašperger. George Kaplan drama je u tri dijela s različitim narativnim pristupima i poveznicama. To je tekst koji govori o političkim izazovima današnjice, o utjecaju Hollywooda na današnju geopolitičku situaciju, o Alfredu Hitchcocku kao aktivnom sudioniku velikih svjetskih zavjera, ali i o ulozi kave (ili piva) prilikom održavanja sastanaka ili o kokoši koja može spasiti čitav ljudski rod. Želite li saznati koja je poveznica između grupe lutajućih aktivista, ekipe scenarista u potrazi za konceptom nove tv-serije ili nevidljivih vladinih organizacija s velikim političkim moćima koji rješavaju pitanje nacionalne sigurnosti u zemlji? Sve njih povezuje jedno ime: George Kaplan.Redateljica je Cintija Ašperger, prevoditeljica Dora Slakoper, scenograf Ozren Bakotić, kostimograf i oblikovatelj videa Mario Leko, a skladatelj glazbe Eduard Botrić. U predstavi igraju Stipe Radoja, Petra Kovačić Pavlina, Elvis Bošnjak, Bojan Brajčić i Sara Ivelić.

Posljednje izvedbe predstava "Četvrta sestra" i "San Ivanjske noći"

22. 09. 2015.

U petak, 25. rujna 2015. u kazalištu "Gavella" odigrat će se posljednja izvedba predstave "Četvrta sestra" Januza Glowackog, u režiji Same M. Streleca, a u ponedjeljak, 28. rujna posljednja izvedba predstave "San Ivanjske noći" Williama Shakespearea, u režiji Aleksandra Popovskog. Predstava "Četvrta sestra" od svoje premijere u travnju 2007. proglašena je najboljom predstavom na 15. Festivalu glumca, na 32. Danima satire nagrađena je Zlatnim smijehom za najbolju predstavu, kao i glavnom nagradom za žensku ulogu, dodijeljenom Nataši Janjić, vidjela ju je, osim zagrebačke, i publika u Ljubljani, Novom Sadu, Beogradu, Puli, Virovitici, Slavonskom Brodu, Zadru, Čakovcu, Vinkovcima, Vukovaru, Osijeku, Splitu, Celju, Tivtu. Kriminal, prostitucija, alkoholizam i bijeda s jedne, odnosno brz uspjeh ostvaren primamljivom, ali lako potrošivom medijskom slavom s druge strane, Glowacki vješto olakšava humorom, kao i tipičnom slavenskom toplinom te žudnjom za drugim i drugačijim. Slovenski redatelj Samo M. Strelec na pozornici kazališta "Gavella" oblikuje "Četvrtu sestru" kao predstavu u kojoj prizorište i gledalište ne žele biti razdvojeni, predstavu gdje iluzija i stvarnost žive jedan, zajednički život. Tri sestre igraju Jelena Miholjević, Nataša Janjić i Bojana Gregorić Vejzović, a "naslovnu", četvrtu Nenad Cvetko, kojima će se na sceni pridružiti i Dragoljub Lazarov, Dubravka Miletić, Boris Svrtan, Siniša Ružić, Pero Kvrgić, Ozren Grabarić, Hrvoje Klobučar i Franjo Dijak. Dramaturg je Dubravko Mihanović, scenograf Samo M. Strelec, a kostimograf Leo Kulaš.
"San Ivanjske noći" je, nakon premijere u prosincu 2007., osim zagrebačke, oduševio i publiku u Ljubljani, Osijeku, Puli, Rijeci, Slavonskom Brodu, Zadru, Beogradu, Novom Sadu, Užicama, Karlovcu, Tivtu, i Rimu, a gledatelji se s povjerenjem prepuštaju uplesti u tri osnovne niti priče, koje se u Shakespeareovom "Snu Ivanjske noći" spajaju i prepliću nadahnuto, slobodno i razbarušeno, pozivajući redatelja i glumce da sami otkriju i oblikuju svoj put kroz predstavu, kao i njen put do publike. "Dvorski zaplet", s nekoliko ljubavnih odnosa, nudi, uvjetno rečeno, melodramu, svijet zanatlija ključa začudnim humorom, a onostranost vilinskog carstva zavodi svojom snovitošću. Takav eklektični sklop i njegove nemirne rukavce na pozornici kazališta u Frankopanskoj, u prijevodu Milana Bogdanovića, oživjeli su Hrvoje Klobučar, Ksenija Pajić, Janko Rakoš, Franjo Dijak, Sven Šestak, Ivana Roščić, Nataša Janjić, Nenad Cvetko, Ozren Grabarić, Đorđe Kukuljica, Filip Šovagović, Siniša Ružić i doajen hrvatskog glumišta, Pero Kvrgić. U režiji gosta iz Makedonije, Aleksandra Popovskog, već udomaćenog na mnogobrojnim europskim pozornicama, ali i na daskama kazališta "Gavella", čudesni bi nas "San Ivanjske noći" trebao podsjetiti kako "...su ludi, / Gospode, ti smrtni ljudi!". Dramaturg predstave je Dubravko Mihanović, scenografiju potpisuje NUMEN, kostimografkinja je Jelena Proković, autor glazbe Kiril Džajkovski, a koreografkinja Daša Rashid.Od premijere u prosincu 2007. "San Ivanjske noći" osvojio je mnoge nagrade na prestižnim domaćim i inozemnim festivalima: na 15. Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci 2008., na 13. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu "Festivalu bez prijevoda" u Užicama 2008., na 4. festivalu Mediteranskog teatra "Purgatorije" u Tivtu 2009.; nagrađen je Nagradom hrvatskog glumišta 2008., te proglašen najboljim predstavom na 23. "Gavellinim večerima".

