GDK "Gavella", Zagreb; Kazalište Ulysses, Brijuni; Srpsko narodno pozorište, Novi Sad; Slovensko narodno gledališče - Drama, Maribor; Atelje 212, Beograd; Festival Sterijino pozorje, Novi Sad; Teatar navigator, Skopje
Redatelj: Aleksandar Popovski
Dramaturginja: Dora Delbianco
Scenografija: NUMEN i Ivana Radenović
Kostimografkinja: Marita Ćopo
Autori glazbe: Foltin
Kiparski radovi: Ana i Miljenko Sekulić
Asistent redatelja: Luca Cortina
Asistentica kostimografkinje: Petra Held
Oblikovatelji zvuka: Damir Ključarić i Davor Rocco
Igraju:
Odisej: Ozren Grabarić
Penelopa: Anita Mančić
Telemah: Branko Jordan
Atena: Nataša Matjašec Rošker
Zeus, Menelaj: Svetozar Cvetković
Posejdon, Nestor: Boris Isaković
Odisejev pas, Kalipsa, Odisejeva majka: Jasna Đuričić
Melanta, Nausikaja, Kirka, Hekuba: Dijana Vidušin
Prosac, Dječak s Ismara, Kiklop, Astijanaks: Franjo Dijak
Pjevač, Tiresije: Nikola Ristanovski
Inspicijentica: Sonja Kovačić
Praizvedba na Brijunima: 20. srpnja 2012.
Premijera u GDK "Gavella": 07. studenog 2012.
Posljednja izvedba: 28. srpnja 2013.
Broj izvedaba: 30
Svatko na svoj način, svi čeznemo za nekakvim idealnim utočištem, pravim mjestom gdje se možemo skrasiti i biti svoji na svome, spokojni i ispunjeni. Vjerujemo da smo to mjesto nekada imali, ali smo ga izgubili, pa ga uporno pokušavamo ponovo pronaći, uvjereni da nam je obećano i da polažemo prirodno pravo na njega. Za nekoga je to utočište djetinjstvo, za nekoga prva mladenačka ljubav, a za nekoga stari kraj. Za Odiseja to je bila Itaka. Kako starimo, ova nemirna potraga za konačnim mjestom postaje sve dublja i neizvjesnija. Čini se da je sve nestabilno osim te iluzije stabilnosti koja nas, kao i nada, nikada ne napušta. Ljudska potreba za pričama je neprestana čežnja za hvatanjem te iluzije. Ona je posebno jaka kod onih čija je Itaka - kazalište!
Nagrade:
"Gavella i Europlakat Fair", 2013.
- najbolja glumica u premijernim predstavama sezone 2012./2013.: Dijana Vidušin
- najbolji glumac u premijernim predstavama sezone 2012./2013.: Ozren Grabarić
"Ovo je opojna kazališna čarolija u kojoj nema trule dnevne politke. (...) Kazališni čarobnjak Popovski jedinstvenu predstavu umijesio je i od antičkog, ali i balkanskog krvavog tijesta umetnuvši u nju i elemenate mjuzikla te dječje predstave. (...) Odisej je zločinac kojem bi bogovi progledali kroz prste, ali ne i ljudi." (Denis Derk, Večernji list)
"Goran Stefanovski je najbolji dramski pisac s prostora bivše Jugoslavije. (...) Njegova je osnovna metoda parodija, samo ozbiljna. Štoviše, moglo bi se reći da Stefanovski ispisuje svojevrsne moralitete. (...) Odiseja nadahnuto igra Ozren Grabarić, koji predvodi ansambl od deset glumaca, skopskih, ljubljanskih, beogradskih, zagrebačkih." (Tomislav Čadež, Jutarnji list)
"Fascinantna interpretacija kolektivnih i osobnih mitologija..." (Peter Rak, Delo)
"Makedonski redatelj Aleksandar Popovski i dramaturginja Dora Delbianco prepoznali su u tekstu Stefanovskog i prostor za ironijski odmak od mita, za parodiju, farsu, pa i burlesku. Predstavu "Odisej" stoga nije jednostavno žanrovski odrediti - ona je neka vrsta persiflaže "Odiseje", koja ironizira tragički patos, a istodobno zadržava dramsku tenziju problematizirajući teme rata, genocida, silovanja žena u ratu, poslijeratnog kaosa, civilizacijske propasti prouzročene ratnim pustošenjima..." (Kim Cuculić, Novi list)