U petak, 16. prosinca dodjelom nagrada zatvorene su 35. "Gavelline večeri".
Nakon dvogodišnje stanke nastale uslijed pandemijskih okolnosti, potresa i građevinskih radova, nadali smo se da će se 2022. godine tradicionalni festival, "Gavelline večeri", održati u u Frankopanskoj. No kako građevinska sanacija i rekonstrukcija kazališta još uvijek traju, ove godine smo ipak u Kulturnom centru Travno te na scenama zagrebačkih kazališta čije predstave igraju na festivalu. U takvoj programskoj organizaciji, na 35. "Gavellinim večerima" kazališna je publika tijekom dva prosinačka tjedna mogla pogledati okupljene uspješnice teatara iz Varaždina, Beograda, Subotice, Splita i Zagreba, uz zbog bolesti otkazano, planirano riječko gostovanje.
Odabrane predstave pogledalo je i prosudbeno povjerenstvo u sastavu: Perica Martinović, glumica; Zrinka Turalija, HRT-ova novinarka i urednica; Miroslav Miki Radonjić, teatrolog i kazališni kritičar. Oni su odabrali dobitnike nagrada za najbolju žensku, odnosno mušku ulogu, najbolju režiju te najbolju predstavu ovogodišnjeg festivala.
35. "Gavelline večeri" zatvorene su izvedbom predstave "Zagrab 2020" Filipa Šovagovića i Dubravka Mihanovića.
Iz obrazloženja:
Najbolja ženska uloga – Linda Begonja
Nagrada za najbolju žensku ulogu dodjeljuje se Lindi Begonji za uloge Grušenjke, Lizavete Smerdjašče i Ane Krasotkin u predstavi "Braća Karamazovi" prema romanima F. M. Dostojevskog, u dramatizaciji i adaptaciji Olivera Frljića i Nine Gojić, redatelja Olivera Frljića, Zagrebačkog kazališta mladih, te za ulogu Frosine u predstavi "Škrtac" J. B. P. Molièrea, u režiji Dore Ruždjak Podolski, Satiričkog kazališta Kerempuh. Linda Begonja je u dvije predstave vrlo različitog kazališnog izraza i estetike, promovirala autentične, hipnotizirajuće, potresne, duhovite i izrazito uvjerljive glumačke bravure. Njen osjećaj za scenski prostor, partnera na sceni, nenametljivu improvizaciju, prirodnost i lakoću igre mogu se tumačiti kao istinski glumački master klas.
Najbolja muška uloga – Hrvoje Kečkeš
Nagrada za najbolju mušku ulogu dodjeljuje se Hrvoju Kečkešu za ulogu Harpagona u predstavi "Škrtac" J. B. P. Molièrea, u režiji Dore Ruždjak Podolski, Satiričkog kazališta Kerempuh. Hrvoje Kečkeš uspio je nevjerovatnom fizičkom transformacijom i studioznom psihološkom karakterizacijom izgraditi kompleksan lik Harpagona, dajući dominantan ton cjelokupnoj predstavi. Ekspresivnost, strast, energija, karizma i neodoljivi Kečkešov šarm obojili su ovog Molièreovog negativca nijansama lika s kojim gledatelj suosjeća i u njemu prepoznaje gotovo infantilne i naivne strane svakoga od nas.
Najbolja režija – Dora Ruždjak Podolski
Nagrada za najbolju režiju dodjeljuje se Dori Ruždjak Podolski za režiju predstave "Škrtac" J. B. P. Molièrea, Satiričkog kazališta Kerempuh. Dora Ruždjak Podolski je na kazališno suveren i efektan način oživjela na sceni klasični Molièreov tekst, ne opterećujući ga banalnom aktualizacijom, pri tome ga suptilno dovodeći u neposrednu vezu s današnjim patološkim društvenim pojavama. U suradnji s autorskom ekipom i ansamblom, poigravajući se žanrovsko-stilskim elementima, urnebesno smiješnim komentarima, precizno definiranim improvizacijama, njezina režija promovira jedan od mogućih ključeva tumačenja klasične dramske literature u suvremenom kazalištu.
Najbolja predstava - Škrtac" SK Kerampuh
Nagrada za najbolju predstavu dodjeljuje se predstavi "Škrtac" J. B. P. Molièrea, u režiji Dore Ruždjak Podolski, Satiričkog kazališta Kerempuh. Ovo ostvarenje je u svim segmentima doseglo visoke umjetničko-estetske domete, od promišljene i maštovite režije, vizualnog aspekta uobličenog u izuzetno kreativnim scenografsko-kostimografskim rješenjima, do nadahnute igre cjelokupnog glumačkog ansambla. Zadržavajući motive i osnovu Molièreovog komada, uz diskretno i duhovito osuvremenjivanje, predstava ostvaruje upečatljivu komunikaciju s gledateljima i kritički sagledava fenomene suvremenog društva.