Obilježavanje Svjetskog dana kazališta

26. 03. 2017.

Svjetski dan kazališta obilježava se od 1962., uvijek 27. ožujka, a povezuje se s otvorenjem prve kazališne sezone u Teatru nacija u Parizu. Akcija je to koju je pokrenuo ITI - Međunarodni kazališni institut, međunarodna UNESCO-va udruga osnovana s ciljem povezivanja kazališnih ljudi te lakšeg protoka informacija. Svake se godine u tisućama kazališta svijeta čita međunarodna poruka čije pisanje organizira Međunarodni kazališni institut (ITI) a ta je čast ove godine pripala Isabelle Huppert, filmskoj i kazališnoj glumici iz Francuske. Hrvatsko društvo dramskih umjetnika je za obilježavanje ovogodišnjeg Svjetskog dana kazališta izabralo poruku velikana hrvatskog glumišta, redatelja Georgija Para, koju je napisao 2001. godine.

"Sudionici smo i svjedoci općeg nesuglasja koje potresa Hrvatsku, i to na svim razinama, od političke, ekonomske, društvene, medijske pa do kulturne, a to će reći i kazališne.Gotovo pola stoljeća jednoumlja otupilo je prirodnu čovjekovu potrebu za iskazivanjem osobnog, različitog stajališta. Kad smo se napokon u vlastitoj državi izborili za promjenu političkih okolnosti, izbila je zapretena energija stvarajući pretpostavku za demokratski, pluralistički oblik i način života. Međutim, danas još uvijek živimo dajući oduška oslobođenim mislima i razbuktanim strastima te kao da nismo spravni za kreativnu sintezu suprotstavljanja. Tako naša neslaganja često prerastaju u netrpeljivost, a naša isključivost, kao recidiv monološke svijesti, onemogućuje dijalog.Nama se povijest dogodila brže od promjene svijesti. Povijesno smo zakoračili u demokraciju dok na razini svijesti još uvijek robujemo posljedicama totalitarizma.U ovakvom dinamičnom vremenu bavimo se kazalištem. Naše hrvatsko danas i ovdje na buran se način odražava na svim razinama kazališnog života, od političke (ekonomske, društvene, medijske) pa sve do profesionalne i umjetničke.Život se promijenio i mijenja se. Kazalište se promijenilo i mijenja se. Svi ti procesi promjene, a to valja istaknuti, odvijaju se na osjetljiv i delikatan način.Treba imati strpljenja da se transformacija dogodi na prirodan, logičan, sebi sličan način. Tu svaki grub pritisak može rezultirati novim podjelama i isključivostima ili zaprijetiti nekim novim jednoumljem. Kreativan dijalog, argumentirana polemika i tolerantno suprotstavljanje načini su da se takvo što izbjegne i da se stvore novi, bolji uvjeti za život hrvatskog društva, pa i kazališta.Kazalište je dijalog, i to ne samo onaj na pozornici već i na relaciji scene i gledališta. Upravo zato kazalište bi danas moglo i moralo odigrati ljekovitu i odgojnu ulogu u promicanju i njegovanju kulture dijaloga."

Georgij Paro, 2001.

Peta G-točka

14. 03. 2017.

Pozivamo vas na petu G • točku na kojoj razgovaramo, čitamo i slušamo istinske magove u svojim umjetnostima: novi roman Kristiana Novaka "Ciganin, ali najljepši“ slave i hvale kritika i čitateljstvo, a po romanu "Črna mati zemla“ uskoro gledamo i predstavu, dok hiperrealističnog slikara, ilustratora i strip-crtača Stipana Tadića nazivaju jednom od najvećih mladih zvijezda domaćeg likovnog neba.Muzički stage na ovoj G • točki premijerno žare i pale osebujni Zagreb Balkan Jazz Band, a odabrane ulomke iz Novakovog "Ciganina“ izvest će studentice glume međunarodnog sveučilišta Libertas.
S našim gostima razgovaraju #alinajljepši Ivan Jozić i Vladimir Šagadin. Ulaz je besplatan, osigurajte svoje mjesto na vrijeme, vrata otvaramo u 21 sat.Grad je u Gavelli, budite i vi. Vidimo se.

Premijera predstave "Komet"

07. 03. 2017.