Premijera "Umišljenog bolesnika"

17. 09. 2015.

U subotu, 19. rujna 2015. premijerno će se izvesti predstava "Umišljeni bolesnik" J.B. P. Molierea, u režiji Krešimira Dolenčića. "Umišljeni bolesnik" ("La Malade imaginaire"), komedija-balet u tri čina, posljednje je Moliereovo djelo, premijerno izvedeno 1673. godine. Veliki komediograf i glumac, dugo bolestan od tuberkuloze, kolabirao je na četvrtoj izvedbi, u ulozi Argana, te je ubrzo preminuo... Njegov je tekst nastavio živjeti, pa je ova bespoštedna satira na temu liječnika i medicine, njihove prijetvornosti i pohlepnosti, do danas ostala stalnim gostom kazališnih pozornica, neprestano provocirajući nove pristupe. Bezobrazan i anarhističan, ironičan i zajedljiv - ovo je Moliere koji propituje ne samo svoj i onodoban, već i naš, ovodobni svijet, koristeći humor kao oruđe za dinamičan dramski obračun s onim što mu smeta... Režiju potpisuje Krešimir Dolenčić, dramaturginja predstave je Ana Tonković Dolenčić, scenografkinja Tanja Lacko, kostimografkinja je Tea Bašić a autor glazbe Matija Antolić. Neobuzdanu satiru na pozornicu donose Enes Vejzović, Barbara Nola, Anja Đurinović, Anja Šovagović Despot, Sven Šestak, Igor Kovač, Siniša Ružić, Đorđe Kukuljica, Filip Šovagović, Natalija Đorđević, Iva Peter Dragan i Matija Antolić /Vjekoslav Babić.

Najava sezone 2015./16. u kazalištu "Gavella"

30. 07. 2015.

