Jučer je u Gradskom dramskom kazalištu “Gavella” svečano obilježena 35. obljetnica osnivanja umjetničkog kolektiva MONTAЖ$TROJ. Odnoseći se s pijetetom prema tragediji u OŠ Prečko, događaj je protekao bez slavlja. Konferansu je vodila prijateljica i dugogodišnja suradnica kolektiva, novinarka Ivana Dragičević, a s prisutnima su svoja sjećanja na projekte i suradnje s MONTAЖ$TROJEM podijelili Leo Rafolt, autor monografije o MONTAЖ$TROJU, Ana Stunić, dugogodišnja suradnica i prijateljica i zastupnik u Europskom parlamentu Gordan Bosanac, jedan od prvih članova kolektiva.
Ova obljetnica ne slavi se samo kao retrospektiva postignuća, već se koristi i kao prilika da promislimo o budućnosti u kojoj će MONTAЖ$TROJ i dalje pomicati granice umjetnosti, odgovornosti i zajedništva. Naime, umjetnički kolektiv MONTAЖ$TROJ obilježava 35 godina djelovanja novim autorskim projektom Boruta Šeparovića pod nazivom “Slijepi vode slijepe” u suradnji s Gradskim dramskim kazalištem Gavella. Premijera je zakazana za 22. siječnja 2025., a uz Boruta Šeparovića projekt su predstavili dramaturg Filip Rutić, glumci Sven Medvešek, Filip Križan, Franjo Dijak, Ivan Grčić, Anđela Ramljak i Rok Juričić.
Predstava istražuje fenomen post-istine kroz vizualni i konceptualni okvir Bruegelove slike Parabola o slijepima, ali i složeni odnos čovjeka i umjetne inteligencije, propitujući kako tehnologija mijenja stvarnost i čini nas "slijepima" za istinu uslijed informacijske zbrke i predrasuda. Inspiraciju pronalazi u tekstovima Karla Čapeka (R.U.R.) i Mauricea Maeterlincka (Slijepi), čime otvara teme moralnih posljedica tehnologije, izolacije i egzistencijalnog straha.
Ključni dijelovi predstave bave se pitanjima identiteta, rada i dokolice, dok nelinearna struktura i multimedijalne tehnike dodatno naglašavaju slojevitost priče.
Kazališni projekt "Slijepi vode slijepe" bavi se "teatralizacijom" fenomena post-istine kroz vizualni i konceptualni okvir "Parabole o slijepima" Pietera Bruegela starijeg, slike koja je zapravo vizualna interpretacija biblijske parabole iz Evanđelja po Mateju (15:14), gdje Isus kaže: "Ako slijepac slijepca vodi, obojica će u jamu pasti." U današnjem vremenu, koje je obilježeno tehnološkim napretkom i dominacijom informacija, postoji sveprisutna opasnost od manipulacije i dezinformacija. Breugelova slika služi kao metaforičko upozorenje na rizike slijepog prihvaćanja informacija, naglašavajući potrebu za kritičkim razmišljanjem u svijetu gdje subjektivna uvjerenja često nadjačavaju objektivne činjenice. U kasnom kapitalizmu, gdje mediji potiču senzacionalizam radi profita i gdje je granica između stvarnosti i fikcije zamagljena, izazivaju se koncepti istine i stvarnosti. U ovom okruženju, umjetnost može imati dvostruku svrhu: pružiti introspekciju o našim subjektivnim stvarnostima i istovremeno djelovati kao alat za njihovu manipulaciju.
Scensku glazbu potpisuje Ana Đurić Konstrakta, oblikovatelj zvuka i videa je Konrad Mulvaj, Martina Tomić je suradnica za scenski pokret, Zdravko Stolnik je oblikovatelj svjetla, a Patrik Sečen asistent redatelja.