Kazalište "Gavella" sudjeluje na "Festivalu bez prevoda" u Užicu i gostuje u Ateljeu 212

10. 11. 2017.

GDK "Gavella" sredinom studnog odlazi na turneju u Srbiju s dvije predstave. U četvrtak, 16. studenog 2017. predstava "Priče iz Bečke šume" Ödöna von Horvátha, u režiji Igora Vuka Torbice, selektirana od izbornika Bojana Munjina, sudjeluje u konkurenciji 22. Jugoslovenskog pozorišnog festivala "Bez prevoda" u Užicu. Festival traje od 13. do 20. studenog 2017. i kazalište "Gavella" je jedino selektirano hrvatsko kazalište. Dosadašnja sudjelovanja na tom festvalu su bila vrlo uspješna za kazalište "Gavella" - predstava "San Ivanjske noći" Williama Shakespearea, u režiji Aleksandra Popovskog 2008. osvojila je pet nagrada Ardalion, uključujući onu za najbolju predstavu, najbolju režiju i scenografiju te dvije glumačke nagrade. Pet godina kasnije, 2013. predstava "Zločin i kazna" osvojila je čak sedam nagrada – za najbolju predstavu, najbolju režiju, tri glumačke nagrade te nagrade za kostimografiju i scenografiju.Predstava "Priče iz Bečke šume" koja je premijeru imala u prosincu 2016. godine, bori se za nagrade u konkurenciji sa još sedam kazališta iz regije. Predstavu je režirao Igor Vuk Torbica a priča je to o sudbini naivne mlade žene Marijane, koja odluči razvrgnuti svoje zaruke s mesarom Oskarom nakon što se zaljubi u Alfreda, koji, međutim, nema ozbiljne namjere uzvratiti joj ljubav. Tu pogrešku, Marijana će gorko platiti.Marijanu utjelovljuje Nataša Janjić, Oskar je Filip Križan, a Alfred Igor Kovač. Još igraju Ksenija Pajić, Perica Martinović, Franjo Dijak, Nela Kocsis, Janko Rakoš, Siniša Ružić, Filip Šovagović, Jelena Miholjević, Barbara Nola, Nikola Baće, Tena Nemet Brankov, Anja Đurinović, Martina Čvek, Sven Medvešek i Živko Anočić.Predstava se igra prema prijevodu Dragutina Horvata, dramaturginja je Katarina Pejović. Scenografiju osmišljava Branko Hojnik, a kostime Marita Ćopo. Autori glazbe su Nenad i Alen Sinkauz, koreograf Pravdan Devlahović, a oblikovatelj svjetla Zdravko Stolnik.Na sceni Ateljea 212, u Beogradu, u subotu, 18. studenog 2017. Kazalište "Gavella" gostuje s predstavom "Gospođa Bovary" Ivane Sajko prema Gustaveu Flaubertu, u režiji Saše Božića. Preuzimajući likove, situacije i odnose iz velikog naslova francuske i europske književnosti, Ivana Sajko ispisala je novi dramski tekst o poznatoj priči i poznatim licima, nudeći redatelju i glumcima kompleksnu strukturu čiji su motor(i), kao i kod Flauberta, potraga za strašću i ljubavlju, pokušaji da se ispuni emotivna praznina, žudnja da se "udahne zrak" izvan sapetosti malograđanskih konvencija te suoćenje s financijskim posrnućem. Redatelj Saša Božić "Gospođom Bovary" ukazuje na "suvremenost njenog slučaja", stvarajući predstavu kojoj su "dug i dosada u središtu interesa", kostime potpisuje Marita Ćopo, scenografiju Zdravka Ivandija, a scenski pokret Petra Hrašćanec.Emmu Bovary igra Jelena Miholjević, a s njom su na sceni i Igor Kovač, Sven Medvešek, Filip Križan, Nikola Baće, Ivan Grčić i Franjo Dijak. Skandal koji je "Gospođa Bovary" izazvala po objavljivanju 1856. godine, možda više nema jurišni efekt na porozni društveni moral i njegovo naličje – licemjerje, ali pitanje "Bože, zašto sam se udala?" i dalje odjekuje polemički i glumstveno.

Marita Ćopo nominirana za Nagradu hrvatskog glumišta

09. 11. 2017.

Na upravo objavljenim nominacijama za Nagradu hrvatskog glumišta, u kategoriji za najbolju kazališnu kostimografiju nominirana je Marita Ćopo za prestavu "Tesla Anonimus", autora koncepta Filipa Šovagovića i produkciji kazališta "Gavella". Predstava "Tesla Anonimus" premijerno je izvedena 24. svibnja 2017. godine i večerašnju, 20. izvedbu ima priliku pogledati publika u Čakovcu. Zagrebačka publika predstavu "Tesla Anonimus“ može pogledati u subotu, 18. studenog u 17,00 sati. Dodjela nagrade bit će u petak, 24. stdenog 2017. u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.