U petak, 10. ožujka 2017. u kazalištu "Gavella" premijerno će biti izvedena predstava "Komet" Justine del Corte, u režiji Aide Bukić.
Drama "Komet" Justine del Corte, njemačke dramatičarke, scenaristice, kazališne i filmske glumice i redateljice, rođene 1966. godine u Meksiku, poigrava se optimizmom pamćenja, miješajući radost i tugu, prošlost i sadašnjost, zbiljsko i izmišljeno. Deset godina nakon svadbe Elisabeth se pita može li se sreća nekako zadržati, ovjekovječiti ili fiksirati, pa kani do posljednjeg detalja ponoviti svoju svadbenu svečanost. A budući da sreća u njezinim očima nije fleksibilna, isti bi gosti u istoj odjeći na istome mjestu trebali voditi iste razgovore, iz čega bi trebala proizaći i jednaka sreća. No nejasno je jesu li prijašnje pogreške također pridonijele sreći, kao što je o toj temi teško išta konkretno reći, budući da osim sudjelujućih o tome dosad nitko nije imao pojma. A zbog toga što je ipak svatko sebi najbliži, svečari nakon početne euforije odustaju od eksperimenta. Sve više se prepuštajući piću i postajući sve opušteniji, oni kreću u potragu za onime što bi možda moglo predstavljati njihovu vlastitu sreću.Uz Elisabeth - tragičnu heroinu svakodnevice, čiji namješteni osmjeh redovito završava u bespomoćnoj grimasi, pa poput narednika uzvanicima naređuje "Budite sretni i veseli!" - tu su i pisac koji nikada nije pisao, sterilni liječnik koji ipak može podariti novi život, muškarac s onoga svijeta i mlada djevojka: nebom prolazi komet, svi mu upućuju želje. No pokušaj da se vrijeme vrati deset godina unatrag rezultira smiješnim i apsurdnim komplikacijama: onomad sedmogodišnja Isabel svoju haljinicu sad može nositi još samo kao top, iz ponavljanja ranijih bračnih razmirica nastaju nove koje ne odgovaraju zamišljenom scenariju, novi se partneri pokazuju nespremnima za rekonstrukciju doživljenoga. Što se može učiniti da bi se na koncu života bilo sretnim čovjekom? I kako nakon smrti izmaći paklu bolnih uspomena?
Predstavu režira Aida Bukvić, izvanredna profesorica na Odsjeku glume na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu,dramaturginja je Marija Fumić, scenografiju potpisuje Ivo Knezović, kostime Mirjana Zagorec, scenski pokret Blaženka Kovač, glazbu je napisao Christian Kanazir, a oblikovatelj svjetla je Zdravko Stolnik.U predstavi igraju Nataša Janjić, Amar Bukvić, Antonija Stanišić Šperanda, Živko Anočić, Nela Kocsis, Bojana Gregorić Vejzović, Anja Đurinović, Ksenija Pajić, Franjo Dijak, Ivana Roščić i Đorđe Kukuljica.

Predstava "Will&Sam" Teatra M&M, Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu & V. gimnazije iz Zagreba

01. 03. 2017.

