Gradsko dramsko kazalište "Gavella", Srpsko narodno pozorište iz Novog Sada, Narodno pozorište Sarajevo i Internacionalni teatarski festival MESS – Scena MESS

Redatelj: Kokan Mladenović
Asistent redatelja: Igor Pavlović
Autori adaptacije: Kokan Mladenović, Mina Petrić, Darko Cvijetić, Dubravko Mihanović i ansambl predstave
Dramaturzi: Mina Petrić, Dubravko Mihanović
Scenografkinja: Marijela Margeta Hašimbegović
Kostimografkinja: Marita Ćopo
Autorica glazbe: Irena Popović Dragović
Suradnica za scenski pokret: Amila Terzimehić
Suradnik za scenski govor: dr. Dejan Sredojević

Igraju:

Merima Lepić Redžepović
Aldin Omerović
Saša Krmpotić
Maja Izetbegović
Sven Šestak
Tena Nemet Brankov
Ivan Grčić
Nikola Baće
Aleksandra Pleškonjić
Darko Radojević
Stevan Uzelac
Igor Pavlović
Darko Cvijetić

Prva proba: 16. svibnja 2022. u Zagrebu
Premijera u Novom Sadu: 27. rujna 2022.
Premijera u Sarajevu: 9. listopada 2022.
Premijera u Zagrebu: 20. studenog 2023.

Predstava traje dva sata.

Gradsko dramsko kazalište "Gavella", Srpsko narodno pozorište iz Novog Sada, Narodno pozorište Sarajevo i Internacionalni teatarski festival MESS – Scena MESS

U suradnji naše kazališne kuće sa Srpskim narodnim pozorištem iz Novog Sada, Narodnim pozorištem Sarajevo i Javnom ustanovom Mes – Međunarodni teatarski festival – Scena MESS, na pozornicu stiže jedna od onih priča "koja je morala biti ispričana"... Kako je zapisano na koricama ovog romana, "književnost Darka Cvijetića hrabar je i uzaludan trud da se razumije drugog i da se ima srca za njegovu patnju". I doista je tako; Cvijetić u "Što na podu spavaš" progovara o temi odlaska vojnika JNA iz kasarni '90-ih, u ovom slučaju one sarajevske, i to čini na sebi svojstven način: ne zauzimajući stranu, a progovarajući o užasu rata, o ljudima poput nas, nerijetko još neodraslima, koji su se zatekli u nečem većem od njih samih, gurnutima u nasilje koje je, kad jednom krene, silno teško zaustaviti. Priča "Što na podu spavaš" čita se u jednom dahu, s knedlom u grlu i nevjericom u prisjećanju na vremena koja su nas, nedavno, okrutno podsjetila na to što smo možemo napraviti onima s kojima smo dugo živjeli u, možda prividnom, miru. Ispisan kao niz obraćanja u prvom licu, ovaj roman, koji će na sceni oživjeti u dramatizaciji i režiji Kokana Mladenovića te igri sarajevskih, novosadskih i zagrebačkim glumaca, stvara nam osjećaj da osluškujemo mnogoglasno mnoštvo, pritom nikada ne gubeći fokus i emocionalnu ekspresiju. Cvijetićeva političnost nadilazi nacionalne poglede, ona je u svojoj iskrenoj zagledanosti u one koji su stradali humana i svačija...

Nagrade:

72. Festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Zrenjanin 2023.
- nagrada za najbolju predstavu u cjelini
- nagrada za najbolju režiju: Kokan Mladenović
- nagrada za najbolju žensku ulogu: Maja Izetbegović
- nagrada mladom glumcu: Darko Radojević
- nagrada za najbolju scenografiju: Marijela Hašimbegović

68. Sterijino pozorje, Novi Sad 2023.
- Sterijina nagrada za glumačko ostvarenje: Saša Krmpotić
- Sterijina nagrada za dramatizaciju: Kokan Mladenović, Mina Petrić, Darko Cvijetić, Dubravko Mihanović i ansambl predstave
- Sterijina nagrada za scenski pokret: Amila Terzimehić
- Nagrada producentske kuće "Scomediasco" za epizodu: Aleksandra Pleskonjić

Festival Novi Tvrđava Teatar, Čortanovci, 2023.
- najbolje predstava u cjelini
- nagrada za režiju: Kokan Mladenović
- specijalna nagrada za tekst i izvedbu: Darko Cvijetić

18. Joakimfest, Kragujevac 2023.
- grand prix "Joakim Vujić": najbolja predstava u cjelini
- specijalna nagrada grada Kragujevca za režiji: Kokan Mladenović
- nagrada žirija publike: najbolja predstava

36."Gavelline večeri", 2023.:
- najbolja predstava
- nagrada za najboljeg redatelja: Kokan Mladenović

"Skoro nezamisliv koprodukcioni projekat o kojem će se tek mnogo pričati: “Što na podu spavaš” Darka Cvijetića u režiji Kokana Mladenovića… Trinaest odličnih, fascinantno posvećenih glumaca, predvođenih jedinstvenim Darkom Cvijetićem… Njegova mirnoća I sugestivnost zrači tokom trajanja čitave predstave I kao nekakav baršunasti plašt zaštitnički se nadvija iznad svih učesnika I publike, kao da svojim kolegama, nemuštim jezikom, prenosi poruku: “Samo igrajte… ne možete da pogrešite!’” (Dragoljub Selaković, Novi magazin)

“Kad se gradi iz utorbe, teatar je jedan od posljednih bastiona slobode. Polje smisla u iskasapljenim životima. Pribjegarsko sklonište u kojem je istinski moguće upiti sevdah katarze. (…) Takva brechtijanska svetkovina slobode dogodila se u predstavi “Što na podu spavaš”, rađenoj prema remek-romanu darka Cvijetića (…)” (Davor Špišić, Telegram.hr)

“Kako se scene budu redale, tako će i trauma postajati dublja, a tragedija šira, što će pojedinačno utjecati na likove koji će, ne podnoseći Piščevu istinu, zahtijevati od njega da uvaži njihovu, čime će Mladenović, zapravo, do krajnosti osloboditi Cvijetićeve likove i dovršiti ideju o njihovom oživljavanju.” (Mirza Skenderagić, Mess.ba)