Promjena vremena početka predstava

30. 10. 2017.

Zbog najavljene rekonstrukcije atrija kazališta, od studenog 2017. sve izvedbe, osim subotom, počinjat će u 20,00 sati. Izvedbe subotom počinjat će u 19,30 sati. Zahvaljujemo na razumijevanju.

Desant kazališta "Gavella" na zagrebačke fakultete

24. 10. 2017.

U jutarnjim satima 24. listopada 2017. počeo je desant kazališta "Gavella" na zagrebačke fakultete. Desant je, posve neočekivano, izveden kopnenim putem. Skupina je glumaca, odjevenih u odore koje su neki očevici opisali kao "kostime", a neki kao "uniforme", u 10 sati ušla na Arhitektonski te odmah zatim na Građevinski i Geodetski fakultet, da bi uslijedilo brzo prebacivanje na Ekonomski fakultet, a sve je finalizirano u 12 sati na Filozofskom fakultetu te na Fakultetu strojarstva i brodogradnje. Glumci uključeni u ovu dobro organiziranu akciju ansambl su predstave "Ponovno ujedinjenje dviju Koreja", nastaloj po tekstu vjerojatno najznačajnijeg suvremenog francuskog dramatičara Joëla Pommerata, u režiji Paola Magellija. Poredani u formaciju za koju je teško reći – jer svjedočenja prisutnih i u tome bitno odudaraju jedna od drugih – je li bila vrsta, dvored ili romb, okupljeni su izvođači izvikivali parole poput "Ovaj se svijet urušava od neljubavi!", "Ljubav nije dovoljna!", "Ljubav je nestvarna!", a završili su pokličem "Za život, za ljubav, za smrt!". Pretpostavlja se da su navedene rečenice preuzete iz predstave te da su iz glumaca progovarali likovi, a ne oni sami. Nakon što su završili sa zajedničkim izvikivanjem, netko je još dodao: "Totalno kazalište: svakako gledati udvoje!", što je po svemu sudeći izvadak iz novinske kritike. Studenti, profesori i ostali okupljeni na fakultetima isprva su bili iznenađeni ovim desantom, no kad su shvatili da je posrijedi miroljubivi performativni čin, navodno su mnogi među njima počeli šaputati, izgovarati pa čak i izvikivati dijelove uskličnih rečenica koje su čuli, da bi zatim pojedinačno ili u manjim skupinama, neki i držeći se za ruke, krenuli prema Frankopanskoj ulici i kazalištu "Gavella".

Završene 32. "Gavelline večeri"

21. 10. 2017.

Večeras su dodjelom nagrada zatvorene 32. "Gavelline večeri". Obuhvatile su 11 predstava, od čega je deset prikazano u konkurenciji za nagrade, jedna izvan konkurencije, na zatvaranju festivala. Tijekom jedanaest večeri gledatelji, kojih je bilo više od 3.000, su mogli usporediti kazališne uspješnice iz Šibenika, Rijeke, Beograda, Splita, Maribora i Zagreba, predstave narodnih i gradskih kazališnih kuća iz regije, s nizom izuzetnih glumačkih ostvarenja i u poetikama koje se kreću od klasičnih pristupa, do smionih autorskih postupaka i projekata.

32. "Gavelline večeri"

04. 10. 2017.