U nedjelju, 5. ožujka 2017. u 20,00 sati, na Sceni 121 kazališta "Gavella" održat će se praizvedba predstave "Will&Sam" nove predstava Teatra M&M, Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu & V. gimnazije iz Zagreba.Spoj je to predstave "Or-Hamlet (Performans o Hamletu i/li o svemu što se zbilo)" i predstave "O, divni dani (Performans o Beckettu i/li s Beckettom)", preispitujući u njihovu spoju mogućnosti korespondiranja renesansne engleske i dvadesetostoljetne irske dramske i kazališne estetike Williama Shakespearea i Samuela Becketta. Ponajbolja dva teksta svjetske dramske književnosti, različita žanrovski i nastala u različito povijesno, dramsko i teatarsko vrijeme potiču na uvijek nova istraživanja, a publika će ih vidjeti, u režiji Vesne Muhoberac (Shakespeare) i Mire Muhoberac (Beckett), međusobno povezive, kao produkt zajedničkoga čitanja, u podudarnome performativnome kazališnome kodu koji suvremenim kazališnim gledateljima nudi modernu predstavu uključujući elemente postpostmodernizma, pop-kulture, jazz-koncerata i DJ-ova.
U prvome dijelu predstave "Will&Sam", naslovljenome "Or-Hamlet (Performans o Hamletu i/li o svemu što se zbilo)", koji je režirala Vesna Muhoberac, glume učenici i učenice V. gimnazije iz Zagreba pojavljujući se u različitim ulogama i brzim promjenama identiteta: Adrian Babić, Jan Čavar, Leonarda Frljak, Damian Humski, Karla Kijac, Anja Kovačić, Jana Mikoč, Gabrijela Perković. Film u predstavi snimio je Lovro Rački, pokreće ga Katarina Jukić, a kostimi, scena, rekviziti, maska, šminka, koreografija, svjetlosni efekti, zvukovi i glazba zajednički su nastajali u procesu rada na predstavi.
U drugome dijelu predstave naslovljene "O, divni dani (Performans o Beckettu i/li s Beckettom)", koji je režirala Mira Muhoberac, glume studentice Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: Matea Martin, Winnie, Anja Novaković, Willie i Iva Ralica Orečić, Sam. Kostimi, scena, rekviziti, maska, šminka, koreografija, svjetlosni efekti, zvukovi i glazba nastajali su u procesu rada na predstavi koja je utemeljena na kazališnom istraživanju života i djela irskoga nobelovca Samuela Becketta i na tekstu njegove drame O, divni dani.

U nedjelju, 5. ožujka 2017. u 20,00 sati, na Sceni 121 kazališta "Gavella" održat će se praizvedba predstave "Will&Sam" nove predstava Teatra M&M, Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu & V. gimnazije iz Zagreba.

"Tri sestre" u suradnji s udrugom "Zamisli"

20. 02. 2017.

Udruga "Zamisli" i kazalište "Gavella" nastavljaju s izvođenjem predstava prilagođenih osobama oštećenog vida. U srijedu, 22. veljače, izvest će se predstava "Tri sestre" Antona Pavloviča Čehova, u režiji Slobodana Unkovskog.
Evo što kažu u udruzi "Zamisli":"Kompleksna predstava. Mnogo likova i neočekivanih situacija," kaže Antonio Pavlović, urednik naracije. "Tri sata se čini puno, ali gledajući predstavu sve to prođe puno brže." "Definitivno najkompleksnija predstava za koju sam imala prilike raditi naraciju," rekla je Sunčica Anamarija Sodar, dramaturginja u naraciji. "Ne toliko koreografski, koliko je sama radnja zapletena i puna neočekivanih situacija. Vjerujem da će svi koji dođu uživati." U život triju sestara ulazimo u srijedu od 19:30 sati i pozivamo sve da nam se pridruže u kazalištu "Gavella"!

Izložba "Pređi u spomen"

17. 02. 2017.

U petak, 17. veljače, u 17,30 sati, u foayeu balkona kazališta "Gavella" svečano će biti otvorena izložba "Pređi u spomen" povodom šeste godišnjice smrti velikog glumca. "Pređi u spomen" autorski je projekt umjetnice Jagode Buić osmišljen kao sklop izložbe i večeri sjećanja na velikog hrvatskog glumca Predraga “Pređe” Vušovića. Izložba je realizirana u suradnji Društva za kulturnu suradnju PERUN i Dubrovačkih ljetnih igara. Prvi put je postavljena u palači Sponza u Dubrovniku na programu 67. Dubrovačkih ljetnih igara, te u rujnu 2016. u Galeriji Solidarnosti u Kotoru. Svoju turneju izložba završava u GDK "Gavella" – matičnom kazalištu Predraga Vušovića, a otvara se upravo na 6. godišnjicu smrti velikog glumca. Među ostalim glumica Anja Šovagović Despot o Pređi je napisala: "Pređo je bio glumac od kojeg se uvijek očekivao vrhunac i on nam je taj vrhunac redovito pružao." Redatelj Krešimir Dolenčić napisao je: "Pređo je živio u prostoru u kojem se ne umire. U prostoru vječnog duha i vječne jedine duše koja nas ponekad iznenadi svojom milošću i spusti nam ponekog anđela da ga gledamo za života, da mu se čudimo, smijemo, ne razumijemo njegovo nesnalaženje u ovom trodimenzionalnom svijetu, da ga volimo, puštamo ga kao zmaja na vjetru i da ga onda slavimo kad vidimo da je otišao."Autorica izložbe je Jagoda Buić, a producenti Luka Jerković, Igor Prižmić i Dario Otašević.

