Prosudbeno povjerenstvo djelovalo je u sastavu: Aida Bukvić, Dubravka Ostojić i Lada Čale Feldman, predsjednica prosudbenog povjerenstva.
27. „Gavelline večeri“ u izborničkom ključu Tomislava Zajeca uključile su u svoju ponudu, uz niz predstava zagrebačkih kazališta, i produkcije nacionalnih kazališta iz Rijeke i Splita te Kazališta Virovitica, koja su doprinijela ionako raznolikim repertoarnim izborima, izazovima i zakloništima aktualnoga kazališnog trenutka. I dok je virovitički Elling Simona Benta u režiji Darja Harjačeka glumcima nametnuo stil reklo bi se bizarnoga realizma, predani glumački ansambl riječke Talijanske drame u postavi Antigone, kako program kaže, Sofokla i kompanije te režiji Ozrena Prohića, pronašao je svoj prostor između suvremene ironije i arhaične emocije, vještih izvedbi plesa i pjeva s jedne, te dramske, pa čak i teorijske replike s druge strane. Sličan je hod po različitim registrima, ovaj put groteske i patetike, od glumaca iziskivala i Frljićeva režija drame Dubravka Mihanovića Prolazi sve, zbog čega valja izdvojiti sposobnost Jelene Miholjević da se među tim registrima uvjerljivo snalazi. Ironijski okvir spoja popularne glazbe i sofisticiranih akrobatskih točki što ih je s iznimnom spremom i dramaturškom funkcionalnošću izveo mladi ansambl Kazališta ITD na temelju adaptiranog teksta Marinkovićeve Glorije u režiji Saše Božića prilog je razvidnoj tendenciji dijela ovogodišnje produkcije da se srodnim postupcima očuđenja kako klasični tako i suvremeni tekstovi neposrednije privedu duhu kazališne i ine današnjice.
Druga provodna nit ovogodišnje ponude Gavellinih večeri jest odabir proznih predložaka, od pripovijetke do opsežnijih romanesknih tvorbi, koji podrazumijeva znatne produkcijske zahtjeve ne samo u dramaturškom nego i u režijskom, scenografskom i napose glumačkom angažmanu. Unatoč neospornoj zanimljivosti nastupa Nikše Arčanina u ulozi Gregora Samse iz splitske postave Kafkine Preobrazbe u režiji i adaptaciji Ivana Plazibata, pa i dinamizmu ansambla Kazališta Kerempuh u Mrtvim dušama Nikolaja Gogolja u režiji Dražena Ferenčine i adaptaciji Dubravka Mihanovića, spomenutim je visokim standardima postave proznih predložaka po sudu povjerenstva ipak ponajviše udovoljila predstava nastala prema romanu Idiot Fjodora Mihajloviča Dostojevskog u dramatizaciji i režiji Ivana Popovskog i produkciji Zagrebačkog kazališta mladih.
Svjesno poetičke raznorodnosti unutar koje je bilo dužno uspostaviti vrijednosnu hijerarhiju, kao i različitih razina na kojima se snaga kazališnog događaja može očitovati, povjerenstvo je moralo prigušiti svoju načelnu sklonost inovativnijim redateljskim potezima kao što je smjela re-inskripcija Glorije Saše Božića, držeći da je uspjeh koreografskog segmenta te, inače intrigantno glumački „preraspodijeljene“ predstave, ipak dominirao nad dramskim. Stoga je, zbog zamašnosti poduzetog zadatka, izvrsne dramatizacije i efektne organizacije scenskog prostora, te odmjerenog alterniranja komornih i dramski potenciranih ansambl prizora, napose zbog pojedinih glumačkih kreacija, povjerenstvo jednoglasno odlučilo da nagradu ovogodišnjih „Gavellinih večeri“ dodijeli predstavi Idiot Zagrebačkog kazališta mladih.Čestitamo!
27. „Gavelline večeri“ u izborničkom ključu Tomislava Zajeca uključile su u svoju ponudu, uz niz predstava zagrebačkih kazališta, i produkcije nacionalnih kazališta iz Rijeke i Splita te Kazališta Virovitica, koja su doprinijela ionako raznolikim repertoarnim izborima, izazovima i zakloništima aktualnoga kazališnog trenutka. I dok je virovitički Elling Simona Benta u režiji Darja Harjačeka glumcima nametnuo stil reklo bi se bizarnoga realizma, predani glumački ansambl riječke Talijanske drame u postavi Antigone, kako program kaže, Sofokla i kompanije te režiji Ozrena Prohića, pronašao je svoj prostor između suvremene ironije i arhaične emocije, vještih izvedbi plesa i pjeva s jedne, te dramske, pa čak i teorijske replike s druge strane. Sličan je hod po različitim registrima, ovaj put groteske i patetike, od glumaca iziskivala i Frljićeva režija drame Dubravka Mihanovića Prolazi sve, zbog čega valja izdvojiti sposobnost Jelene Miholjević da se među tim registrima uvjerljivo snalazi. Ironijski okvir spoja popularne glazbe i sofisticiranih akrobatskih točki što ih je s iznimnom spremom i dramaturškom funkcionalnošću izveo mladi ansambl Kazališta ITD na temelju adaptiranog teksta Marinkovićeve Glorije u režiji Saše Božića prilog je razvidnoj tendenciji dijela ovogodišnje produkcije da se srodnim postupcima očuđenja kako klasični tako i suvremeni tekstovi neposrednije privedu duhu kazališne i ine današnjice.Druga provodna nit ovogodišnje ponude Gavellinih večeri jest odabir proznih predložaka, od pripovijetke do opsežnijih romanesknih tvorbi, koji podrazumijeva znatne produkcijske zahtjeve ne samo u dramaturškom nego i u režijskom, scenografskom i napose glumačkom angažmanu. Unatoč neospornoj zanimljivosti nastupa Nikše Arčanina u ulozi Gregora Samse iz splitske postave Kafkine Preobrazbe u režiji i adaptaciji Ivana Plazibata, pa i dinamizmu ansambla Kazališta Kerempuh u Mrtvim dušama Nikolaja Gogolja u režiji Dražena Ferenčine i adaptaciji Dubravka Mihanovića, spomenutim je visokim standardima postave proznih predložaka po sudu povjerenstva ipak ponajviše udovoljila predstava nastala prema romanu Idiot Fjodora Mihajloviča Dostojevskog u dramatizaciji i režiji Ivana Popovskog i produkciji Zagrebačkog kazališta mladih. Svjesno poetičke raznorodnosti unutar koje je bilo dužno uspostaviti vrijednosnu hijerarhiju, kao i različitih razina na kojima se snaga kazališnog događaja može očitovati, povjerenstvo je moralo prigušiti svoju načelnu sklonost inovativnijim redateljskim potezima kao što je smjela re-inskripcija Glorije Saše Božića, držeći da je uspjeh koreografskog segmenta te, inače intrigantno glumački „preraspodijeljene“ predstave, ipak dominirao nad dramskim. Stoga je, zbog zamašnosti poduzetog zadatka, izvrsne dramatizacije i efektne organizacije scenskog prostora, te odmjerenog alterniranja komornih i dramski potenciranih ansambl prizora, napose zbog pojedinih glumačkih kreacija, povjerenstvo jednoglasno odlučilo da nagradu ovogodišnjih „Gavellinih večeri“ dodijeli predstavi
Idiot
Zagrebačkog kazališta mladih.
Čestitamo!