U kazalištu "Gavella" će se od 11. do 21. listopada 2017. održati 32. "Gavelline večeri". Prvi puta održane 1973., a zbog ratnih okolnosti ugašene 1991., nakon revitaliziranja 2005.godine, ovo su već trinaeste u nizu."Gavelline večeri" u svom ovogodišnjem programu, u odabiru Borisa Svrtana, Sonje Kovačić i Hrvoja Klobučara, ravnatelja, producentice i glumca Gradskog dramskog kazališta "Gavella", obuhvaćaju 11 predstava, od čega je 10 u konkurenciji za nagrade, a jedna će biti prikazana izvan konkurencije, na zatvaranju festivala. Tijekom 11 večeri gledatelji će moći vidjeti i usporediti kazališne uspješnice iz Šibenika, Rijeke, Beograda, Splita, Maribora, Virovitice i Zagreba. U obrazloženju odabira stoji: "'Gavelline večeri' su, tradicionalno, festival koji gledateljima nudi okupljena najbolja ostvarenja dramske produkcije hrvatskih kazališnih kuća u protekloj sezoni, obogaćena s nekoliko predstava – vrhunaca repertoara teatara iz susjednih nam država. Tako je i ove godine, pa su i za 32. "Gavelline večeri" odabrane one predstave naših kazališnih kuća, prisnažene jednom predstavom iz Slovenije, odnosno Srbije, koje na upečatljiv, uzbudljiv i umjetnički relevantan način odgovaraju na stvarnost u koju smo uronjeni, pružajući užitak gledanja i obraćajući se publici kao suautoru kazališnog čina. Pritom valja primijetiti nekoliko obilježja ovogodišnje selekcije. Ponajprije, tu je dominacija suvremenog dramskog pisma, dinamičnog i polemičnog, vitalnog i angažiranog. Odabrane predstave nastale prema tekstovima ovovremenih dramskih i proznih pisaca te filmskih autora odišu kreativnom svježinom, a ponekad i provokativnošću kao posljedicom zagledanosti u naše "sada i ovdje", te potiču redatelje na maštovit dijalog s predloškom, ali i posvećeno slušanje onoga što nam današnji pisac želi reći, ispričati, pokazati. Na 32. "Gavellinim večerima" tako su s nama Mate Matišić, Olga Dimitrijević, Martin McDonagh, David Paquet, Kristian Novak, Tomislav Zajec, Ante Tomić i Rajko Grlić, kao i Anica Tomić i Jelena Kovačić te Filip Šovagović, koji su svoje pismo utkali u autorske projekte iznimnih vrijednosti. Posljedično, nadahnuta glumačka igra karakteristika je ovih naslova, što izvođača nerijetko usmjeravaju k organskom pristupu, kao mogućnosti stvaranja iskrenog, za uvijek nova upisivanja otvorenog dijaloga glumca i gledatelja. Niz izuzetnih uloga niže se kroz ove predstave, od kojih neke otkrivaju i silan potencijal naših mladih glumica i glumaca, zbog čega su 32. "Gavelline večeri" zasigurno i festival glumačke izvrsnosti, izražajnosti i višedimenzionalnosti, festival bogatstva kazališne igre. A naravno da su tu i klasici. Euripid, Molière i Pirandello iz Maribora, Rijeke i Splita, još jednom podsjećaju na moć velikih naslova, njihovu neprestano obnavljajuću privlačnost i poziv redateljima, u ovom slučaju Frljiću, Torbici i Lozici, da u poznatom otkrivaju nepoznato, u starom novo, da nekoć napisanom ponude suvremenu vizuru. U svakom slučaju, uvjereni smo da će publika na 32. "Gavellinim večerima" uživati u odabranim naslovima koji reflektiraju raznovrsnost i dosege protekle kazališne sezone."Nakon svake predstave, u atriju kazališta razgovarat ćemo sa zainteresiranom publikom o predstavi, a razgovore će voditi dramaturginja Mira Muhoberac i glumci kazališta "Gavella" između ostalih – Filip Križan, Jelena Miholjević, Martina Čvek, andrej Dojkić, Bojana Gregorić Vejzović, Siniša Ružić, Dijana Vidušin, Anica Kovačević…
Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Ivana Buljan Legati, Sebastijan Horvat i Damir Karakaš, koji će donijeti odluku o najboljoj predstavi, najboljoj režiji, najboljoj ženskoj te muškoj ulozi. Pobjednike 32. "Gavellinih večeri" saznat ćemo u subotu, 21. listopada 2017.

Izvedba predstave "Nevidljivi" u suradnji s Udrugom "Zamisli"

26. 09. 2017.

Udruga "Zamisli" i Kazalište "Gavella" nastavljaju s izvođenjem predstava prilagođenih osobama oštećenog vida. U četvrtak, 28. rujna, izvest će se predstava "Nevidljivi" Tene Štivičić, u režiji Matjaža Pograjca. Protagonisti teksta Tene Štivičić izgnani su, odbjegli, odbačeni ljudi s Istoka, koji u Velikoj Britaniji vide obećanu zemlju, pa postaju tek zbunjeni epizodisti globalnih političko-ekonomskih zbivanja, ali i vlastitih života. Već popis likova jasno naznačuje kako stoje stvari: postoji "Tvrđava Europa", kamo pripadaju dobrostojeće, situirane osobe iz više građanske klase zemalja Zapada, te postoje "Drugi", što na isti taj Zapad stižu iz svojih domovina izmučenih ratom i besperspektivnošću.

Izložba radova Duška Šibla

23. 09. 2017.