Četvrta G-točka

17. 02. 2017.

U petak, 17. veljače u 21,30 u atriju kazališta "Gavella" održat će se četvrta G točka koja dovodi nezamjenjive umjetnike i kauboj(k)e – renesansnog čovjeka Filipa Šovagovića, omiljenu pjevačicu u noći Olju Savičević Ivančević te čarobnjaka slike u pokretu Matiju Pisačića. Uz čitanje i razgovore o knjigama, muzici, teatru, stripu i dakako životu, gledamo i kratki animirani film „Čoban“. Program vode Vedrana Bibić, Ivan Jozić i Vladimir Šagadin, sviraju glumci okupljeni u bend D-mol Dede, a nakon službenog programa večer nastavljamo s DJ Snihom.Ulaz je slobodan, vrata se otvaraju u 21 sat.

Premijera predstave "Romanca o tri ljubavi"

13. 02. 2017.

U četvrtak, 16. veljače 2017. u kazalištu "Gavella" premijerno će biti izvedena predstava "Romanca o tri ljubavi" Antuna Šoljana, u režiji Borisa Svrtana. Jedna od najpoetičnijih hrvatskih drama, "Romanca o tri ljubavi" Antuna Šoljana, podnaslovom je žanrovski određena kao "sentimentalna farsa", što odmah otkriva i njene jasne komične namjere i potencijale. Kroz jednostavan fabularni sklop okupljen oko četiri lika – Gospe, Službenice, Viteza i Kapelana – Šoljan u svojoj prepoznatljivoj poetici modernističkog iskustva ispisuje nadahnutu igru u stihovima, s neskrivenom intertekstualnošću koja žonglira rečenicama i mislima Shakespeareovim (Gospa: "Pasti il ne pasti, to je pitanje!"), Cervantesovim, Baudelaireovim... "Na više mjesta u tekstu upotrebljavam stihove drugih pjesnika, ali im, po drevnom običaju začinjavaca, ne navodim izvora.", zapisuje autor u uvodnoj didaskaliji, šarmantno i neobavezno ostavljajući čitateljima i gledateljima da dešifriraju, prepoznaju i otkrivaju, slobodni da urone u tekst sa i bez upućenosti u njegove prethodnike, uzore i nadahnuća. Virtuoznost jezika kojim se poigrava književnom baštinom i otkriva izvrsno poznavanje ne samo srednjovjekovne trubadurske književnosti, zavodljiva je i glumcu i gledatelju, no "Romanca o tri ljubavi" nipošto se ne zaustavlja tek na formi, postavljajući pitanja o "ljubavi, njezinoj stvaralačkoj i razornoj snazi, o njezinoj duhovnoj biti i tjelesnoj prirodi, o ljubavnom ushitu i boli, o sreći i ludilu." Citatnošću se strastveno osvrćući na pisce koji su mu dragi, događajnošću odlazeći u daleku prošlost, a prostornošću i odabirom lica u opće i simbolično, Šoljan kao da ispisuje "književnost o književnosti", lišenu društvenog angažmana, očišćenu od političnosti, svjesno odmaknutu od života kakav živimo, ali bilo bi pogrešno to mu prigovoriti. Put, putovanje, plovidba posijani su cjelokupnim Šoljanovim djelom, po čemu ni "Romanca o tri ljubavi" nije izuzetak, pa će Vitez koji je na početku doputovao u zamak "ne znajući što mu je cilj putovanja, do putovanje samo", i na kraju pohrliti u tamu uz riječi: "Evo me, ptico, zvijezdo, cesto!".

U predstavi igraju Martina Čvek, Igor Kovač, Tena Nemet Brankov i Nikola Baće. Kostime je osmislila Marita Ćopo, a scenografiju, tekstove songova i režiju potpisuje Boris Svrtan.

Svečana 50. izvedba predstave "Kolovoz u okrugu Osage"

26. 01. 2017.

