Slijedi na repertoaru
Sokol ga nije volio
Četvrtak, 21. studenog
Srijeda, 10. listopada 2012.
U kazalištu "Gavella" će se od 12. do 20. listopada 2012. održati 27. "Gavelline večeri". Prvi puta održane 1973., a zbog ratnih okolnosti ugašene 1991., nakon revitaliziranja 2005., ovo su već osme u nizu.Izbornik ovogodišnjih "Večeri" je Tomislav Zajec, hrvatski dramatičar, pjesnik i romanopisac, trostruki dobitnik nagrade "Marin Držić" Ministarstva kulture za dramski tekst te asistent na Odsjeku dramaturgije Akademije dramskih umjetnosti.U osam dana dana imat ćemo priliku pogledati osam predstava, sedam u konkurenciji te jednu, onu na zatvaranju Festivala, izvan konkurencije. Tomislav Zajec navodi u obrazloženju: ""Gavelline večeri" jedan su od onih festivala koji ne pružaju mogućnost odabira po bilo kakvom konceptualnom ključu, jer u svom temelju prije svega imaju upisan okvir unutar kojega je potrebno smjestiti najbolje predstave protekle sezone. Takvim razumijevanjem najvažnije odrednice ovog festivala, dolazimo do presjeka koji mora pružiti uvid kako u najuspjelije zagrebačke predstave tako i u ponajbolje naslove iz ostalih hrvatskih kazališta. Kazalište Virovitica predstavlja tekst koji je u posljednjih nekoliko sezona postavljan posvuda po Europi, a svoje je mjesto pronašao kako na West Endu tako i na Broadwayu. "Elling" je duhovita ali i gorka priča o nepripadanju koju je Dario Harjaček vrlo zanimljivo zamislio kao potragu za prostorom intime u hladnom svijetu globalne prismotre. "Preobrazba" Franza Kafke i njezin junak Gregor Samsa gotovo su amblematski elementi današnje kulture, kojima je u ovom rizičnom transferu pripovijetke u predstavu Ivan Plazibat pristupio vještim umnažanjem kafkijanskih motiva, pronašavši istovremeno u mladom Nikši Arčaninu zahvalnog i osobito nadahnutog protagonista Samsine agonije.U "Antigoni" Talijanske drame HNK Rijeka Ozren Prohić svoje autorsko čitanje antičke heroine i njezine sudbine stavlja u kontekst pojedinih interpretacija ove drame kroz kazališnu povijest, stvarajući tim intertekstualnim upisivanjima predstavu koja je intelektualno elaborirana ali istovremeno i vrlo uzbudljiva."Mrtve duše" Satiričkog kazališta Kerempuh u režiji Dražena Ferenčine nude protočnu i koncentriranu interpretaciju Gogoljevog remek-djela, u kojoj je ovaj klasik pročitan uvjerljivo i svježe ali i dramaturški diskretno, čime je svevremena aktualnost predloška došla do punog izražaja.S druge pak strane, Ivan Popovski donio je ponešto radikalnije čitanje još jednog klasika, "Idiota" F. M. Dostojevskog, kroz predstavu u kojoj se kroz izvedbeno trajanje polagano otkidaju namjerno presiflirani slojevi, ostavljajući ansamblu predstave prostor da u potpunosti zaživi u tragediji jednog vremena."Glorija" Ranka Marinkovića u režiji Saše Božića i produkciji Teatra &TD, taj klasik domaće dramske književnosti kroz Božićevu autorsku prizmu i u suradnji s izrazito raspoloženim mladim ansamblom predstave predvođenim Natašom Dangubić, na ovom je mjestu pročitan kao posveta kultu tijela u svim svojim varijantama; od posvećene do profane, u hrabro drugačijoj inscenaciji Marinkovićevog komada. Posljednja zagrebačka predstava u ovogodišnjoj selekciji, predstava kazališta domaćina GDK "Gavella" "Prolazi sve" Dubravka Mihanovića u režiji Olivera Frljića donosi priču o jednom tihom i na prvi pogled nipočemu osobitom životu ispričanom iz potresno osobne vizure, na koju u konačnici, glavna junakinja koja se s tim istim životom i rastaje ima puno pravo."Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Dubravka Ostojić, Lada Čale Feldman i Aida Bukvić a kazalište čiju predstavu koju proglase najboljom, ponijet će nagradu, od ove godine po prvi puta - bistu dr. Branka Gavelle, rad akademika Ivana Sabolića. Pobjednika 27. "Gavellinih večeri" saznat ćemo u subotu, 20. listopada 2012., a Festival ćemo zatvoriti, već tradicionalno, gostovanjem predstave izvan konkurencije, ove godine je to predstava "Gospoda Glembajevi" Miroslava Krleže, u režiji Ivice Buljana i produkciji Slovenskog narodnog gledališča Drama iz Ljubljane.