Od petka 22. rujna 2017. svi posjetitelji kazališta "Gavella" imaju mogućnost pogledati izložbu radova Duška Šibla - Ciklus sjećanja na Marina Držića, povodom 450. obljetnice smrti najvećeg hrvatskog komediografa, jednog od najistaknutijih hrvatskih pisaca uopće te jednog od najvažnijih autora eurpske renesansne komediografije. S novim ciklusom slika inspiriranih bezvremenim likovima iz Držićevih komedija (Dundo Maroje, Laura, Maro, Bokčilo, Dugi Nos, Sadi, Ugo, Petrunjela, Pomet, Đivo), Duško Šibl u vrlo je kratkom vremenskom periodu ovog ljeta napravio ciklus sjećanja na dubrovačkog renesansnog književnika. Izložba je otvorena 11. rujna a može se razgledati do kraja listopada 2017.

Premijera predstave "Ponovno ujedinjenje dviju Koreja"

18. 09. 2017.

U petak, 22. rujna 2017. u kazalištu "Gavella" premijerno će biti izvedena predstava "Ponovno ujedinjenje dviju Koreja" Joëla Pommerata, u režiji Paola Magellija. "Ponovno ujedinjenje dviju Koreja" Joëla Pommerata, duhovit je i poetičan scenski predložak, ponuđen izvođačima s nježnošću i razumijevanjem glumca koji piše za glumce. Paolo Magelli pritom je redatelj koji ovakve, formom raspršene tekstove, svojim redateljskim postupkom vješto okuplja i zbija, znajući im istaknuti dramatičnost i ludičnost. Pommeratovo je pismo "gorko-slatko", ali francuski autor kao da se uz osmijeh poigrava s melodramatičnom matricom, ne izrugujući joj se, nego ju inventivno preispitujući. Predstavu režira Paolo Magelli, dramaturginja je Željka Udovičić Pleština, scenografiju potpisuje Lorenzo Banci, kostime Marita Ćopo, autor glazbe je Ljupčo Konstantinov, a oblikovatelj svjetla Zdravko Stolnik. U predstavi igraju Ksenija Pajić, Jelena Miholjević, Barbara Nola, Nataša Janjić, Tena Nemet Brankov, Petra Svrtan, Janko Rakoš, Ranko Zidarić, Enes Vejzović i Igor Kovač.

Izložba radova Duška Šibla - Ciklus sjećanja na Marina Držića

04. 09. 2017.

U ponedjeljak, 11. rujna 2017., u 19,00 sati, u atriju kazališta "Gavella" otvorit ćemo izložbu radova Duška Šibla – Ciklus sjećanja na Marina Držića. O radovima će govorit Boris Svrtan, ravnatelj kazališta "Gavella", i Duško Šibl, a Amar Bukvić, Ozren Grabarić i Đorđe Kukuljica govorit će Držićeve tekstove. Istaknuti hrvatski slikar i crtač Duško Šibl pridužio se značajnoj 450. godišnjici smrti Marina Držića (1567.-2017.), najvećeg hrvatskog komediografa, jednog od najistaknutijih hrvatskih pisaca uopće te jednog od najvažnijih autora eurpske renesansne komediografije.S novim ciklusom slika inspiriranih bezvremenim likovima iz Držićevih komedija (Dundo Maroje, Laura, Maro, Bokčilo, Dugi Nos, Sadi, Ugo, Petrunjela, Pomet, Đivo), Duško Šibl u vrlo je kratkom vremenskom periodu ovog ljeta napravio ciklus sjećanja na dubrovačkog renesansnog književnika. Šiblov temperamentni, ekspresivni slikarski rukopis odlično se povezao s renesansnim Držićevim likovima, u čijoj je suvremenoj prezentaciji umjetnik spojio ne samo element satire, groteske i poklade, već je u prikaz integrirao element pokreta, što je uz jaki i kontrasni kolorit slikama dalo sasvim novu, dinamičnu kompoziciju.Naime, Šiblove studije ljudskog pokreta u zadnja dva desetljeća neka su od najboljih djela tog žanra u hrvatskoj suvremenoj umjetnosti. Karakterističan simultanitet obrisa kretnji androginih tijela prate perspektivne i anatomske nepravilnosti, koje umjetnik svjesno primjenjuje kao vlastiti manifest, što se idealno spojilo s idejom prikazivanja Držićevih kazališnih likova. Između teme ars amatoria i svijesti o našoj smrtnosti - kojima se Duško Šibl intenzivno bavi u svojem slikarstvu - ispreplela se u novom ciklusu plejada Držićevih likova, kojoj je umjetnik podario novu emotivnu, karakternu i psihološku dimenziju suvremenosti.