U subotu, 28. siječnja 2017. u kazalištu "Gavella" održat će se svečana 50. izvedba predstave "Kolovoz u okrugu Osage" Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde i produkciji kazališta "Gavella". "Kolovoz u okrugu Osage" je crna komedija koja donosi priču o tipično disfunkcionalnoj obitelji, o tri generacije klana iz Oklahome čije mnoštvo problema naguranih pod tepih izlazi na površinu. Nakon što je praizvedena 2007., ova je obiteljska saga pomela sve pred sobom i osvojila sve kazališne nagrade. Nježnost i okrutnost kod Lettsa lice su i naličje prisnosti, a nezaboravni karakteri nižu se pred nama, okupani neurozama, alkoholom, tabletama, histerijom, izgubljenošću, željom za bijegom...
U predstavi koja je premijerno izvedena 27. veljače 2015. do sada ju je pogledalo više do 17.000 gledatelja, a osim na matičnoj sceni i publika u Beogradu, Zadru, Rijeci, Slavonskom Brodu i Vinkovcima, igraju: Anja Šovagović Despot, Zoran Gogić, Bojana Gregorić Vejzović, Janko Rakoš, Anja Đurinović, Antonija Stanišić Šperanda, Nela Kocsis, Jelena Miholjević, Darko Milas, Hrvoje Klobučar, Lukrecija Tudor, Ranko Zidarić i Đorđe Kukuljica, scenografkinja je Valentina Crnković a kostimografkinja Marita Ćopo.
Anja Šovagović Despot je za ulogu Violet Weston nagrađena Nagradom hrvatskog glumišta 2015. za najbolju žensku ulogu, dobitnica je nagrade publike na "Gavella fairu" 2015., nagrade za najbolju žensku ulogu na 30. "Gavellinim večerima", nagrade "Fabijan Šovagović" na 23. "Festivalu glumca" te je za lik manipulativne majke nagrađna godišnjom nagradom "Vladimir Nazor" za kazališnu umjetnost za 2015. godinu.

Okrugli stol: "Lektira u kazalištu – umjesto ili nakon čitanja"

24. 01. 2017.

Pozivamo vas da nam se u utorak, 24. siječnja u 21,00 sat, nakon izvedbe predstave "Gospođa Bovary", pridužite na okruglom stolu u atriju kazališta, kako bismo se družili i raspravljali, a možda i potaknuli širu društvenu raspravu.
Gradsko dramsko kazalište "Gavella" od svog osnivanja programski je usredotočeno na postavljanje tekstova u rasponu od klasika svjetske književnosti i nezaobilaznih naslova hrvatske literarne baštine, do vrhunaca suvremene svjetske dramske produkcije i ponajboljih naslova naše trenutne dramske, a ponekad i prozne prakse. Iz navedenog je jasno da su i lektirni naslovi povremena datost našeg repertoara, pa su tako u posljednjih nekoliko godina na sceni teatra u Frankopanskoj igrali "Tartuffe", "Dundo Maroje", "Candide ili optimizam", "Zločin i kazna", "Umišljeni bolesnik", "U registraturi", "Gospođa Bovary"... Naravno da postavljanje takvih djela na scenu autore uprizorenja nužno navodi na promišljanja o recepciji predstave kod onih koji će u velikom postotku biti njezinom publikom, a to su učenici i njihovi profesori. Postavljanje svakog lektirnog naslova na repertoar, praksa nam je pokazala, stoga otvara niz zanimljivih pitanja, poput onih "Što se očekuje – uprizorenje što vjernije originalnom djelu, ili živa, polemična predstava, kakva s predloškom po kojem je nastala ulazi u otvoreni dijalog?", odnosno "Zamjenjuje li kazalište čitanje, ili se nadovezuje na njega, potiče ga, produbljuje pročitano?". Predstava takvih pitanja je zasigurno i "Gospođa Bovary" Ivane Sajko, nastala po motivima djela Gustavea Flauberta, nakon koje ćemo i održati ovaj okrugli stol na temu "Lektira u kazalištu – umjesto ili nakon čitanja". Na okruglom stolu sudjeluju: akademik Pavao Pavličić, Saša Božić, Dubravko Mihanović, Boris Svrtan, Mira Muhoberac, profesori i učenici gimnazija i srednjih škola, a moderatorica je Katarina Kolega. Ulaz je slobodan.