Redatelj: Ivica Buljan
Dramaturg i adaptacija teksta: Goran Ferčec
Glazba: LET 3
Kostimografkinja: Ana Savić Gecan
Scenograf: Ivan Fijolić
Oblikvatelj svjetla: Nikša Mrkonjić
Igraju:

Zoran Prodanović Prlja
Marko Cindrić
Frano Mašković
Marinko Leš
Damir Martinović Mrle
Matej Zec
Branko Kovačić
Dražen Baljak
Tomislav Kvartuč
Damjan Simić
Ivan Magud
Ivan Ožegović
Boris Barukčić
Elvis Hodžić
Davor Ćiković
Miroslav Mlinar

Pijanka, mizoginija, seks i politika nasuprot ljudožderstvu: Euripidov "Kiklop" i kritika kapitalizma
Satirska drama potvrđuje kazalište kao demokratsku instituciju, i svoje referentno područje, tragediju, kao formativnu instituciju za građanina u demokraciji. Opuštanje, nužni dio formativnog (pedagoškoga) procesa, zato se obraća upravo građaninu, glasovima njegove satirske fantazme. Poslije postavljanja pitanja o raspadanju muškog građanskog identiteta pod destabilizirajućim strategijama ženskog, prinudama muške seksualnosti, moći bogova i pritisaka sjećanja i pravila, muški gledatelj-građanin se opušta gledajući satirsko ponašanje, koje je prije svega smiješno, ali koje uz sva pretjerivanja pobjeđuje divljaštvo svojine i eksploatacije. Satirska drama ne postavlja pitanja i ne daje rješenja, već samo olakšava muškom građaninu suočavanje s pitanjima i uglavnom nemogućim rješenjima - koja mu se institucionalno i redovno postavljaju. Ukoliko je dakle satirska drama olakšica ugrađena u sistem, kakvo bi moglo biti značenje satirske drame, odnosno Euripidovog "Kiklopa", danas? Pokušajmo s najjednostavnijim rješenjem: uz pomoć alternativnih grupa (sa ili bez fantazmatične uloge), država, preko kulturnih i medijskih transfera, osuđuje neprihvatljivo ponašanje, onkraj granice - recimo naci nasilje nad alternativnim grupama. Ili, nasilje kapitala nad građanima čija se ravnopravnost realno ukida u kapitalizmu, mimo svih propisanih tekstova. Ili, nasilje većinskih grupa nad manjinskim. Ili, nasilje gluposti komoditetskih medija. Dok ne sazrimo za Aristofanovu komediju, Euripidova satirska drama je dobra propusna točka za suočavanje tehnika obrazovanja građanina.

Svetlana Slapšak