U kazalištu "Gavella" će se od 13. do 23. prosinca 2014. održati 29. "Gavelline večeri". Iz obrazloženja izbornice, teatrologinje Nataše Govedvić: "Posebno mi je važno naglasiti da se selekcija koju zagovaram bavi gledateljicom i gledateljem koji također od kazališta žele neki oblik "privremenog" ili trajnog prijateljstva - ili bar neskrenutog pogleda. Čini mi se da kazalište ne može "pobijediti" suvremene medije služeći se njihovim tehnologijama, ali čim se vrati u neponovljivost i rizik živog ljudskog susreta, ponovno postaje modelno snažna umjetnost. Svaka od navedenih predstava slijedi Gavellino geslo iz eseja "O govornoj umjetnosti": Glumac govori svoj tekst kao da je njegov vlastiti, on nastoji dočarati situaciju kao da je on pomoću danih tekstova iznio vlastite doživljaje. Glumac na taj način posvaja svog pisca i svog redatelja, samo zato da bi u konačnici posvojio i publiku. Nigdje ne živimo tako intimno i tako javno kao u glumcima. Nije tu u pitanju, da se opet poslužimo Gavellinim terminima, ni "građanska iskrenost" ni "glumačka iskrenost" histrionske vokacije, već sposobnost glumice i glumca da se "samih sebe ne boje", pa da se onda ni publika ne boji vlastitih strahova, vlastitih usamljenosti, vlastitih žudnji.

O toj vrsti prisnosti piše Gavella. Recimo nešto i o izabranim predstavama i njihovim peterostrukim razmjenama pogleda s okupljenom publikom. Predstava Kako smo preživjele istražuje ženski otpor različitim političkim ideologijama, čuvajući iskustveni glumački govor u prvom licu i dinamiku dijaloga s predloškom Slavenke Drakulić. Ko rukom odneseno je u cijelosti glumački tekst, posvećen istraživanju bolnih dimenzija otuđenja u ljubavnim vezama. Ispočetka je potraga za spisateljskim, redateljskim i glumačkim mogućnostima iscrtavanja "kruga" oko vlastitih gubitaka, u čijem središtu ne nalazimo prazninu, već partnerski odnos sa zajednicom kojoj pripadamo. Logično mjesto za susret je istraživanje teme divljine koja nam svima nedostaje i čiji su izazovi istovremeno i zazorni i zaslužni za intimni vitalizam naših snova. Amerika je studija ljudskog sloma, u kojoj upravo publika preuzima ulogu "posljednjeg" empatijskog svjedoka. Program Gavellinih večeri predstavlja i nagrađene predstave Borštnikovog srečanja (Šeligovu Svadbu u režiji Jerneja Lorencija), Sterijinog pozorja (Vegelovu Neoplantu redatelja Andrasa Urbana) te središnju nagrađenu predstava Festivala bosanskohercegovačkih pozorišta / kazališta u Brčkom, ove godine je to predstva "Mali mi je ovaj grob" Biljane Srbljanović, u režiji Dine Mustafića i koprodukciji Kamernog teatra 55, Hartefakt fonda, Bitef teatra, MESS-a, Kazališta Ulysses i Testament filmsa . Osim službene selekcije, "Gavelline večeri" ove godine prvi puta prikazuju tri iznimne studentske produkcije, upravo zato da bismo bismo vrednovali i njegovali pedagoški aspekt Gavellina rada, kao i činjenicu da kazalište može trajati samo kao kuća stalnog, doživotnog učenja te neprekidnog prijenosa znanja među različitim generacijama. U tom smislu organiziramo i program dvosmjernog međusobnog gledanja, uvažavanja, praćenja, pod nazivom "Su/glednici". Tijekom festivala, različiti će kazališni umjetnici dobiti priliku odzrcaliti i komentirati rad jedni drugih, a tim će povodom biti organizirana i publici otvorena dva okrugla stola. Tri studentske predstave vodimo pod zajedničkim imenom "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak" (sintagma je preuzeta iz Gavellina teksta "Materijal glumačkog stvaranja"), s nadom da će se taj uvodni dio programa "Gavellinih večeri" posebno obratiti publici između dvadesete i tridesete godine, koja se na tržištu profesionalnog rada možda osjeća najranjivije, jer više ne pripada ni sigurnosti obiteljskog doma, ni takozvanoj ekonomskoj i svakoj drugoj samostalnosti. Višestruko je prezadužena tek političkim krizama koje je dobila u naslijeđe. U sklopu programa "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak" bit će uvrštene produkcije: Tihi obrt redatelja Bobe Jelčića, u izvedbi studenata zagrebačke ADU, Sluškinje Staše Zurovca u izvedbi Šerbedžinije glase riječkog studija "Gluma, mediji, kultura" te Tartuffe redatelja Krešimira Dolenčića i studenata glume zagrebačke ADU. Svaka se od ovih predstava bavi nadilaženjem tjeskobe oko traganja za vlastitim izričajem, gradeći i osobno i političko povjerenje u metodologiju što većeg, a ne što manjeg osobnog rizika. Ljubavlju prema riziku i završavam tekst. Dobro došli u prvo lice Gavelline množine."Članovi prosudbenog povjerenstva ovogodišnjih "Gavellinih večeri" su Goran Grgić, Samo M. Strelec i Mira Muhoberac koji će donijeti odluku o pet nagrada koliko će se ove godine dodijeliti. Kazalište čiju predstavu koju proglase najboljom, ponijet će nagradu, - bistu dr. Branka Gavelle, rad akademika Ivana Sabolića. Nagrada za najbolju predstavu u produkciji kazališta iz Republike Hrvatske dodjeljuje se najboljoj predstavi "Gavellinih večeri" u produkciji kazališta iz Republike Hrvatske.Nagrade za najbolju režiju, žensku i mušku ulogu dodjeljuju se umjetnicima koji su u navedenim kategorijama polučili najbolja ostvarenja, odabrana u konkurenciji svih predstava koje sudjeluju na "Gavellinim večerima", osim predstave koja se prikazuje izvan konkurencije na završnoj večeri Festivala. Pobjednika 29. "Gavellinih večeri" saznat ćemo u utorak, 23. prosinca 2014., a Festival ćemo zatvoriti, već tradicionalno, gostovanjem predstave izvan konkurencije, ove godine je to predstava "Misterij Buffo" Vladimira Vladimiroviča Majakovskog, u režiji Aleksandra popovskog i produkciji Drame Slovenskog narodnog gledališča iz Ljubljane.

Započinju 29. "Gavelline večeri"