U sezoni 2015./16. u kazalištu "Gavella" Vas očekuje:

J. B. P. Moliere
Umišljeni bolesnik
Redatelj: Krešimir Dolenčić
Premijera: 19. rujna 2015.

"Umišljeni bolesnik", komedija-balet u tri čina, posljednje je Molie`reovo djelo; veliki komediograf i glumac, dugo bolestan od tuberkuloze, kolabirao je na četvrtoj izvedbi, u ulozi Argana, te je ubrzo preminuo... Njegov tekst, međutim, nastavio je živjeti, pa je ova bespoštedna satira na temu liječnika i medicine, njihove prijetvornosti i pohlepnosti, do danas ostala stalnim gostom kazališnih pozornica, neprestano provocirajući nove pristupe. Ovo glazbeno-scensko djelo proizvod je Molie`reove drske manirističke imaginacije, svjesno oslobođeno potrebe za umjerenošću i pokušaja da se oblikuje formalno besprijekoran materijal. Prići mu, stoga znači s jedne strane pronaći odgovarajući ključ za ponuđenu teatralnost i izvedbenu neobuzdanost, a s druge, ne otupiti mu satiričku oštricu koja bez sumnje pogađa u srž nekih problema s kojima se i danas susrećemo. Bezobrazan i anarhističan, ironičan i zajedljiv – u režiji dugogodišnjeg redateljskog suradnika kazališta "Gavella" Krešimira Dolenčića – ovo je Molie`re koji zapisuje: "...dobro se zabavljaju na račun vašeg tijela; našli su u vama izvrsnu kravu muzaru, i baš bih voljela da mi kažu od čega vi to bolujete kad vas moraju liječiti na toliko načina. / Šutite, neznalice; nećete valjda vi kontrolirati kako doktori ordiniraju!"

Ante Kovačić / Dario Harjaček
U registraturi
Redatelj: Dario Harjaček
Premijera: 27. studenog 2015.

Roman "U registraturi" Ante Kovačića s jedne strane zauzima centralan položaj među kanonskim djelima hrvatskog književnog realizma, a s druge se preko istoimene kultne TV-serije usjekao u kolektivnu memoriju širokog sloja gledatelja. Ivica Kičmanović, nadareni dječak koji iz sirotinjskog seoskog okruženja odlazi u grad - prostor naoko nebrojenih mogućnosti i mogućeg boljeg života; Laura, jedna od najpoznatijih "fatalnih žena" cjelokupne naše književnosti; Kumordinar Žorž, "pogospođeni čankoliz koji se nekritično divi gradskoj gospodi"; ili Mecena, razbludni starac i "dobrotvor", doimaju nam se kao likovi koje dobro poznajemo, pa će ovaj novi susret s njima na pozornici kazališta "Gavella" biti tim zanimljiviji. Riječima redatelja i autora dramatizacije: ""U registraturi" je roman krcat strastima, krcat slikama koje očituju najprimarnije ljudske nagone. (...) Predstavu "U registraturi" vidim kao vehementni spoj ritualnih prizora pomiješanih sa suhom građanskom suzdržanošću, predstavu u kojoj se bajka i realizam, mitsko i banalno spajaju u nedjeljivo jedinstvo, predstavu koja će redefinirati Kovačićevu umjetničku snagu i dati potpuno novi kontekst dobro poznatim prizorima koje, možda baš zbog toga što su nam tako neposredno blizu u kolektivnom sjećanju, propuštamo vidjeti."

Mislav Brečić
Malena
Redatelj: Mislav Brečić
Premijera: 22. siječnja 2016.

Radijski i kazališni redatelj Mislav Brečić "Malenom" se na pozornici kazališta "Gavella" predstavlja i kao dramski pisac, autor teksta koji istodobno možemo čitati kao razigranu komediju, sjetnu melodramu, modernu bajku za odrasle i partituru jasno artikulirane te nedvosmisleno usmjerene društvene kritičnosti. Sin i Malena, centralni likovi ove ljupke urbane epopeje, lutaju zbiljskim i izmaštanim prostorima, praćeni Zborom kao predstavnikom naroda koji, tražeći rješenje svog nezadovoljstva, upire prstom, zahtjeva, nameće i odbacuje, različite ideje i koncepte. Jedna od njih je i terorizam, s čijim metodama i učincima Brečić vodi originalnu, otvorenu polemiku, lišenu optužbe, i možda upravo zato toliko humanu. Posrijedi je obrat u orijentaciji same oštrice društvene kritike: "Uzrok našeg nezadovoljstva trebamo potražiti u nama samima.", misao je upisana u temelje ovog scenskog tkiva. U tom smislu, "Malena" je i poziv na promjenu, ali ne izvanjsku, već unutrašnju, i to promjenu koja se postiže – romantično, reći će neki – ljubavlju. U središtu Brečićeve drame upravo je ljubav, lišena ukalupljenosti (malo)građanskih formi i nametnutnih stereotipa; ona je ovdje kreativna i pokretačka snaga, uz njenu se pomoć imamo snage mijenjati.

