GDK "Gavella" i Kazalište Virovitica

Redatelj: Dražen Ferenčina
Prijevod: Darija Udovičić Mahmuljin
Scenograf: Tomica Hrupelj
Kostimografkinja: Marita Ćopo
Autor glazbe: Mate Matišić
Oblikovanje svjetla: Zdravko Stolnik
Fotografije predstave: Radomir Sarađen
Vizualni identitet predstave: Vanja Cuculić / Studio Cuculić

Igraju:

Frank: Enes Vejzović
Donna: Helena Minić
Hal: Janko Rakoš
Punica: Blanka Bart Hajoš
George: Igor Golub

Premijera: 04. travnja 2006.
Posljednja izvedba: 10. lipnja 2014.
Broj izvedaba: 89

Kad neki dramski tekst postane najduže igranom komedijom u kazališnom centru kakav je Los Angeles, tada on već i zbog te činjenice nesumnjivo zaslužuje našu pažnju. "Kvetch", drama jednog od najpoznatijih suvremenih britanskih dramatičara, ujedno redatelja i glumca, Stevena Berkoffa, između ostalih je priznanja ovjenčana i spomenutim, pa nije neobično što iz izvedbe u izvedbu privlači i gledatelje u Hrvatskoj. Zagrebačka je kazališna publika Berkoffa upoznala preko uspješnica kao što su "Dekadencija" ili "East", a ova predstava, proizvod udruženih snaga teatra "Gavella" i Kazališta Virovitica, u režiji Dražena Ferenčine, poput svojih prethodnica glasno poziva glumce "na akciju", i njih i gledatelje mameći "prenapregnutim" situacijama i replikama potencijalno velike ekspresivnosti. Priča o ne baš sretnim ljudima i njihovim ne baš sretnim životima, subverzivna i razigrana, duhovita i gorka, cinična i nježna, istinita i kazališna u isti čas... "Kvetch" je društvena komedija u susretu s kojom smo dovedeni u situaciju da se, kao i u svim dobrim komedijama, smijemo samima sebi.

Nagrade:
30. Dani satire, 2006.
- nagrada "Sabrija Biser" mladom glumcu za uspjelo interpretiranu ulogu karakterne komike: Helena Minić

"Predstava "Kvetch" pokazala je nedvosmisleno kako ne postoje "velika" i "mala" kazališta - nadajmo se da će suradnja kazališnih ravnatelja Stazića i Hajoša biti poticajan primjer u hrvatskom kazališnom prostoru." (Olga Vujović, Glas Slavonije)

"Činjenica da u jednom zagrebačkom kazalištu igra predstava u kojoj dvojica heteroseksualnih likova prepoznaju vlastitu homoseksualnost jedan u drugome, a potom je i realiziraju bez ikakve naznake o "perverznosti" ove žudnje, dok glavni ženski lik napušta ledenog supružnika te pronalazi vlastiti seksualni užitak unatoč tome što joj je amputirana dojka, sama je po sebi kulturalni kapital ili javna paradigma hrabrosti kao terapije za najrazličitije psihosomatske tegobe." (Nataša Govedić, Novi list)

"Berkoff je sjajno pokazao što svi misle kada se pristojno smješkaju, potvrđuju sugovornicima, pa čak i koliko laži i prevara ima u najintimnijim trenucima." (Mirjana Vodopić, Virovitički list)

"Redatelj Dražen Ferenčina promišljenom režijom i istančanim radom s glumcima, koje inače mnogi razvikani redatelji zanemaruju, i ovaj je put pokazao kako je jedan od rijetkih koji obećavaju bolju budućnost hrvatskoga kazališta." (Andrija Tunjić, Vjesnik)

"Ponajprije izborom izvrsnog dramskog komada, potom izborom prostora igre (atrij kazališta "Gavella"), odličnom glumačkom podjelom... Ferenčina je "Kvetchom" potpisao svoju dosad najuspješniju kazališnu režiju. (...) Predstava "Kvetch" uspjela je i u konceptu i glumački: matrica straha protiskuje se s jednakom uvjerljivošću kroz komično, ironično, tragično, groteskno... Izniman sklad peteročlanog glumačkog ansambla postignut je istodobnom snažnom usredotočenošću na sebe ("na dva sebe!"), kao i na suigru s ostalima." (Dubravka Lampalov, Vijenac)