Kay Pollak
Kao na nebu
Redatelj: Rene Medvešek
Autori adaptacije: Dubravko Mihanović i Rene Medvešek
Premijera: ožujak 2016.

Švedski kino-hit, "Kao na nebu" Kaya Pollaka, priča je o Danielu, međunarodno uspješnom dirigentu koji se, zasićen i izmoren dugogodšnjim napetostima kakve donosi život vrhunskog glazbenika, vraća u svoje rodno mjesto, u potrazi za mirom i izolacijom. Njih bi vjerojatno i pronašao, no voditelj lokalnog crkvenog zbora zamoli ga za pomoć u radu s pjevačima-amaterima i Daniel prihvati ponudu koja će mu promijeniti život na neočekivan način. Kroz rad s njim zbor će se razvijati i rasti, ali novostečena sloboda njegovih članova i nastojanje da "pronađu svoj glas" neće odgovarati svima, ponajprije pastoru koji u takvom pristupu vidi prijetnju uspostavljenim vrijednostima i poretku. "Kao na nebu", čija je režija povjerena Reneu Medvešeku, pripovijeda o zajedništvu i stvaranju homogene grupe ljudi / izvođača iz naoko posve raznorodnih i nepovezivih jedinki (među njima su i žrtva obiteljskog nasilja, mladić s posebnim potrebama, pastorova supruga, korpulentni usamljenik, djevojka kojoj predbacuju promiskuitet...), o moći glazbe i umjetnosti općenito da mijenja ljude i liječi ih, o potrebi za izražavanjem, o tišini i slušanju. "Ja sam ovdje samo došao slušati.", reći će Daniel svojim pjevačima, podsjećajući ih na jednu od zaboravljenih vrijednosti u ovom mnogoglasnom, ponekad tako bučnom vremenu...

Eduardo De Filippo
Filumena Marturano
Redatelj: Dražen Ferenčina
Premijera: travanj 2016.

Rasna melodrama, ili "dramska komedija", glumca i dramskog pisca, scenarista i pjesnika, Eduarda De Filippa, jedne od ključnih osobnosti talijanskog teatra 20. stoljeća, u svoje središte postavlja lik žene čija dvojnost karaktera zbunjuje i opčinjava. Lik Filumene, na pozornici i na filmu, igrale su mnoge velike glumice, a gledateljima je vjerojatno najpoznatija filmska interpretacija Sofije Loren u "Braku na talijanski način", gdje joj je partner bio Marcello Mastroianni. Pored samog De Filippa, "Filumenu Marturano" režirali su Vittorio de Sica, Franco Zeffirelli, Laurence Olivier i mnogi drugi, vraćajući se tekstu iz kojeg ključa "neiscrpna životna energija i vječna iskonska snaga Mediterana". Grešnica i pokajnica, divlja i nježna, strastvena i ranjiva, Filumena Marturano izmiče klasičnom poimanju "moralnog", a drama čijim je glavnim likom provocira nas svojom neuhvatljivošću i odbijanjem da stvari proglasi točnima ili ispravnima, dobrima ili zlima. Za De Filippa sadržaj je važniji od forme, a srce snažnije od razuma, pa bi i ova "Filumena", u režiji Dražena Ferenčine, ponajprije trebala biti predstava jakih osobnosti, usredotočena na odnose i emocije, zaronjena u oprečnosti jednog "suludo životnog podneblja"...

Prihvaćen program 30. "Gavellinih večeri"

03. 07. 2015.

Kazališno vijeće GDK "Gavella" je na sjednici održanoj u petak, 3. srpnja 2015. prihvatilo program 30. "Gavellinih večeri" koje će se održati od 3. do 13. listopada 2015. u Gradskom dramskom kazalištu "Gavella". Ovo izdanje Festivala tijekom devet večeri okupit će isto toliko predstava iz Splita, Rijeke, Sarajeva, Beograda, Maribora i Zagreba, osam u konkurenciji za nagrade, u odabiru Borisa Svrtana, Sonje Kovačić i Dubravka Mihanovića, ravnatelja, izvršne producentice i dramaturga Gradskog dramskog kazališta "Gavella", te jednu izvan konkurencije, na zatvaranju festivala, čiji je zajednički nazivnik "ljekovitost ansambl-igre". 30. "Gavelline večeri" otvaramo "Idomenejem" Hrvatskog narodnog kazališta iz Splita, po tekstu Rolanda Schimmelpfenniga, vjerojatno najznačajnijeg suvremenog njemačkog dramatičara, na čijoj je partituri Rene Medvešek stvorio predstavu dirljivu u svojoj jednostavnosti i povjerenju u moć priče i glumca. Slijedi Zagrebačko kazalište mladih i "#radninaslovantigona", čiji su autori Jazmin Sequeira i Luciano Delprato, dok režiju potpisuje Renata Carola Gatica. Zatim je tu "Divlje meso", makedonskog dramatičara Gorana Stefanovskog i Narodnog pozorišta Sarajevo, u režiji Dine Mustafića, predstava koja nas pita jesu li ovi prostori doista "prostori zaostalosti", a Europa prostor napretka i uspjeha, ili tako uspostavljena relacija ima i svoje naličje. Slijedi "Daleka zemlja", Arthura Schnitzlera i Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, u režiji Anice Tomić. Ova tragikomedija o "nepodnošljivoj lakoći postojanja" jednog svijeta koji izumire i koji će ubrzo zauvijek nestati u ratu, govori o licemjerju kao društveno prihvaćenom ponašanju te njegovim posljedicama i razdirućem učinku na svijest i moral pojedinca. Nakon zagrebačkog HNK, na redu je Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca iz Rijeke, sa "Životinjskom farmom" Georgea Orwella, u režiji Andrása Urbána. "Životinjska farma" predstava je izuzetne kolektivne energije, jakih simbola i naglašene političnosti, glasna i direktna, satkana od "buke i bijesa", pokreta i pjesme. Slijedi kazalište domaćin s "Kolovozom u okrugu Osage" Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde, gdje je oko Pulitzerom nagrađene drame okupljena vrsna glumačka ekipa, u čijem su središtu žene nekoliko generacija. Nakon predstave GDK "Gavella", zagrebačka će publika na 30. "Gavellinim večerima" moći pogledati Ibsenovu "Heddu Gabler", u produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora, u režiji Mateje Koležnik. Očišćena do srži sukoba upisanih u vlastito tkivo, u scenografskom rješenju koje uvelike uvjetuje i način igre, ova "Hedda Gabler" prati se kao triler, a doživljava kao egistencijalna drama s elementima tragedije. Pretposljednja predstava Festivala najbolja je predstava ovogodišnjeg "Sterijinog pozorja", gdje je osvojila i glumačke nagrade, kao i nagrade za režiju i scenografiju - "Kazimir i Karolina" Ödön von Horvátha i beogradskog Ateljea 212, u režiji Snežane Trišić. I za kraj, na svečanom zatvaranju Festivala, nakon dodjele nagrada, bit će prikazana još jedna predstava beogradskog Ateljea 212, ponovno Lettsov "Kolovoz u okrugu Osage", u režiji Ljiljane Todorović. Kako je taj naslov i tamošnja uspješnica, s izuzetnom glumačkom podjelom, bit će zanimljivo usporediti dva "Osagea", nastala u dvije kazališne kuće, te tako zatvoriti još jedno, nadamo se uspješno i za gledatelje zanimljivo i poticajno, izdanje "Gavellinih večeri".